شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ |
۴
حرف آخر| چند کلام با کاندیداها 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چند نفر برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌اند و هر که انتخاب شود از او چند توقع داریم.

خبرورزشیعلی جوادی؛ با انجام ثبت نام از کاندیداهای ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، کوره رقابت انتخاباتی و مجمع فدراسیون داغ شد و با حضور علی کریمی این تنور به بالاترین درجه حرارت خود رسید. چند نفر برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرده‌اند و هر که انتخاب شود از او چند توقع داریم:‌

۱- فدراسیون فوتبال در زمان مهدی تاج قراردادی بست که کار را تا مرز فروش ساختمان فدراسیون سخت و پیچیده کرد. فدراسیون فقط برای قرارداد ویلموتس باید ۸/۵ میلیون یورو برای طلب شستا و غرامت ویلموتس پرداخت کند. البته قرار بود دادگاهی برگزار شود که این پول از حساب رئیس وقت فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه آن زمان پرداخت شود که از سرنوشت آن دادگاه هیچ اطلاعی نداریم. رئیس جدید باید خیلی سریع این پرونده را پیگیری کند تا نزدیک به ۲۷۰ میلیارد تومان از جیب مردم بابت اشتباه چند نفر پرداخت نشود.

۲- وضعیت تیم ملی به شدت پیچیده شده است. در زمان مهدی تاج و به دلیل استخدام یک مربی بلژیکی بی‌کیفیت، ۶ امتیاز حیاتی بازی با عراق و بحرین را از دست داده‌ایم. رئیس جدید هر که باشد باید به آرامش، اتحاد و اقتدار تیم ملی کمک کند. این تیم با این همه بازیکن بین‌المللی باید به جام جهانی برسد که اگر نرسد فقط آه و افسوس برای ما خواهد ماند. 

۳- ساختار فدراسیون باید تغییر کند. بالاترین لیگ ما عنوان برتر و حرفه‌ای روی خود دارد در حالی که فوتبال ما همچنان آماتور است. بی‌برنامه، نامنظم و بدون دیسیپلین که همچنان مشکلاتش را نه با منطق که کدخدامنشانه حل می‌کند و روابط در آن حرف اول را می‌زند. رئیس جدید باید به این وضعیت غیر قابل تحمل و جهان سومی پایان دهد. 

۴- فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر امتیازهای فراوانی را به دلیل ارتباط عالی کشورهای عربی با رئیس بحرینی کنفدراسیون از دست داد. در طول این سال‌ها، کنفدراسیون هر بار که به ما نیاز داشت از ما امتیاز می‌گرفت و هر بار که به آن نیاز داشتیم رویش را از ما برمی‌گرداند. رئیس جدید هر که باشد باید ارتباط با کنفدراسیون را کمی محترمانه‌تر کند. 

۵- داوری‌های ما در همه بخش‌ها آسیب دیده و داوران دلی پر از خون دارند. رئیس جدید هر که باشد باید به وضعیت داوری سامان دهد. حقوق داوران باید منطقی و به‌روز شود تا دست و دل تیم‌ها و هواداران به هنگام اشتباهات احتمالی نلرزد. 

۶- ساختار داخل فدراسیون هم ساختاری پوسیده و کهنه است. رئیس جدید هر که باشد باید ساختار اداره فوتبال کشور را نو کند. شیوه اداره کمیته‌ها و دپارتمان‌ها و سیستم تقسیم انرژی در بخش‌های مختلف از فوتبال تا فوتسال و فوتبال ساحلی و از بانوان تا آقایان. همه این ساختمان باید خانه‌تکانی شود که رئیس باید دستور آن را بدهد. 

۷- سازمان لیگ به عنوان نهادی تعیین‌کننده و پولساز برای فدراسیون فوتبال باید حق و حقوق کامل فوتبال را بگیرد و به اهالی آن بدهد. تیم‌ها باید حق واقعی حضورشان در فوتبال را دریافت کنند. رئیس جدید باید در یکی از اولین نامه‌ها، به این رابطه یک‌سویه پایان دهد و روالی منطقی بر این ارتباط حاکم کند. 

۸- فدراسیون فوتبال باید هم خود در تصمیم‌ها عاقلانه عمل و هم این عقلانیت را به باشگاه‌ها منتقل کند تا پس از این شاهد غرامت برانکو، شفر، کالدرون، ویلموتس، بودیمیر، پروپییچ و صدها بازیکن و مربی دیگر نباشیم و پول فوتبال برای فوتبال هزینه شود نه پرونده‌های شکست خورده انضباطی در فیفا که جیب چند دلال را پر می‌کند و جیب فوتبال ایران را خالی. 

۹- رئیس جدید باید بداند نگاه مردم مظلوم ایران متوجه اوست. به همین دلیل هیچ مصلحتی را نباید فراتر از منفعت ایران ببیند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی