نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چلسی – منچسترسیتی‌؛ عملیات نجات از کرونا و اخراج!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چلسی وضعیت خوبی ندارد و منچسترسیتی کرونازده است، به همین دلیل هردو تیم نیاز مبرم به برد دیدار نخست‌شان در سال ۲۰۲۱ دارند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ امشب حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس در استمفوردبریج لندن برگزار خواهد شد. اولین دیدار چلسی و منچسترسیتی در سال جدید که می‌تواند دیداری برای نجات‌شان از مشکلات اخیر باشد. نبرد شاگردان لمپارد و گواردیولا از ساعت ۲۰ آغاز می‌شود و قضاوت آن برعهده آنتونی تیلور خواهد بود. 

چلسی‌؛ نجات از اخراج
می‌گویند حتی فرانک لمپارد هم قرار نیست از بی‌رحمی رومن آبراموویچ فرار کند. محبوبیت هم فاکتوری نیست که طولانی‌مدت به نجات فرانکی بیاید و اگر این روند ادامه پیدا کند، کارش در تیم محبوبش را از دست خواهد داد. میلیاردر روس بیش از ۲۰۰ میلیون پوند هزینه نکرده که تیمش حتی به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم نرسد. در ۶ بازی ماه دسامبر، چلسی ۳ باخت داشت و همین شکست‌ها باعث شد تا رده پنجم پایین بیایند. حداقل اتفاق خوب این است که در استمفوردبریج بعد از شکست هفته دوم مقابل لیورپول، دیگر شکست نخوردند. لمپارد خوش‌موقع به منچسترسیتی نرسیده اما می‌تواند در این دیدار از خطر اخراج فرار کند. چلسی در ژانویه بازی‌های مهم دیگری مقابل لسترسیتی و ولورهمپتون را هم پیش‌رو دارد و دقیقاً یک ماه دیگر باید به مصاف تاتنهام برود. آیا از این تونل وحشت، لمپارد سالم رد می‌شود؟

منچسترسیتی‌؛ نجات از کرونا
وقتی کرونا همه‌گیر شد تصور نمی‌کردیم بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا هم تا این حد درگیرش شوند که این ویروس دیدارشان را لغو کند. منچسترسیتی حالا چند کرونایی دارد که فعلاً نمی‌توانند در دیدارهای مهم پیش‌رو تیم‌شان را همراهی کنند. پپ گواردیولا از وضعیت فعلی نگران است. او در آخرین ماه سال ۲۰۲۰ خوب پیش رفت و تیمش را تا رده ششم بالا آورده. یک ماه و نیم است سیتی شکست نخورده و گواردیولا دوست ندارد در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۱ کارشان با باخت آغاز شود. سیتی در ۶ بازی آخرش فقط یک گل دریافت کرده اما حالا با کرونایی شدن ادرسون، پپ این سنگربان قدرتمند را در اختیار نخواهد داشت. از طرفی چند روز دیگر باید در دیداری حساس از نیمه‌نهایی جام اتحادیه به مصاف منچستریونایتد بروند. سیتیزن‌ها از روزهای سخت کرونایی نجات پیدا خواهند کرد؟

آخرین جدال
دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس بین این دو تیم را چلسی ۲ بر یک از منچسترسیتی برد. آبی‌ها توسط پولیشیچ و ویلیان (پنالتی) به گل رسیدند و دبروینه تنها گل سیتیزن‌ها را زد. 

آمار بازی
۴۶) در لیگ برتر انگلیس، چلسی و منچسترسیتی ۴۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. بردهای چلسی عدد ۲۶ را نشان می‌دهد و بردهای سیتی نصفِ رقیب یعنی ۱۳ بوده است. ۷ بازی هم مساوی شده. 
۲) در ۴ بازی آخر لیگ برتری بین چلسی و منچسترسیتی هر تیم ۲ برد داشته است. در این بازی‌ها برد ۶ گله سیتی ماندگار شد. 
۶) نزدیک به ۶ سال از آخرین دیدار چلسی و سیتی که مساوی شد، می‌گذرد. ژانویه ۲۰۱۵ تساوی یک-یک به ثبت رسید و پس از آن ۱۳ بازی برنده داشت. 
۱۰) از آن ۱۳ بازی که مساوی نشده، ۱۰ بازی لیگ برتری بوده که هر کدام ۵ بازی را برده. 
۲) آبی‌های لندن ۲ بازی آخرشان در استمفوردبریچ مقابل سیتی را برده‌اند. آخرین مرتبه‌ای که تعداد بیشتری بازی خانگی متوالی را از این حریف برده‌اند به سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ برمی‌گردد که در ۴ بازی پیروز شدند. 
یک) سیتی فقط در یک بازی از ۱۲ بازی آخرش مقابل چلسی گل نزده است، دیداری در دسامبر ۲۰۱۸. در ۵ بازی هم مقابل چلسی کلین‌شیت کرده‌اند. 
۲) کوین دبروینه فصل قبل رفت و برگشت به تیم سابقش چلسی گل زد. آخرین بازیکن سیتی که در بازی‌های متوالی بیشتری به چلسی گل زده کارلوس توس بود که در ۳ دیدار متوالی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ گلزنی کرد. 

مصدومان و محرومان
ریس جیمز قطعاً این دیدار را از دست داده و حکیم زیاش شاید نتواند در ترکیب چلسی قرار بگیرد. اریک گارسیا تنها مصدوم سیتی است که قطعاً بازی نخواهد کرد. ایلکای گوندوغان شاید به این دیدار برسد. گابریل ژسوس، ادرسون و کایل واکر هم کرونایی‌های سیتی هستند که به قرنطینه رفته‌اند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
مندی، آسپلیکوئتا، زوما، سیلوا، چیلول، کواچیچ، کانته، مانت، پولیشیچ، هادسون اودوی و آبراهام
منچسترسیتی: استفن، کانسلو، استونز، دیاس، مندی، رودری، گوندوغان، محرز، دبروینه، استرلینگ و آگوئرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی