بازگشت مائوریسیو پوچتینو به پاری‌سن‌ژرمن بعد از ۱۷ سال؛ اینجا خانه من است!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرانجام مائوریسیو پوچتینو با اشتیاق و انگیزه به پاری‌سن‌ژرمن برگشت تا جام‌هایی که حسرتش را دارد، با تیم فرانسوی بگیرد.

خبرورزشی/ لیگ ۱ فرانسه؛ خانه کجاست؟ آنجایی که بیشترین وقت را در آن می‌گذاری یا جایی که در آن احساس راحتی داری؟ خانه مائوریسیو پوچتینو آرژانتینی کجاست؟ او بازیکن خوبی بود یا مربی درجه یک است؟ واقعیت این است که «پوچ» مدافع خیلی خوبی بود اما در دوران مربیگری و روی نیمکت تاتنهام بیشتر شناخته شد. حالا کجا را خانه خودش می‌داند؟ اسپانیول؟ تاتنهام؟ پاری‌سن‌ژرمن؟ یا حتی نیوولز اولدبویز؟

خاطرات خوب در پاریس
مائوریسیو پوچتینو که حالا ۴۸ ساله است، سال‌های زیادی را در اسپانیول سپری کرد. در دو دوره ۹ سال در این تیم بازی کرد و سپس ۳ سال مربی تیم کاتالونیایی بود. ۸ سال هم در رده‌های پایه تا بزرگسالان بازیکن نیوولز اولدبویز بود. در این بین ۳ سال در فرانسه پیراهن پاری‌سن‌ژرمن و بوردو را پوشید. چرا پاری‌سن‌ژرمن برای او تیم خیلی مهمی است؟ پوچتینو در اسپانیول که بود برای نخستین مرتبه به تیم ملی آرژانتین دعوت شد اما در پاری‌سن‌ژرمن عملکرد درخشانی داشت تا مارسلو بیلسا او را در لیست آلبی‌سلسته برای جام جهانی ۲۰۰۲ قرار دهد. پوچتینو وقتی تاتنهام را تبدیل به تیمی تراز اول کرد، سال ۲۰۱۶ به رادیو «RMC» فرانسه درباره پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن و بازگشت به این تیم گفته بود: «همیشه گفته‌ام اگر به باشگاه بزرگی مثل پی‌اس‌جی برگردم، خوشحال خواهم شد. به پاریس بیایم؟ امیدوارم. این بخشی از رؤیای من است.» حالا که به پاریس برگشته هم می‌گوید: «با کلی انگیزه و البته تواضع به پاری‌سن‌ژرمن برمی‌گردم و خیلی دوست دارم که با تعدادی از بااستعدادترین بازیکنان دنیا کار کنم. این تیم پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و من و دستیارانم هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا این تیم در تمامی رقابت‌ها بهترین نتایج را بگیرد.» درباره پوچتینو گفته می‌شود که او عاشق دوران زندگی در پاریس بوده و همیشه منتظر فرصتی بوده تا به این شهر برگردد. حالا بهترین وقت است که پایتخت فرانسه بازگردد. 

دوران بازی مائوریسیو پوچتینو در پاری‌سن‌ژرمن

چرا پاری‌سن‌ژرمن؟
پوچتینو با وجود دوران کوتاه بازی در پاری‌سن‌ژرمن یک ستاره برای این تیم بود. او کارش را با مارسلو بیلسا در نیوولز اولدبویز شروع کرد. سپس در اسپانیول تبدیل به اسطوره باشگاه شد و با وجود اینکه زیر سایه بارسلونا بودند، دو مرتبه قهرمانی کوپادل‌ری را جشن گرفت اما سال ۲۰۰۱ در ۲۹ سالگی که به پاری‌سن‌ژرمن رفت تا چالش جدیدی را تجربه کند، مدافع ثابت تیم شد. کاپیتان تیم بود و در سه فصل ۹۵ بازی برای پاریسی‌ها انجام داد. در واقع او در پاریس قدرت رهبری داشت. یک قهرمانی در جام اینترتوتو چیزی نبود که انتظارش را داشته باشد. در دوران مربیگری هم هنوز دستش از جام کوتاه مانده. پوچ می‌خواهد حسرت جام گرفتنش با پاری‌سن‌ژرمن و به‌عنوان مربی را در فرانسه به پایان برساند. 

دوران بازی مائوریسیو پوچتینو در پاری‌سن‌ژرمن

تیم رؤیایی
در اوایل دهه ۲۰۰۰ پاری‌سن‌ژرمن اگرچه تیم خیلی مطرحی نبود و نمی‌توان از لحاظ مالی آن را با تیم فعلی مقایسه کرد اما ستاره‌های بزرگی داشت که حتی از بسیاری از بازیکنان فعلی هم بهتر بودند. در کنار پوچتینو، رونالدینیو، نیکولا آنلکا، جی‌جی اوکوچا، گابریل هینسه و میکل آرتتا بازی می‌کردند. تیم خوبی داشتند که می‌توانستند با هدایت لوئیس فرناندس به جام هم برسند اما بدشانس بودند. علاوه بر آن یک جام در اینترتوتو، در فینال جام‌حذفی فرانسه هم حاضر شدند که آن فینال را به اوسر باختند. 

دوران بازی مائوریسیو پوچتینو در پاری‌سن‌ژرمن

مقصد نهایی
دوران مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام اگرچه بدون جام تمام شد اما نمی‌توان گفت ناکام بود. او تیم را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم پیش برد. تاتنهام تبدیل به تیمی تراز اول شد که بزرگان لیگ برتر را به چالش کشید. خود پوچتینو هم اعتباری چند برابر نسبت به دوران مربیگری در اسپانیول و ساوتهمپتون کسب کرد. مرد آرژانتینی آنقدر اعتبار داشت که به هر پیشنهادی در یک سال اخیر پاسخ مثبت ندهد. یک سال و یک ماه است که هدایت تیمی را برعهده نگرفته. مدت‌ها گزینه جانشینی اوله‌گنار سولشائر در منچستریونایتد بود. حتی وقتی زین‌الدین زیدان نتایج خوبی نگرفت گفته می‌شد به رئال‌مادرید خواهد رفت و با او مذاکره هم شده است. کیکه ستین را که بارسلونا کنار گذاشت، گفته شد گزینه هدایت کاتالان‌هاست، اگرچه بارها گفته بود دوست ندارد مربی رقیب اسپانیول شود. حالا قرعه به نام پاری‌سن‌ژرمن افتاده و در آستانه امضای قرارداد با باشگاه جدیدش است. اولین تجربه مربیگری‌اش در فرانسه از ژانویه ۲۰۲۱ کلید خواهد خورد. آیا پوچ دوران خوب بازیگری را در کسوت یک مربی در پاری‌سن‌ژرمن هم تکرار خواهد کرد؟ توقع باشگاه از مربی بالاست و پوچتینو خوب می‌داند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا حسرت‌شان در سالیان اخیر بوده. باید منتظر باشیم و ببینیم او در پایتخت فرانسه چه می‌کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    مربی خوبیه و با اومدنش احتمال حذف بارسا بالا می ره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی