۱
عکس| یک بازیکن ایرانی‌الاصل جایگزین رامین رضاییان در الدحیل
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خبر انتقال یک بازیکن جدید به تیم الدحیل قطر، سروصدای زیادی را در فضای رسانه‌ای ایران به وجود آورده است.

خبرورزشی/ فوتبال آسیا؛ ساعتی قبل بود که یکی از کانال های محلی جنوب کشور خبر داد که بازیکنی به نام «علی کرمی» که اصالتش مربوط به «عسلویه» است، راهی تیم الدحیل شده است. فارغ از برخی کاربران که این خبر را با شایعه جدایی علی کریمی هافبک سابق استقلال از القطر و حضورش در الدحیل اشتباه انداختند، بسیاری از اهالی فوتبال نیز از ایرانی الاصل بودن این بازیکن تعجب کردند اما کسی شناختی از او نداشت.

بازیکنی که به اسم علی کرمی در رسانه‌های ایران با نام علِی مال الله شناخته می‌شود. مدافع راست ۲۱ ساله ای است که تا دیروز در عضویت تیم الوکره اسپورت کلاب بود و با وجود سن و سال پایین در ترکیب این تیم بازی هایی را نیز انجام داده بود. اما رزومه اصلی این بازیکن مربوط به حضورش در تیم‌های پایه قطر است؛ جایی که تجربه حضور در جام جهانی را هم دارد.

علی مال الله فوتبال حرفه‌ای‌اش را چهار سال پیش در آکادمی اسپایر آغاز کرد و در واقع جزو استعدادهای کشف شده توسط این آکادمی عریض و طویل محسوب می‌شود. او سپس به تیم فوتبال لوآنسای اسپانیا محسوب شد که توسط آکادمی اسپایر خریداری شده و بازیکنان جوان قطری به این باشگاه منتقل می‌شوند تا تجربه کسب کنند.

این مدافع راست کوتاه قامت در ۱۸ سالگی به عضویت تیم الوکره درآمد و حالا پس از سه سال، راهی الدحیل شده است. البته انتقال او به صورت قرضی تا پایان سال است و احتمالا جدایی رامین رضاییان مدافع ایرانی تیم قرمزپوش سبب شده تا صبری لاموشی به سراغ این بازیکن برود که احتمالا خصوصیات تدافعی بیشتری دارد.

مال الله یا کرمی، تجارب ویژه‌ای از بازی در تیم ملی پایه قطر به دست آورده. او در هر سه بازی قطر در جام جهانی جوانان سال ۲۰۱۹ فیکس بود و مقابل نیجریه، ایالات متحده و اوکراین به میدان رفت. وی همچنین در تیم زیر ۲۳ سال قطر نیز نقش آفرینی کرده.

علی کرمی

ستاره ایرانی الاصل الدحیل حالا این فرصت را دارد تا با استفاده از این فرصت ویژه، راه بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ را هم پیدا کند؛ جایی که احتمالا به عنوان یک بازیکن ۲۳ ساله و البته باتجربه، مهره خاصی برای قهرمانی ها محسوب خواهد شد. البته در رسانه‌های قطری خبری از اصلیت ایرانی این بازیکن منتشر نشده و شاید سوال ویژه این باشد که اگر او در ایران اقدام به انجام بازی فوتبال می‌کرد، حالا چه جایگاهی با چه تجربه‌ای داشت؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .،. IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    فک کنم اگه ایران بهش پیشنهاد بده پیشنهاد ایرانو قبول کنه البته امیدوارم اگه این اتفاق بیوفته سریع بره به اروپا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی