نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
باشگاه نساجی: اثرگذاری سایت‌های شرط‌بندی را احساس می‌کنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه نساجی مازندران خطاب به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ در بیانیه جدید باشگاه نساجی مازندران چنین آمده است: در پی تضییع آشکار حق تیم نساجی بر اثر اشتباهات فاحش داوری، به‌منظور دفاع از منافع و حقوق باشگاه ۶۰ ساله نساجی که خواسته اصلی هواداران این تیم طی هفته‌های اخیر بوده است، بیانیه‌ای بدین شرح صادر می‌شود:

متاسفانه شرایطی از زمان را تجربه می‌کنیم که از یک‌سو اوضاع اقتصادی و خصوصی نشدن باشگاه‌های لیگ‌برتری و از سویی داشتن ادعای لیگ حرفه‌ای، در تضاد علنی قرار دارد. حال که شیوه‌های مدیریتی اینچنین را در ورزش شاهد هستیم، واقعاً روح وسیعی می‌طلبد تا افرادی چون رضا حدادیان، محمدرضا زنوزی و فرهاد حمیداوی یک‌تنه با این تورم سرسام‌آور و نزول سطح درآمدی، در چنین کارزاری دوام بیاورند.

وزارت ورزش و فدراسیون، به‌عنوان متولی اصلی فوتبال، موظف است بستری را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران برای ادامه فعالیت باشگاه‌داری، باانگیزه‌تر شوند اما متاسفانه در فوتبال ایران، سرمایه‌گذار حق هیچ‌گونه کسب درآمدی ندارد و فقط محکوم به هزینه است! با این وجود چقدر می‌تواند نامهربانانه باشد برای تیمی چون نساجی که از حمایت هواداران پرشوری بهره می‌برد و مالکیتی خصوصی دارد، داورانی در بازی‌های مختلف انتخاب شوند تا با اشتباهات مهلک، این همه هوادار را نگران و شرایط را برای این تیم بحرانی کنند.

تنها یک اشتباه کافی است تا شرایط یک باشگاه را به بدترین وضعیت ممکن تغییر دهند. بعد از شکست ناعادلانه نساجی مقابل پیکان، هواداران میلیونی این باشگاه باسابقه، آرام و قرار ندارند و آسیب‌های متعددی متوجهِ روند کاری باشگاه شده است اما سوال اینجاست آیا نساجی مازندران باید تاوان انتخاب داوران جوان و کم‌تجربه را بدهد؟ آیا ممکن است یک خلبان بدون گذر از دوره‌های آموزشی سنگین و پرمسئولیت، اجازه پرواز پیدا کند؟

این داوران جوان که اشتباهات آنها روی بازی‌های لیگ تاثیر مستقیم گذاشته، چگونه وارد عرصه‌ای به این سنگینی شده‌اند و آیا کسی پاسخگوی اشتباهات عجیب آنها هست؟ در این ۹ هفته، اشتباهات داوری، بیش از ۸ امتیاز از باشگاه نساجی گرفته، آیا حق یک باشگاه خصوصی و سرمایه‌گذار این است؟ به‌گواه اکثر کارشناسان داوری، در دیدار نساجی و پیکان، در حق نساجی اجحاف و گل صحیح تیم ما مردود اعلام شده است.

دو خطای واضح پنالتی و بی‌احتیاطی بازیکنان پیکان روی مهاجمان نساجی مشهود است اما در کمال تعجب داور به‌سادگی از این صحنه‌ها گذشت! این صحنه‌ها را همه دیدند به‌جز داور! آیا نساجی با این همه سبقه در فوتبال ایران، تبدیل به محل فرصتی برای آزمون و خطای داوران شده است؟!

آقایان بهاروند، نبی و اصفهانیان! آیا کمیته داوران فدراسیون فوتبال با جریمه داوران یا هر نوع برخورد دیگری، حق نساجی را می‌دهد؟

قصد تهمت نداریم اما برخی اتفاقات محرز در بازی‌ها، باعث می‌شود که ناخودآگاه اثرگذاری سایت‌های شرط‌بندی، مهندسی داوری و ... را در لیگ برتر احساس کنیم!

باشگاه نساجی مازندران که به‌صورت خصوصی اداره می‌شود، خواهان امتیاز ویژه از طرف فدراسیون فوتبال و کمیته داوران نیست و بارها تاکید کرده‌ایم خواستار اجرای عدالت هستیم اما به‌نظر می‌رسد ۹ هفته سکوت در قبال اشتباهات پی در پی داوری علیه تیم پرطرفدار فوتبال ایران، هنوز به متولیان رسیدگی به این اشتباهات، تلنگری نزده است.

با این وجود هشدار می‌دهیم به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عوامل بیرونی حق این تیم ریشه‌دار را ضایع کرده و سرنوشت نساجی مازندران را به تیم‌های پرطرفدار دیگر شمالی چون ملوان، سپیدرود، داماش و ... تبدیل کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کاجی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    اگه دقت کنین تنها تیمی که اگه اشتباه های عمدی در بازی هاش نبود کاملا نتیجه بازی عوض میشد تیم حکومتی کیسه السعودی بود...
  • محمدطاها IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    واقعا از باخت نساجی خیلی ناراحت شدم حقش باخت نبود..بنظرم گلش سالم بود آفساید نبود شاید داور خطا گرفت..واقعا فوتبال ما نیاز به VAR داره این تیم خدای نکرده به لیگ پایین تر سقوط کنه کی میخواد جواب هواداران نساجی رو بده..نساجی فقط یه نام نیست همه‌چیز مردم این شهر و البته استان مازندران است..تیم با ریشه ای مثل نساجی اعتبار میده به فوتبال در کنار تیمهای بزرگ.. امیدوارم‌ تیم‌ مظلوم نساجی به سرنوشت تیمهایی که محو شدن دچار نشه..
    • Z IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      وافعا درست منم از باخت نساجی خیلی ناراحت شدم و واقعا این حق نساجی تیم مازندرانی نیستش
    • Z IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      و یادم رفت این مطلب رو بگم من خودم مازندرانی هستم و در قایمشهر زندگی میکنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی