استقلال به خوشبختی نزدیک می‌شود؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هفته دهم لیگ برتر امروز استارت می‌خورد. با برگزاری ۴ دیدار و رفته‌رفته جدول رده‌بندی شکل بهتری به خود می‌گیرد.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ از دست دادن ۴ امتیاز حساس توسط پرسپولیس در دو بازی اخیر دیگر مدعیان را امیدوار کرده است. از جمله استقلال که سال‌های سال قهرمان نشده است. شاید استقلال از نظر سبک بازی در روزهای اخیر راضی‌کننده نباشد اما در بعد امتیازگیری تیم خوبی بوده است و ادامه همین روند می‌تواند موجب خوشبختی استقلال در فصل جاری بازی‌ها شود. نگاهی خواهیم داشت به ۴ بازی‌ که قرار است امروز برگزار شود. 

صنعت نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان
هدف جدید آبادانی‌ها؛ تلاش برای قهرمانی 
صنعت نفت همانند فصل گذشته در دور رفت بازی‌ها ارائه‌گر بازی‌های خوبی در برابر حریفان است و البته این فصل کمی بهتر نتیجه گرفته است. صنعت نفت امروز یکی از مدعیان قهرمانی است، حتی اگر با این هدف وارد بازی‌ها نشده باشد که همین‌طور هم هست اما اصلاً اتفاق بدی نیست که صنعت‌نفت در ادامه مسیر برای قهرمانی بازی کند. دست‌کم اگر قهرمان نشود سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست خواهد آورد. رسیدن به این مهم بستگی به باور نفتی‌ها و اعتماد به نفس آنها دارد. صنعت نفت امروز با نفت مسجدسلیمان دیدار خواهد کرد. تیمی سختکوش که در خانه حریف هم به سختی مغلوب می‌شود. این تیم اگر چه در بازی گذشته در خانه از پیکان شکست خورد اما تیم‌های بزرگی چون سپاهان و فولاد را شکست داده است و امیدوار است با عبور از سد صنعت نفت باخت در برابر پیکان را فراموش کند. در حالی که صنعت‌نفت فوتبال رو به جلویی را به نمایش می‌گذارد نفت مسجدسلیمان بیشتر به فوتبال دفاعی فکر می‌کند. ابتدا گل نخوردن و بعد گل زدن. تقابل این دو تاکتیک بدون شک  جذاب خواهد بود. 

فولاد خوزستان - مس رفسنجان 
شاگردان نکونام در مسیر قهرمانی 

فولاد خوزستان بعد از عبور از سد نساجی حالا برای شکست مس تلاش خواهد کرد. مس با وجود حضور در نیمه پایین جدول تیم از پیش بازنده این دیدار نیست. به خصوص که این روزها شرایط بهتری پیدا کرده است. فولاد در بازی گذشته به سختی از سد نساجی عبور کرد و این نشان می‌دهد برای عبور از سد چنین تیم‌هایی باید کمی راحت‌تر و ساده‌تر فوتبال کند. البته فوتبال تهاجمی باید چاشنی این نمایش باشد اگر فولاد به دنبال قهرمانی در این فصل از بازی‌هاست. مس از جمله تیم‌هایی است که در بیرون از خانه به خوبی راه‌های نفوذ را به روی حریف می‌بندد و البته در انتقال‌ها به دنبال گلزنی و کسب سه امتیاز است. فولاد اگر حریف خود را در این بازی دست‌کم بگیرد شرایط سختی برای کسب سه امتیاز خواهد داشت. سانترهای زودهنگام یکی از ایده‌های مس برای رسیدن به گل است و فولاد باید مراقب انتقال مس از دفاع به حمله باشد. فولاد در این فصل از همان هفته‌های ابتدایی یکی از تیم‌های بالای جدول به شمار می‌رود و با توجه به صعود به لیگ قهرمانان آسیا شخصیت قهرمانی به خود قرار گرفته است و حالا باید با فوتبالی که به نمایش می‌گذارد این مهم را اثبات کند. 

شهر خودروی مشهد - سایپا
استارت شهرخودرویی‌ها برای تغییر وضعیت 

شهرخودرو یکی از تیم‌های نیمه پایین جدول، تا به این جای کار امتیازات حساسی را از دست داده است. این در حالی است که در برخی از بازی‌ها خوب بوده و به نظر می‌رسد فشار روحی و روانی نتیجه‌گیری به تیم شهرخودرو آسیب‌زده است. جدا شدن از این وضعیت به دست شهر خودرویی‌هاست. اینکه در سایه آرامش فوتبال کنند. در این صورت می‌توانند به نتیجه‌گیری امیدوار باشند. البته گرفتن امتیاز از تیم سایپا سخت است. تیمی که سختکوش است و در فوتبال تهاجمی به نسبت فصل گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. از آنجایی که این روزها بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود تیم‌هایی مهمان در خانه حریفان با اندیشه پیروزی بازی می‌کنند. تقابل دو تیم برای کسب سه امتیاز بدون شک  منجر به بازی زیبایی خواهد شد. سایپا در امتیازگیری به مراتب بهتر از شهر خودرو بوده است اما فاصله‌ها در جدول نزدیک است. اگر شهر خودرو برنده این دیدار شود در جدول از سایپا پیشی خواهد گرفت. این نشان می‌دهد برای تغییر وضعیت دیر نشده است و شهر خودرو می‌تواند شرایط را تغییر دهد. 

استقلال - آلومینیوم اراک
فوتبال زیبا در راه است 

استقلال در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد و برای رسیدن به این جایگاه انتقادات زیادی را به جان خریده است. بنابراین طبیعی است در بازی با آلومینیوم اراک به دنبال کسب سه امتیاز باشد. آلومینیوم اراک همانند ماشین‌سازی در استادیوم آزادی با انگیزه بالایی در برابر آبی‌پوشان بازی خواهد کرد و این کار را برای استقلال سخت خواهد کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد آلومینیوم اراک تیمی به مراتب بهتر از ماشین‌سازی است. استقلال در بعد امتیازگیری اگر موفق شود فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد به تیم محبوب هواداران تبدیل خواهد شد و این خیلی سخت نیست. ارائه فوتبال رو به جلو و رسیدن به گل با اتکا به شیوه‌های مختلف استقلال را به تیم ایده‌آلی تبدیل خواهد کرد. هر چند نقد زیادی به محمود فکری وارد نیست به این خاطر که او در هفته‌های زیادی برخی از مهره‌های اصلی‌اش را در اختیار نداشت. رسول خطیبی به همراه ماشین‌سازی در تهران استقلال را شکست داد و به خوبی می‌داند که برای بردن در این بازی باید چگونه بازی کند. البته تنها دانستن راه بردن استقلال برای موفقیت آلومینیوم کافی نیست. بازیکنان این تیم باید در اجرای ایده‌های تاکتیکی رسول خطیبی موفق عمل کنند. آلومینیوم اراک بدون شک  تیم موقعیت‌طلبی است و حتی یک اشتباه از سوی خط دفاعی استقلال کافی است تا اراکی‌ها را به خواسته خود برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    ما استقلالیها الان هم خوشبخت ترین هواداران آسیاییم.اولداینکه تیممون تیکی تاکا بازی میکنه دوم اینکه پیشینه خوبی تو آسیا داره و موفق شدیم ۲ بار قهرمان بشیم که یکبارش تو امجدیه با حضور تیمهای قلدر بوده سوم اینکه با ۷۶میلیون هوادار محبوب ترین تیم آسیا هستیم شاید هم جهان
    • با حقارت شرم تا... IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      امجدیه خوب گفتی خخخ
  • محمدطاها IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    به امید یه بازی هجومی و تماشاگرپسند و کلین شیت رشید مظاهری..تیمهای رسول خطیبی همیشه خوب فوتبال بازی می کنند استقلال بازی سختی داره ایشالاااا با برد بریم به استقبال دربی..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی