حسین نوری: حالا قدر تمرینات اردویی تیم ملی را می‌دانیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نفر سوم کشتی فرنگی جهان به خبرورزشی گفت: حضور در جام جهانی‌ محک خیلی خوب تا بدانیم کجای کار هستیم.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ حسین نوری یکی از فرنگی‌کارانی که با ابتلا به کرونا، جامعه کشتی ایران و جهان را خیلی نگران کرد. او با عنایت خدا، تلاش پزشکان متخصص ایرانی و حمایت مسئولان فدراسیون و دوستان قهرمانش، از این مهلکه جان سالم به در برده و بلافاصله مهیای قدرتنمایی روی تشک کشتی شد. نوری در مسابقات انتخابی هم از سد حریفی مدعی و بزرگی به نام رامین طاهری گذشت و نفر اول انتخابی ۸۷ کیلو لقب گرفت. او با لغو مسابقات جهانی و جایگزینی جام جهانی‌ انفرادی، محمدهادی ساروی به صربستان رفت و با پنجمی برگشت. با پایان اردوی تیم ملی، فرصتی به دست‌ آوردیم تا با مرد پرتلاش کرجی به گفت‌وگو بنشینیم که نفر سوم جهان در پاسخ به سؤالات خبرورزشی گفت:

* حالا تازه قدر حضور در اردو و تمرینات اردویی را می‌دانیم. الحق و الانصاف اگر در اردو تمرین نکنیم واقعاً نمی‌دانم اصلاً می‌شود مهیای رویارویی با حریفان بشویم؟! باور کنید امکان ندارد بدون تمرینات منظم اردویی، برای مدال جنگید و امیدوار بود. اگر برگزاری اردوهای تیم ملی، همچنان موردتوجه فدراسیون کشتی و کادر فنی باشد، قطعاً بچه‌ها می‌توانند زودتر به مرز آمادگی مطلوب برسند و مهیای رقابت با مدعیان مطرح دنیا شوند. 
* من خودم چه قبل از ابتلا به کرونا و چه بعد، اصلاً حریف تمرینی نداشتم و فقط با انگیزه بالایی که داشتم، با کارهای انفرادی و تمرینات نصف و نیمه آماده شرکت در انتخابی شدم. 
* حضور در جام جهانی‌ محک خیلی خوب تا بدانیم کجای کار هستیم. سطح کمی و کیفی رقابت‌ها هم خیلی بالا و دور از انتظار بود. اکثر مدعیان کشتی دنیا آمده بودند، نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی مطمئن هستم ما هم اگر تمرینات و اردوهای منظم و مرتبی داشتیم، قطعاً کشتی‌های مناسب‌تری در جام جهانی به نمایش می‌گذاشتیم و نتایج بهتری می‌گرفتیم. الحمدلله فکر کنم چیزی از حریفان عقب نیستیم و فقط باید کمی بیشتر تمرینات منظم اردویی داشته باشیم. اگر ساروی هم بیشتر تمرین داشت، رنگ مدالش خوشرنگتر از برنز جام جهانی‌ می‌شد. 
* اگر با تیم کامل می‌رفتیم شاید در نتیجه‌گیری هم خیلی تأثیر داشت و بچه‌ها با قوت قلب از نتایج هم می‌توانستند، کشتی‌های بهتری بگیرند و نتایج و مدال‌های خوشرنگ‌تر. البته اشتباهات داوری هم در نتیجه همین تیم دو نفره ما هم بی‌تأثیر نبود. 
* با تیم بازار بزرگ ایران قرارداد بسته بودم و مبلغی هم گرفتم، قرار بود اگر به جام جهانی‌ نروم، در دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال لیگ برتر کشتی بگیرم. ولی چون جام جهانی‌ همزمان با روز پایانی لیگ برتر شد، نتوانستم برای تیمم کشتی بگیرم، چون برای تیم ملی کشتی گرفته‌ام، بعضی‌ها شایعه کرده‌اند شاید مبلغ دریافتی‌ام را از من پس بگیرند. البته بستگی به نظر مسئولان تیم دارد که امیدوارم این شایعات صحت نداشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی