نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
امیررضا واعظی آشتیانی: چرا مقصران قرارداد مارک ویلموتس محاکمه نمی‌شوند؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی گفت که برخی سال‌هاست با فیفا هراسی از محاکمه شدن خود جلوگیری کرده‌اند در حالی که مقصران قرارداد ویلموتس باید محاکمه شوند.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ ماجرای شرکت شستا با فدراسیون فوتبال و قرارداد عجیب و غریب ویلموتس که منجر به ورشکستگی فدراسیون فوتبال و به تاراج رفتن سرمایه‌های این ارگان شده، سوژه اصلی مصاحبه با واعظی آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال و معاون سابق سازمان ورزش کشور است:

*در خصوص توقیف اموال فدراسیون فوتبال در پرونده شستا و اینکه در این بین کسی پاسخگو نیست، نمی‌دانم آقایان این پاسخ‌ها را از کجا کشف می‌کنند. صحبت‌هایی انجام می‌دهند که آدم متأسف می‌شود که بگوید این افراد روزی در این کشور مدیر بوده‌اند. حق پخش تلویزیونی از اول هم نبوده و این آقایان وارد فدراسیون فوتبال شده‌اند.

*بهتر بود آقایان پا را به اندازه گلیم‌شان دراز می‌کردند. شما که در حال انتخاب مربی بودید، آیا منابع، درآمدها و بودجه خود را نمی‌دانستید؟ ما می‌گوییم حق پخش تلویزیونی نیست، پاسخ بدهید که آیا پول تبلیغات محیطی را کامل گرفته‌اید؟ حق باشگاه‌ها از حق پخش چقدر است و آیا این پول را به آنها داده‌اید؟ بلیت فروشی مدتی است تعطیل شده، اما تبلیغات محیطی چه شد؟ چرا سوء مدیریت خودتان را به حق پخش تلویزیونی ربط می‌دهید؟

*وقتی قراردادی آنچنانی با ویلموتس امضا می‌کنید، به لحاظ حقوقی مسائل را نمی‌دانید و واژه‌هایی را در قرارداد می‌گذارید که بار حقوقی ایجاد می‌کند؛ باید پاسخگو باشید. آقایان از افراد آگاه مشاوره حقوقی نمی‌گیرند و خوشان را آگاه جلوه می‌دهند و حالا باید پاسخگوی سوء مدیریت خود باشند. امیدوارم کسانی که در این کشور مسئولیت نظارتی دارند، حقوق بیت‌المال را از کسانی استیفا و اخذ کنند که کمترین آگاهی را نسبت به مجموعه تحت مدیریت‌شان داشتند. با متخلفان بانکی و نظام اقتصادی کشور برخورد می‌شود و آنها محاکمه شده‌اند؛ آیا نمی‌توان مقصران  قرارداد ویلموتس را محاکمه کرد؟ یک عمر است با فیفا هراسی و دروغ تعلیق، از محاکمه شدن خود جلوگیری کرده‌اند.

*فیفا نگفته اگر کسی متخلف است، با او برخورد نشود و حتی کمیته اخلاق هم می‌تواند به این مسائل ورود کند، اما کمیته اخلاق از یک سو تبدیل به جایی شده که با افراد مخالف و منتقد خود تسویه حساب می‌کند. هر کسی که انتقاد کرد یا از آقایان بد گفت، از سوی کمیته اخلاق محروم می‌شود. حتماً دو روز دیگر هم می‌گویند کسانی که از فدراسیون انتقاد می‌کنند آمریکایی هستند، همانطور که رئیس جمهور گفت منتقدان دولت حامی آمریکا هستند.

*عده‌ای نشسته‌اند و وطن فروشی می‌کنند و با دادن اطلاعات غلط به فیفا، برای فوتبال و ورزش کشور هزینه می‌تراشند. جالب است که کمیته ملی المپیک و کانون مربیان این کشور در مجمع فدراسیون حضور و حق رأی ندارند و باید تأسف خورد برای مسئولان کشور که حتی روی پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال نظارتی نداشتند. ما می‌گوییم فیفا روی حضور وزیر ورزش در مجمع فدراسیون فوتبال حساسیت داشته، اما کمیته ملی المپیک تمام کشورها که در مجامع تمام فدراسیون‌ها رأی دارند. جالب است به کانون مربیان فوتبال پاسخ داده‌اند از دفعه بعدی وارد مجمع می‌شوید، در حالی که کانون مربیان در اساسنامه قبلی عضو مجمع بود. آدم متأسف می‌شود که چنین صحنه‌هایی را در جامعه می‌بیند و عده‌ای هم با فیفا هراسی و مغلطه کردن کارشان را پیش می‌برند، چون ناشان در این داستان است.

*برای من سؤال است شستا چه مرجعی بوده که به فدراسیون فوتبال پول بدهد؟ مگر پول شستا حق تک‌تک کسانی نیست که به بیمه تأمین اجتماعی پول پرداخت می‌کنند؟ به چه حقی پولی که حق بیمه کارگران جامعه است را به فدراسیونی می‌دهند که حتی توان اداره خودش را هم ندارد. این پول به واسطه مسئولان کشور پرداخت شده و بهتر است اینجا مدعی‌العموم، قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند که شستا با دستور چه کسی این پول را به فدراسیون پرداخت کرد. آیا هر جا پولی کم می‌آید، باید دست در جیب کارگران کنند؟ دولت همینطور هم به تأمین اجتماعی بدهکار است و حالا هم این عده برای فرار از پاسخگویی اقدام به توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و ساختمان پرسپولیس کرده‌اند، در حالی که قبل از آن باید پاسخ بدهند چرا این پول را به فدراسیون دادند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • با حقارت شرم تا... IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    کی محاکمه بشه!! افرادی ک باعث این فاجعه شده اند الان سر سمتشون هستند
  • شونصد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    اين آقا هماني نيست كه استقلال را به گند كشيد؟ الان ايشان راهكار برون رفت از بحران ارايه ميكنند!
    • استقلالی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      مهندس آشتیانی بخاطر تخصص تجربه و آشنایی به امور تجاری بازرگانی و صنعتی و همینطور حضور درتربیت بدنی و فدراسیون دوچرخه سواری و هیئت مدیره استقلال از مدیران توانمند ماست البته در استقلال مسائلی بود اما مدیرتشان بی نقص و سالم و پاک و بدون تعارف و رو در بایستی بود در مورد این افراد هم حرف حق میزنند تمام کسانی که در ماجرای قرارداد ویلموتس دخیل بودها ند باید جوابگو باشند
  • کورش AU ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    هر وقت دوران شما رو بررسی کردن ،دوران این آقایون رو هم بررسی میکنند. خوشبختانه معیار لیاقت مدیران در کشور ما بر اساس مدیر قبلی سنجیده میشه. قبلی رو اینقدر نگه میدارند که همه چی نابود کنه و بعدی که میاد میگه قبلی فلان بود و بعد هم نوبت خودش روز از نو روزی هم از نو
  • ققنوس IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    این از قیافشو ژستشو مدل حرف زدنش مشخصه ازین که بازیش ندادن ناراحته.... حالا این وسط تنور انتقادم داغه اینم یکم ماستارو میریزه تو قیمه ها... شستا خودش میداد یه حرفی اینا دادن چون بهشون گفتن شما بدین که پس بگیرین ما پولامونو لازم داریم.... بدین ابرو ملی حفظ بشه همه بفمن تحریما بی اثره بعد از فیفا پستون میدن...حالام دیدن جو عوض شده ممکنه ادمای تیم دیگ بشن رییس اومدن پولاشونو نقد کنن وگرنه اینا حتی قراردادم نداشتن شفاهی قرار بوده قسطی پس بگیرن حالا زدن زیرش همه شو بروز میخان.... حالا اینم این وسط ی پولی داده کینه هاشو وا کنه باش مصاحبه بگیرن بگه.... اره منو بازی ندادین حالا من میگم.... مث همشون.... همه از بالا تا پایین همه همینن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی