منچستریونایتد – منچسترسیتی‌؛ به صرف جام!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم‌های منچستر چند سالی است که اجازه نداده‌اند قهرمانی جام اتحادیه از این شهر شمال‌غربی انگلیس خارج شود و امسال هم یکی از آن‌ها فینالیست خواهد شد.

خبرورزشی/ جام اتحادیه انگلیس؛ دومین فینالیست فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ جام اتحادیه انگلیس هم امشب مشخص خواهد شد. نبرد حساس منچستریونایتد و منچسترسیتی که از ساعت ۲۳:۱۵ در اولدترافورد شروع می‌شود و شاید در نهایت باعث شود یک تیم به جام برسد. برنده نبرد امشب رقیب تاتنهام خواهد شد.

منچستریونایتد؛ بهترین روزها
شیاطین‌سرخ به آرامش رسیده‌اند. هواداران منچستریونایتد بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا تصور نمی‌کردند تیم اوله‌گنار سولشائر به جاهای خوبی برسد و حتی خیلی از رسانه‌ها باز هم شایعه اخراج او را نشر دادند اما دوباره این تیم جان گرفت. حالا مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هستند و شانس جام گرفتن در جام اتحادیه و جام‌حذفی را هم دارند. اگر به هواداران برنمی‌خورد باید بگوییم جام گرفتن در لیگ اروپا هم به خوبی لیگ قهرمانان اروپا نیست ولی نمی‌تواند بد باشد! اولین جام می‌تواند در رقابت‌های جام اتحادیه باشد. فصل پیش در همین مرحله به منچسترسیتی باختند و در نهایت هیچ جامی هم نگرفتند. شاید این فصل همه‌چیز برعکس باشد. بهترین روزهای منچستریونایتدِ سولشائر رسیده و این فرضیه محال نیست. 

منچسترسیتی‌؛ جام آشنا
برای پپ گواردیولا و خیلی از شاگردانش قهرمانی در جام اتحادیه یک اتفاق تکراری است، اتفاقی که حتی در دوران رکورد فصل پیش هم برای‌شان رخ داد. منچسترسیتی هم بعد از کرونا به شدت افت کرد و در هیچ رقابتی تیم باثبات و درجه یکی نبوده. حالا دوباره سیتی اوج گرفته و می‌تواند امیدوار باشد با ناکامی رقبا به بالای جدول لیگ برتر برسد. از طرفی در جام اتحادیه هم که شانس اول قهرمانی خواهند بود. حتی کرونا هم در هفته‌های اخیر مانع سیتی نشده. گواردیولا با تیم ناقصی که دارد و با وجود چندین کرونایی هم نتایج خوبی گرفته. البته آنها می‌دانند که مثل فصل پیش نیمه‌نهایی جام اتحادیه رفت و برگشتی نیست و اگر می‌خواهند فینالیست شوند همین‌جا در اولدترافورد باید کار را تمام کنند. 

آخرین جدال
ماه گذشته در دربی منچستر در لیگ برتر انگلیس دو تیم در اولدترافورد به تساوی بدون گل رسیدند. 

آمار بازی
۱۸۳) دربی منچستر ۱۸۳ مرتبه در تاریخ برگزار شده است. ۵۴ برد برای سیتی و ۷۶ برد برای یونایتد به ثبت رسیده و ۵۳ بازی هم مساوی شده است. 
۹) در جام اتحادیه، ۹ مرتبه شاهد دربی منچستر بوده‌ایم. ۴ برد برای هر تیم و یک تساوی حاصل کارشان بوده است. 
۷) منچسترسیتی با ۴ قهرمانی در ۵ فصل گذشته به لیورپول که پرافتخارترین تیم جام اتحادیه است، خیلی نزدیک شده. سیتیزن‌ها ۷ قهرمانی دارند و لیورپول ۸ قهرمانی. 
۵) منچستریونایتد با ۵ قهرمانی به طور مشترک با استون‌ویلا و چلسی سومین تیم پرافتخار جام اتحادیه هستند. نکته جالب اینکه ۴ قهرمانی شیاطین‌سرخ در ۱۵ سال اخیر به دست آمده. 
۵) در ۵ فصل اخیر جام قهرمانی از شهر منچستر بیرون نرفته. منچسترسیتی ۴ مرتبه جام گرفته و منچستریونایتد یک مرتبه. 
۱) فصل قبل هم در همین مرحله نیمه‌نهایی دربی منچستر برگزار شد. منچسترسیتی یک بازی و منچستریونایتد یک بازی را بردند اما در نهایت سیتی با برد ۳ بر ۲ در مجموع راهی فینال شد و به جام رسید. 
۳) منچسترسیتی در ۳ بازی آخر در تمامی مسابقات موفق به شکست منچستریونایتد نشده است. یک تساوی و ۲ شکست حاصل کارشان بوده. 
۱۱) منچستریونایتد از اول نوامبر به بعد در رقابت‌های داخلی شکست نخورده است. ۱۱ بازی است که شیاطین‌سرخ نباخته‌اند. 

مصدومان و محرومان
ادینسون کاوانی که با محرومیت انضباطی مواجه شده بزرگ‌ترین غایب منچستریونایتد است. مارکوس روخو قطعاً به این بازی نمی‌رسد و ویکتور لیندلوف شاید نتواند در ترکیب شیاطین‌سرخ به میدان برود. منچسترسیتی هم بدجور درگیر کرونایی‌هاست، ناتان آکه، گابریل ژسوس، اریک گارسیا، کایل واکر، ادرسون، فران تورس و آیمریک لاپورت را در اختیار نخواهد داشت. 

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
هندرسون، وان‌بیساکا، بایی، مگوایر، شاو، مک‌تامینی،‌فرد، پوگبا، فرناندس، مارسیال و رشفورد
منچسترسیتی: استفن، کانسلو، دیاس، استونز، مندی، فرناندینیو، گوندوغان، محرز، دبروینه، فودن و استرلینگ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی