مهدی فنونی‌زاده: خدا رحم کرده رشید مظاهری هست
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال به خبرورزشی گفت: باز هم هشدار می‌دهم که با این وضعیت دفاعی در دربی به مشکل برمی‌خوریم.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ مهدی فنونی‌زاده درباره وضعیت خط دفاعی تیم استقلال با ما همکلام شد. او که بازی با آلومینیوم را دیده بود به شدت به مدافعان استقلال ایراد گرفت و برای دربی هشدار ‌داد. 

استقلال برنده شد و در صدر ماند. مسابقه چطور بود؟
خوب بود ولی بیشتر نتیجه‌اش و البته بازی تیم در نیمه دوم. 

چرا با تردید درباره این برد حرف می‌زنید؟
برای اینکه این خط دفاع خیلی متزلزل نشان می‌دهد. این آلومینیوم بود که نتوانست از موقعیت‌هایی که داشت به‌ نحو ‌احسن استفاده کند. اگر یک تیم دیگر با مهاجمانی زهردارتر روبه‌روی استقلال بود به راحتی تیم را به دردسر می‌انداخت. از طرفی باید گفت خدا به استقلال رحم کرده که رشید مظاهری این فصل در تیم ماست چون اگر او نبود در همین بازی با آلومینیوم دو، سه گل می‌خوردیم. اصلاً چرا باید دفاع استقلال اینقدر به بازیکنان حریف موقعیت بدهد؟ این چه طرز دفاع است! من متوجه این ضعف نمی‌شوم. 

مشکل از کجاست؟
نمی‌دانم. اگر بحث هماهنگی است که الان این نفرات چند هفته است کنار هم بازی می‌کنند و دیگر باید شناخت لازم را از یکدیگر به دست‌ آورده باشند. از نظر سابقه و تجربه باشد که همگی لیگ برتری بوده‌اند و شکی در این زمینه نیست ولی ناهماهنگی‌هایی که بعضاً در جایگیری‌ها دیده می‌شود، خیلی بد است. در یک صحنه مدافع ما جلوی شش قدم اصلاً نمی‌دانست توپ کجاست و بازیکن حریف توپ را برداشت و رفت با مظاهری تک‌به‌تک شد ولی باز هم خدا خیرش بدهد که مظاهری دروازه‌بان آماده‌ای است. 

ایراد از خط هافبک است؟
ایراد از نظم دفاعی درون و بیرون از محوطه هجده قدم است. بچه‌های دفاعی جای یکدیگر را به درستی پر نمی‌کنند. دوندگی دارند ولی دوندگی مفید نیست و فقط این طرف و آن طرف می‌روند. باید محل فرود توپ را بدانند و قبل از آنکه توپ به پایین بیاید یا ضربه‌ای زده شود آنها زودتر آنجا باشند ولی طوری شده که هر بار توپ نزدیک ۱۸ ما می‌شود تن و بدن ما می‌لرزد. 

اما در فاز هجومی تیم بهتر شده است، این‌طور نیست؟
دقیقاً! خیلی خوشحال شدم که قایدی و مطهری هر دو گل زدند. دیاباته هم نشان داد همان بازیکن خوشفکر است ولی انگار از نظر بدنی آمادگی لازم را نداشت. ولی من باز هم هشدار می‌دهم که با این وضعیت دفاعی در دربی به مشکل برمی‌خوریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    ما عاشقتیم پیشکسوت باغیرت
  • آنالیزور DE ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    باز دم سعادتمند گرم ، با هر سردردی بود چندتا خرید انجام داد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی