نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ستاره‌هایی که در فصل جاری ضعیف بودند؛ مدعیان ناکامی!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چند ستاره لیگ برتری که قرار بود در فصل جدید بدرخشند، حالا بین ضعیف‌ترین‌های فصل تا اینجای کار قرار گرفته‌اند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ چند روزی می‌شود که وارد سال ۲۰۲۱ شده‌ایم و فصل فوتبالی هم در اروپا تقریباً به انتهای نیم‌فصل اول خود رسیده است. در این مدتی که از رقابت‌ها گذشته چندین بازیکن بودند که نتوانستند انتظارات را آن‌طور که باید و شاید برآورده کنند و به حاشیه رفتند. بازیکنانی که اگر در نیم‌فصل دوم جبران نکنند، قطعاً برای تابستان با افت قیمت و همچنین از دست دادن جایگاه خود مواجه خواهند شد. 

پیر امریک اوبامیانگ

اوبامیانگ در ابتدای فصل در ۸۵ مسابقه لیگ برتر برای آرسنال ۵۴ گل به ثمر رسانده بود. او حتی در سال ۲۰۱۹ قهرمان کفش طلای لیگ برتر شد و فصل گذشته عنوان‌ دومی را گرفت. او در اواسط فصل گذشته کاپیتان هم شد. امیدهای زیادی به اوبامیانگ وجود داشت تا یک خط حمله غوغاکننده آرسنال را هدایت کند، به خصوص پس از اینکه او قرارداد جدیدی با این باشگاه امضا کرد. با این حال این فصل مطابق برنامه برای اوبامیانگ و آرسنال پیش نرفت. توپچی‌ها به طور غیرمنتظره با خشکسالی گل اوبامیانگ روبه‌رو شده‌اند. اوبامیانگ با ۳ گل و یک پاس گل از ۱۴ بازی تاکنون یکی از بدترین شروع‌های خود را در یک فصل تجربه کرده است. گلش مقابل ساوتهمپتون اولین گل او پس از ۱۱ بازی در لیگ برتر بود. این فقط بدشانسی نبود. اوبامیانگ با تمام وجود حمله و تلاش می‌کرد ولی حتی بعضی اوقات نمی‌توانست یک شوت به سمت دروازه رقبا بزند. در سن ۳۱ سالگی و قرارداد جدیدی که قبلاً امضا شده اوبامیانگ را موظف می‌کند به‌خاطر آرسنال و هواداران پیشرفت کند. 

آداما ترائوره

آداما ترائوره یکی از سریع‌ترین فوتبالیست‌های جهان در حال حاضر است که فصل گذشته در ولورهمپتون در لیگ برتر انگلیس توفانی ظاهر شد. او فصل گذشته ۹ پاس گل داد و برابر تیم‌های بزرگی مانند منچسترسیتی و تاتنهام گلزنی کرد. نمایش‌های او حتی باعث شد در تیم ملی اسپانیا برای مسابقات لیگ ملت‌های اروپا حضور پیدا کند. آداما اما در این فصل بسیار ضعیف بوده است. او در این فصل در همه بازی گرگ‌ها حضور داشته و ۹ بازی را در ترکیب اصلی شروع کرده اما هنوز در لیگ برتر گلزنی نکرده است. اگر او امیدوار است بتواند با اسپانیا به رقابت‌های یورو راه یابد، باید نیم‌فصل دوم را بسیار بهتر بازی کند. 

میسون گرینوود

میسون گرینوود فصل گذشته با نمایش خود باعث شد مورد تعریف و تمجید بازیکنان بزرگ فوتبال قرار بگیرد. گرینوود استعدادی است که از آکادمی معتبر منچستریونایتد ظاهر شد و در بین بهترین بازیکنان جوان سال ۲۰۲۰ قرار گرفت. این بازیکن جوان فصل گذشته ۱۰ گل در لیگ برتر و ۲۴ گل در همه رقابت‌ها به ثمر رساند. گرینوود در سالی که گذشت ۸ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده اما فقط یکی از آنها متعلق به این فصل است. از زمان شروع فصل جدید گرینوود برای باز کردن دروازه تلاش کرده که تنها گل او تاکنون در لیگ مقابل وستهم بوده است. با توجه به اینکه منچستریونایتد دومین تیم گلزن لیگ برتر است، تک‌گل گرینوود ۱۹ ساله نگران‌کننده به نظر می‌رسد. 

کای هاورتس

کای هاورتس شروع درخشانی در سال ۲۰۲۰ با بایرلورکوزن داشت. این جوان آلمانی در ۱۶ بازی خود در بوندس‌لیگا ۱۰ گل و ۵ پاس گل داد. هماهنگی او در خط حمله و نبوغ گلزنی‌اش باعث شد در پنجره نقل و انتقالات تابستانی توجه بسیاری از باشگاه‌های برتر را به سمت خود جلب کند. سرانجام این چلسی بود که او را با مبلغ ۷۲ میلیون پوند به لیگ برتر آورد. با وجود هزینه زیاد انتقال اما در ۴ ماه گذشته هیچ چیز برای هاورتس خوب پیش نرفته است. هاورتس پس از ۱۴ بازی در لیگ برتر فقط یک گل زده و ۲ پاس گل داده و از اواسط ماه اکتبر بدون گل است. عملکرد ضعیف او حتی باعث شد در ترکیب اصلی هم نباشد. لمپارد تصمیم گرفت تا او را در ۳ مسابقه اخیر لیگ برتر نیمکت‌نشین کند تا زنگ خطر برایش به صدا دربیاید. 

برناردو سیلوا

بیشتر دنبال‌کنندگان لیگ برتر فصل باشکوه برناردو سیلوا را در سال ۲۰۱۹ به خاطر می‌آورند. آن فصل موفقی برای بازیکن پرتغالی سیتی بود، زیرا به عنوان بازیکن فصل منچسترسیتی شناخته شد، در تیم منتخب سال قرار گرفت، مقام نهم در مراسم توپ طلا را به دست آورد و بهترین بازیکن لیگ ملت‌های اروپا شد. برناردو سیلوا انتقال گزاف خود از موناکو را توجیه و ثابت کرد که جایگزین مناسبی برای داوید سیلوای مسن است. از آن زمان به بعد اما همه چیز عوض شده است. گل‌ها و پاس گل‌ها ناپدید شده و جای او در ترکیب اصلی متزلزل شده است. در این فصل برناردو سیلوا پس از ۱۶ بازی هنوز موفق به زدن یک گل نشده که منجر به نیمکت‌نشینی از سوی پپ گواردیولا در چندین مسابقه شده است. حتی فران تورس جوان در چند مسابقه اخیر به عملکرد او اعتراض کرده است. سیلوا ۲۶ ساله است و به زودی وارد سال‌های اوج خود می‌شود. اگر قصد دارد فوتبال خود را در باشگاهی مانند منچسترسیتی ادامه دهد و برای یورو در تیم ملی پرتغال حضور داشته باشد، باید در نیم‌فصل دوم لیگ برتر عملکرد بهتری داشته باشد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی