مهدی قایدی: به خاطر نیمکت‌نشینی ناراحت شدم نه از تصمیم محمود فکری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهدی قایدی مهاجم جوان استقلال به خبرورزشی گفت: طبیعتاً اگر در مسابقه‌ای نتوانم نقش خود را به خوبی ایفا کنم و تعویض شوم ناراحت می‌شوم. 

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ مهدی قایدی سرانجام در هفته نهم برای استقلال گل زد. او روی پاس وریا غفوری دروازه گل‌گهر را باز کرد. مهدی پیش از این برای گلزنی تحت فشار بود. تعویض او در یکی از بازی‌ها ناراحتی‌اش را به همراه داشت و در یکی از بازی‌ها هم روی نیمکت استقلال نشست اما این بحران در بازی با گل‌گهر به پایان رسید و گلزنی مهدی قایدی با برتری ۲- یک آبی‌ها و صدرنشینی استقلال توأم شد و این بهترین اتفاق ممکن برای مهاجم جوان فوتبال ایران بود. به همین بهانه با مهدی قایدی صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید.

سرانجام پایت به گل باز شد! خیلی‌ها دوست دارند دلیل دیر گل زدن تو را متوجه شوند. آیا غیبت شیخ دیاباته در ترکیب استقلال در گل نزدن تو مؤثر بود؟ 
خدا را بابت این اتفاق شکر می‌کنم. دلیل خاصی نداشت. این اتفاق برای بهترین مهاجمان دنیا هم رخ می‌دهد. فصل گذشته هم علی علیپور در هفته‌های متمادی گل نمی‌زد. من تلاشم را می‌کردم. سعی می‌کردم در موقعیت قرار بگیرم و ضربه‌ام را هم می‌زدم اما توپ به گل تبدیل نمی‌شد. با توجه به اینکه استقلال امتیاز می‌گرفت این برایم جای ناراحتی نداشت. می‌دانستم بالاخره برای استقلال گل می‌زنم. یعنی نگران نبودم که این مدت طولانی شود. خیلی‌ها هم به من روحیه می‌دادند، از جمله همسرم. می‌گفت صبر داشته باش. بهترین اتفاق برای تو رخ می‌دهد. البته نکته‌ای را باید صادقانه بگویم. موفقیت تیم برایم مهمتر از موفقیت خودم است. می‌دانستم بالاخره این دوران به پایان می‌رسد. تنها باید کمی صبور باشی. همه اینها به کنار، بی‌انصافی بود پاس خوب وریا را تبدیل به گل نکنم. 

در مورد شیخ دیاباته نگفتی. او نبود تو گل نزدی؟ 
شاید او هم می‌بود این اتفاق برای من رخ می‌داد. فصل گذشته هم از گل نهم تا گل دهم که به تماشاگران استقلال قول داده بودم زمان زیادی سپری شد. شیخ مهاجم خیلی خوبی است. امیدوارم او دوباره به شرایط ایده‌آل خود برگردد و به تیم کمک کند. او شایستگی‌اش را فصل گذشته با کسب عنوان آقای گلی نشان داده است. 

به نظر می‌رسید هفته‌های گذشته از تعویض و همچنین نیمکت‌نشینی‌ات ناراحت بودی.
صد درصد همین‌طور است. بازیکنی که تعویض می‌شود یا نیمکت‌نشین اگر به این اتفاق راضی باشد هیچ وقت موفق نمی‌شود که شرایطش را تغییر دهد اما برخلاف آنچه که گفته شد من به این تصمیمات اعتراض نکردم و همیشه مطیع تصمیمات کادر فنی‌ام بوده‌ام و هستم. این سرمربی است که تصمیم می‌گیرد من چه مقدار و در کجا بازی کنم. من تلاش می‌کنم همیشه بازیکن مؤثری باشم. طبیعتاً اگر در مسابقه‌ای نتوانم نقش خود را به خوبی ایفا کنم و تعویض شوم ناراحت می‌شوم. 

بیشتر دوست داری در خط حمله در کنار امیرارسلان مطهری بازی کنی یا شیخ دیاباته؟ 
برای من تفاوتی ندارد و تصمیم‌گیرنده در این زمینه سرمربی تیم است. هر دو جزو مهاجمان خوب به شمار می‌روند و از بازی در کنار آنها لذت می‌برم و یاد می‌گیرم. همه ما یک تیم هستیم و منافع تیم برای ما در اولویت اول است. خیلی‌ها تحلیل می‌کردند چون شیخ دیاباته در ترکیب حضور ندارد من گل نمی‌زنم. این یک تحلیل بود که من به آن احترام می‌گذارم. شاید به این دلیل که ما به درک خوبی از هم رسیده بودیم و در زمین همدیگر را راحت پیدا می‌کردیم اما هر یک در غیاب هم به میدان برویم باز هم در اندیشه گلزنی هستیم. فصل گذشته هم در برخی از بازی‌ها شیخ غایب بود و من و امیر ارسلان گل می‌زدیم. مهم موفقیت تیم است. از سویی گل‌هایی که ما می‌زنیم حاصل تلاش همه بچه‌هاست. از دروازه‌بان گرفته که پاس اول را می‌دهد و بازیکنی که پاس آخر را می‌دهد. من خیلی درگیر این موضوع نیستم که در کدام پست و در کنار کدام بازیکن بازی کنم. مهم این است وقتی به زمین می‌روم برای تیم خوب بازی کنم. 

مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری در دیدار استقلال و گل‌گهر

بردن تیم گل‌گهر برای استقلال خیلی شیرین بود. آیا این‌طور نیست؟ 
بردن در همه بازی‌ها شیرین است. به خصوص گل‌گهر که تیم خوبی به شمار می‌رود و در هفته‌های ابتدایی خوب نتیجه گرفته است. این پیروزی یک گام ما را به هدف نزدیک کرد. 

آیا استقلال می‌تواند این فصل قهرمان لیگ برتر شود؟ 
چراکه نه اما ما باید بازی به بازی پیش برویم. الان نباید هدف ما قهرمانی باشد. الان باید هدف ما پیروزی در بازی بعدی باشد. این است که ما را به قهرمانی در این فصل از بازی‌ها نزدیک می‌کند اما آنچه که می‌دانم هیچ مدعی‌ای در هیچ فصلی به راحتی قهرمان نشده است. 

برخی تماشاگران تیم معتقدند استقلال زیبا فوتبال نمی‌کند.
خب این یک نظر محترمانه است. مهم این است که ما تا به این جای کار از نظر امتیازگیری تیم موفقی بودیم و حالا باید از سوی تماشاگران بهتر حمایت شویم تا به بازی زیبا هم نزدیک شویم. شاید خیلی از صحبت‌هایی که تماشاگران می‌کنند درست باشد اما تماشاگران باید در روزهای بحرانی از تیم حمایت کنند. من دلم خیلی برای هواداران استقلال تنگ شده است. امیدوارم هرچه زودتر آنها را دوباره در استادیوم آزادی و در استادیوم شهرستان‌ها ببینم. 

فکر می‌کنی چرا محمود فکری از شما خواسته در فضای مجازی کمتر حضور داشته باشید؟ آیا این تصمیم خوبی است؟ 
خب خیلی از حرف‌های در فضای مجازی زده می‌شود که حساسیت ایجاد می‌کند و به قولی موجب ایجاد حاشیه می‌شود در حالی که در فضای حقیقی شاید به خاطر خیلی از تعارفات و ملاحظات زده نشود. از سویی فضای مجازی بازیکن را درگیر و غافل از اهداف فنی می‌کند. به نظرم می‌شود از فضای مجازی استفاده مختصر و درستی داشت اما اگر بخواهیم درگیر آن شویم به طور حتم تیم لطمه می‌بیند و من هم به عنوان یک بازیکن سعی کردم به این تصمیم احترام بگذارم. 

و حرف پایانی؟  
از همه هم‌تیمی‌هایم و همه اعضای کادر فنی که کمک کردند من این بحران را پشت‌سر بگذارم، تشکر می‌کنم و تلاش خواهم کرد در بازی‌های آینده به روند گلزنی‌ام ادامه دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کامران5 IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    با درخششی لژیونرهایی که اتفاقا مهاجم هستن قایدی نیمکت تیم ملی رو باید در خواب ببینه
    • تاجی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      ایشالله ترانسفر شدنت به لیورپول و من سیتی رو شاهد باشیم استعداد ناب ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی