به دروازه‌ها بیشتر فکر کنید 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار پرسپولیس – سپاهان مثل همیشه جذاب و تماشایی خواهد بود. دلیل هم واضح و مبرهن است.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ فلسفه دو تیم ارائه فوتبال مالکانه و تلاش برای قهرمانی است و توپ را روی زمین به خوبی به گردش در می‌آورند. این به خودی خود موجب می‌شود بازی تبدیل به یک مسابقه زیبا شود؛ چه پرسپولیس برنده از میدان خارج شود و چه سپاهان. 

فصل گذشته و در بازی دو تیم در آزادی در حالی که پرسپولیس برای نزدیک شدن به دروازه سپاهان تلاش می‌کرد، تیم مهمان دو بار به گل رسید تا یکی از شکست‌های تلخ تیم قهرمان رقم بخورد. این دو تیم امروز در حالی به مصاف هم می‌روند که سپاهان در فاز تهاجمی به همراه گل‌گهر بهترین است و پرسپولیس هم در خط دفاع بهترین است. 

به نظر می‌رسد امروز دو تیم برای برنده شدن در این بازی باید بیشتر به دروازه‌های خود فکر کنند؛ پرسپولیس به این دلیل که سپاهان خط حمله قوی دارد و تا اینجای کار ۱۴ گل زده و سپاهان به این دلیل که با ۱۱ گل خورده یکی از تیم‌های ضعیف در فاز دفاعی به شمار می‌رود. 

دو تیم در حالی که متوجه شده‌اند برای قهرمانی در فصل جاری با چالش‌هایی مواجه هستند، در ادامه مسیر البته باید تغییر نگرش‌هایی هم داشته باشند. اینکه پرسپولیس دیگر به بشار رسن فکر نکند و مطمئن شود بدون این بازیکن هم می‌تواند یک تیم خوب باشد. همان‌طور که پیش‌تر بعد از، از دست دادن مهره‌های مؤثری چون مهدی طارمی قهرمان شد و حتی در آسیا تا فینال هم پیش رفت. از سویی سپاهان باید به دفاع به اندازه حمله اهمیت بدهد. یا تنها به حمله فکر نکند. ۱۱ گل خورده نشان می‌دهد سپاهان روی دفاع زمانی که توپ را از دست می‌دهد متمرکز نیست و این نمی‌تواند اتفاق خوبی برای تیم سپاهان باشد. 

شکست هیچ یک از دو تیم در این بازی فاجعه نیست. از سویی رقم خوردن نتیجه مساوی در این دیدار به سود دیگر مدعیان تمام می‌شود. مصاف پرسپولیس- سپاهان می‌تواند اوج بازی‌های لیگ برتر در دور رفت بازی‌ها و نقطه عطف مسابقات در هفته‌های سپری شده باشد. این بازی نبرد دو تیم مدعی قهرمانی است. پرسپولیس می‌برد یا سپاهان؟ قابل پیش‌بینی نیست. تیمی که خوب بازی می‌کند، باید در استفاده از موقعیت‌ها هم خوب باشد وگرنه ارائه بازی خوب دلیلی برای برتری نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی