اوساسونا – رئال‌مادرید؛ جنگ قعر و صدر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئال‌مادرید هنوز در تعقیب اتلتیکومادرید است و از طرفی بارسلونا هم جان گرفته که نمی‌خواهند اجازه دهند رقیب دیرینه به آن‌ها برسد.

خبرورزشی/ لالیگا اسپانیا؛ در هفته هجدهم رقابت‌های لالیگا آخرین بازی روز شنبه را اوساسونا و رئال‌مادرید در پامپلونا برگزار خواهند کرد. تیم نوزدهم جدولی اوساسونا قرار است از نایب‌قهرمان فعلی لالیگا پذیرایی و ترمز پیروزی‌هایش را بکشد. البته که رئال به سادگی سرعتش را در کورس قهرمانی کم نخواهد کرد. 

اوساسونا
اوساسونا در ۱۶ مسابقه این فصل خود در لالیگا ۳ پیروزی، ۵ تساوی و ۸ شکست دشت کرده که حاصلش ۱۴ امتیاز بوده است. به سبب همین نتایج ضعیف آنها تا جایگاه نوزدهم پایین آمده‌اند و تنها ۲ امتیاز از تیم قهر جدولی اوئسکا بیشتر دارند. اوساسونا اگر فقط ۲ امتیاز دیگر کسب کند، می‌تواند خودش را از منطقه سقوط نجات دهد. بنابراین وضعیت فاجعه‌باری ندارد اما این واقعیت که فصل ناامیدکننده‌ای را تا به امروز سپری کرده نیز غیرقابل انکار است. شاگردان ژاگوبا آراساته که فصل گذشته در لالیگا در جایگاه دهم قرار گرفتند، امسال شرایط سختی برای تکرار موفقت خود دارند. در سال ۲۰۱۹ این تیم با کسب عنوان قهرمانی دسته دوم اسپانیا به سطح اول فوتبال لالیگا بازگشت و حالا با یک اشتباه می‌تواند آسانسور لالیگا شود. اوساسونا از زمان غلبه بر اتلتیک‌بیلبائو در ۲۴ اکتبر موفق به پیروزی در لالیگا نشده است. البته آنها در ۳ دیدار اخیر خود با الچه، آلاوس و رئال سوسیه‌داد امتیازات را تقسیم کردند. در همین حال تیم آراساته با پشت‌سر گذاشتن یک پیروزی وارد مسابقه با کهکشانی‌ها خواهد شد. چهارشنبه شب در کوپا دل‌ری ۳ گل مقابل تیم اولوت به ثمر رساندند تا با روحیه‌ای خوب به جدال با رئال فکر کنند. 

رئال‌مادرید
مادریدی‌ها هفته گذشته با گل‌های آسنسیو و واسکز با برد ۲ بر صفر مقابل سلتاویگو توانستند یک‌بار دیگر قدرت خود را به رخ بکشند. رئال ۳۰ دسامبر در بازی با الچه ۲ امتیاز از دست داد اما بعد از آن در لیگ عالی ظاهر شده و از ۸ جدال اخیر خود ۷ برد کسب کرده و به جایگاه دوم جدول لالیگا صعود کرده است. شاگردان زین‌الدین زیدان در حال حاضر با اختلاف دو امتیاز از اتلتیکومادرید صدرنشین عقب هستند و جالب اینجاست اتلتیکو ۲ بازی هم کمتر از رئال انجام داده که نشان می‌دهد چقدر فوق‌العاده بوده‌اند. کهکشانی‌ها باید همیشه به پیروزی برسند و امیدوار باشند که اتلتیکو امتیاز از دست بدهد. مادرید در واقع در هر ۵ بازی اخیر خود در لالیگا با اوساسونا پیروز شده است. از جمله این نتایج پیروزی ۴ بر یک در فصل گذشته می‌باشد. رئال در حالی با اوساسونا بازی می‌کند که آنها از سال ۲۰۱۱ به حریف خود نباخته‌اند. 

مصدومان و محرومان
سرمربی اوساسونا به دلیل مصدومیت چیمی آویلا و روبن مارتینس قادر به استفاده از آنها نخواهد بود اما اویر از محرومیت برگشته است. روبرتو تورس و فاکوندو رونکاگلیا آخر هفته گذشته هر دو نیمکت‌نشین بودند اما برای این مسابقه باید به ترکیب اصلی بازگردند. در حالی که انتظار می‌رود روبن گارسیا که برابر اولوت حضور نداشت، از ابتدا در ترکیب تیم باشد. در مورد مادرید هم رودریگ هنوز به دلیل مصدومیت در دسترس نیست. دنی کارواخال هم به دلیل کارت زردی که مقابل سلتا گرفت محروم است. سرخیو راموس آخر هفته گذشته به دلیل مشکل معده غایب بود اما کاپیتان باشگاه که هنوز قرارداد جدیدی را امضا نکرده باید در این بازی به ترکیب اصلی برگردد. ادن آزار در بازی با سلتا با مصدومیت درگیر شد که انتظار نمی‌رود ملی‌پوش بلژیکی آماده قرار گرفتن در ترکیب اصلی باشد. 

ترکیب احتمالی
اوساسونا:
اررا، رونکاگلیا، دی گارسیا، مونکایولا، هرناندس، کروز، اویر، براساناک، گارسیا، کایری، تورس
رئال مادرید: کورتوا، راموس، واران، واسکز، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، بنزما، وینیسیوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی