دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
۰ |
۰
لیگ یک زیر سایه دربی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هفته نهم لیگ دسته اول امروز و حدود دو ساعت زودتر از دربی پایتخت آغاز می‌شود.

خبرورزشیلیگ آزادگان؛ اگرچه مسابقات این هفته زیر سایه بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس است اما اهمیت و حساسیت بازی‌ها برای تیم‌ها زیاد است و شاید به همین دلیل باشد که مربیان با تغییر روز بازی‌ها مخالفت کردند. 

استقلال خوزستان – قشقایی شیراز
استقلال خوزستان صدرنشین مسابقات این هفته به مصاف قشقایی شیراز رده پانزدهمی خواهد رفت و به نظر می‌رسد برد آبی‌پوشان اهوازی دور از دسترس نخواهد بود. استقلال خوزستان بعد از دو باخت پیاپی با پیروزی ۶ امتیازی مقابل پارس جنوبی جم، صدر جدول را پس گرفت. استقلال خوزستان که نمی‌خواهد این جایگاه را به راحتی از دست بدهد، باید بازی خانگی امروز مقابل قشقایی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد هر چند شیرازی‌ها برای فرار از منطقه خطر باید با امتیاز به خانه برگردند. 

فجرسپاسی شیراز – ملوان انزلی
ملوان تیم رده دومی جدول هم به مصاف دیگر تیم شیراز یعنی فجرسپاسی رده هفتمی خواهد رفت. فجر بعد از چند برد پیاپی روی نوار مساوی افتاد و از صدر جدول دور شد هر چند فاصله کم امتیازی بین تیم‌ها، شاگردان کلانتری را با یک برد به سمت مدعیان سوق می‌دهد. انزلی‌چی‌ها اما نمی‌خواهند بیهوده امتیاز از دست بدهند و امیدوارند یک تیم شیرازی استقلال خوزستان را برده و خودشان هم از دیگر تیم شیرازی امتیاز بگیرند تا به صدر جدول صعود کنند. 

مس کرمان-پارس جنوبی جم
مس کرمان تیم رده سومی جدول به مصاف پارس جنوبی رده پنجمی می‌رود. این مسابقه یک بازی ۶ امتیازی است و هر دو تیم جزو مدعیان محسوب می‌شوند. پارس جنوبی با نصرتی بعد از مدتی صدرنشینی اکنون تا رده پنجم پایین آمده و مس کرمان هم با رضا مهاجری فراز و نشیب زیادی داشته است. بدترین نتیجه برای دو تیم تساوی است و هر تیمی برنده این بازی باشد احیا شده و جایگاه خوبی در بالای جدول پیدا می‌کند. 

هوادار تهران – رایکا بابل
هوادار هفته قبل بد موقع باخت و فرصت صدرنشینی را از دست داد. این تیم اگر رایکا را هم مثل آرمان‌گهر سیرجان دست‌کم بگیرد باز هم امتیاز از دست داده و یک گام دیگر از صدر جدول دور می‌شود اما رضا عنایتی می‌تواند با یک برد حتی تیمش را به صدر جدول ببرد. در سمت مقابل رایکا که توانسته خود را تا نیمه بالای جدول بیاورد، نیم‌نگاهی به مدعی شدن دارد و اگر بتواند هوادار را در خانه‌اش شکست دهد حتی تا رده دوم هم شانس صعود خواهد داشت. 

شهرداری آستارا – آرمان‌گهر سیرجان
شهرداری آستارا با پایان رأفت به مصاف آرمان‌گهر می‌رود. آستارایی‌ها با این مربی نتایج خوبی گرفته و داعیه مدعی شدن دارند. این تیم حتی شانس صدرنشینی را هم دارد و با توجه به مصاف نسبتاً آسان آنها در قیاس با سایر مدعیان شاید در پایان هفته نهم در جایگاهی بهتر از ششمی بایستند. در سمت مقابل آرمان‌گهر با غلبه بر هوادار روحیه گرفته و قاسم شهبا فعلاً بقایش در تیم را تضمین کرده تا برای کسب حداقل امتیاز هم تلاش کند. 

شاهین شهرداری بوشهر – چوکا تالش
شاهین شهرداری بوشهر رده نهمی به مصاف چوکای تالش تیم رده هفدهمی جدول خواهد رفت. شاهینی‌ها می‌خواهند به لیگ برتر برگردند ولی چوکا برای بقا در لیگ یک تلاش می‌کند. فراز کمالوند می‌گوید تیمش را در کمال آرامش هدایت می‌کند و در نیم‌فصل دوم چهره واقعی مدعیان صعود شناخته خواهند شد اما تیم او فعلاً نشیب و فراز زیادی دارد و با این روند شاید در همین نیم‌فصل اول از جمع مدعیان دور شود. لطیفی هنوز نتوانسته چوکا را از بحران و انتهای جدول دور کند و امتیاز از دست دادن هر هفته شرایط را برای این تیم بد خواهد کرد. 

خوشه طلایی ساوه – استقلال ملاثانی
خوشه طلایی هفته قبل بازی ۶ امتیازی در پایین جدول را از نود ارومیه برد و با روحیه خوب به میزبانی از استقلال ملاثانی می‌پردازد. خوشه طلایی البته هنوز حاشیه امنیت را احساس نمی‌کند و به همین دلیل محکوم به پیروزی در بازی خانگی است. در سمت مقابل استقلال ملاثانی کجدار و مریز پیش رفته و در میانه‌های جدول است اما کوچکترین لغزش دنباله‌دار این تیم را به جمع فانوس‌به‌دستان می‌برد. آبی‌ها اگر این بازی را ببرند شرایط خوبی در جدول پیدا خواهند کرد. 

گل ریحان البرز – خیبر خرم‌آباد
گل ریحان همچنان به شدت خطر را احساس می‌کند و در این شرایط کسب ۳ امتیاز در بازی‌های خانگی از نان شب هم واجب‌تر است. حریف آنها خیبر خرم‌آباد است که با وجود فراز و نشیب زیاد تیم خطرناکی است و گل ریحان بازی آسانی مقابل شاگردان ویسی ندارد. خیبر با پیروزی در این بازی تا نیمه بالای جدول صعود می‌کند. 

نود ارومیه – بادران تهران
نودی‌ها در بحران بدی ‌گیر افتاده‌اند و حتی در زدن گل هم ناکام بودند. این تیم باز هم سرمربی خود را تغییر داد و امیدوار است شوکی به بازیکنان وارد شود اما بازی این تیم مقابل بادران کار آسانی نیست و بادران با وجود امتیازاتی که در هفته‌های اخیر از دست داده مترصد رسیدن به جمع مدعیان است و اگر فرصت بازی با قعرنشین را برای کسب پیروزی از دست بدهد، کار شاگردان محسن عاشوری سخت خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی