پیشنهاد برزگر برای حضور رایگان کشتی‌گیران در سالن‌های ورزشی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

منصور برزگر گفت: دیدگاه مسئولین ما المپیکی نیست، در صورتی که کشورهای مانند روسیه، چین و آمریکا شاید فوتبال خوبی نداشته باشند اما همیشه در المپیک ها موفق بوده اند چراکه دیدگاه در این کشورها ورزش محور است.

خبرورزشی/ کشتی؛ جلسه هیئت رییسه فدراسیون کشتی باحضور اعضاء در محل دفتر رییس فدراسیون واقع در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد. محور اصلی جلسه بررسی سند راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران بود که رئیس فدراسیون پیرامون طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده در این سند، توضیحاتی را با نمایش اسلاید به حاضرین ارائه داد. 

برزگر: با این بودجه، چرخاندن کشتی هم هنر است
در ادامه جلسه منصور برزگر در سخنان خود گفت: اگر قانون درست پیاده شود خوب است، این سند هم تا هر کجایش پیش برویم کار بزرگی انجام شده است. یکی از کارهایی که می تواند به کشتی کمک کند، رایگان کردن هزینه سالن های ورزشی برای قهرمانان و کشتی گیران مطرح هر استان است. در زمان گذشته سالن هایی در همین تهران مانند سالن توفیق، سالن شهدای هفتم تیر و سالن پناهی از کشتی گیران شهریه نمی گرفتند و به صورت رایگان آموزش کشتی در آن داده می شد.

قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: دیدگاه مسئولین ما المپیکی نیست، در صورتی که کشورهای مانند روسیه، چین و آمریکا شاید فوتبال خوبی نداشته باشند اما همیشه در المپیک‌ها موفق بوده اند چراکه دیدگاه در این کشورها ورزش محور است. بودجه کشتی ما نسبت به افتخاراتش در المپیک عادلانه نیست. در حال حاضر تمام تبلیغات روی فوتبال است اما به رشته هایی که در المپیک صاحب مدال می شوند، توجه چندانی نمی شود. باید بودجه در اختیار رشته هایی که در المپیک مدال آور هستند مانند، کشتی، وزنه برداری و تکواندو قرار گیرد تا شاهد افتخارآفرینی در المپیک باشیم و در غیر اینصورت نباید انتظار مدال داشته باشیم. با این بودجه ای که در اختیار فدراسیون قرار می گیرد چرخاندن آن خیلی هنر می خواهد.

جلسه مدیریت کشتی

لارگانی: سند راهبردی کشتی، کار بزرگ و انجام شدنی است
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس‌شورای‌اسلامی در ادامه این نشست گفت: برای تدوین و ارائه سند راهبردی کشتی، کار بزرگی انجام شده است و به نظر من طرح بسیار خوبی است که اکثر موارد مطرح شده آن نیز انجام شدنی است. باید توجه داشت، هیچ برنامه‌ای صد در صد اجرا نمی‌شود، اگر به برنامه های توسعه دولت نیز نگاه کنیم شاید ۴۰ درصد آن عملیاتی شده است. لارگانی همچنین گفت: اولویت اول فدراسیون در این برنامه باید المپیک باشد، چراکه اگر در المپیک افتخارآفرین باشید خود بود خود قشر جوان به رشته ی کشتی روی می آورند و از لحاظ تعداد کشتی گیران نیز ارتقاء پیدا خواهیم کرد. کشتی قدمت بالایی در ایران دارد و قهرمانان بزرگی را به دنیا معرفی کرده هم اکنون نیز در جمع بزرگانی از کشتی قرار دارم و هرچه در توان داشته باشم تلاش خواهم کرد تا از این رشته ملی، مذهبی، سنتی حمایت کنم.

طالقانی: بودجه کشتی، فقط اندازه چند اعزام بین‌المللی است
محمدرضا طالقانی در بخشی از سخنان خود گفت: به نظر من آنچه به جایی نرسد فریاد است. حرف های زیادی برای حمایت از کشتی زده ام اما تا قانون رعایت نشود و نگاه مسئولان ورزشی نباشد، کاری نمی توان کرد. در یکی از سفرهایم به اروپا بازدیدی از مراکز ورزشی آن‌ها برای خردسالان داشتم، واقعا برایم تعجب آور بود که امکانات آن‌ها از امکانات تیم‌های‌ملی ما بهتر بود، چراکه نگاه آنها نگاه المپیکی است. رئیس اسبق فدراسیون کشتی اظهار داشت: کشتی پول ندارد، خودم هرجا رفتم مجانی کار کردم و ۲۸ سال در جاهای مختلف خدمت کردم تا رئیس فدراسیون‌کشتی شدم، اما الان همه می‌خواهند راه را یک شبه طی کنند.

طالقانی در مورد سند راهبردی کشتی گفت: بیش از یکسال کارشناسان روی این طرح کار کرده اند و خود من هم در جریان تدوین آن بوده ام اما باید بدانیم که اگر قرار باشد این طرح اجرایی شود باید حمایت لازم از آن شده و تمام تلاشمان این باشد که آن را به اجرا در بیاوریم. بودجه‌ای که در حال حاضر در اختیار کشتی می گذارند در حد چند اعزام بین‌المللی است و کفاف این ورزش را نمی‌دهد، من از آقای لارگانی به‌عنوان نماینده مجلس می خواهم که نگاه نمایندگان در مجلس، نگاه ورزشی باشد. اگر بتوانیم نگاه را ورزشی کنیم و حمایت لازم را از کشتی به‌عمل آوریم این برنامه موفق خواهد شد و از قدیم هم گفته‌اند هرچقدر پول بدهید آش می‌خورید.

رییس اسبق فدراسیون کشتی با بیان اینکه حسادت یکی از معضل هایی است که نمی گذارد کارها پیش برود گفت: چند ماه دیگر المپیک است، الان باید تمام حمایت ها از تیم های اعزامی بعمل بیاید، ما هنوز سهمیه کامل را نیز نگرفته ایم اما مردم از ما مدال می خواهند و این حق آن ها است، بیایید در این چند ماه مانده به المپیک یک نگاه ویژه به کشتی داشته باشید، تا شاهد افتخارآفرینی آن در این رویداد مهم بین المللی باشیم.

دبیر: کشتی ورزش المپیکی است، مسئولان نگاه المپیکی ندارند
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون نیز در این جلسه گفت: مسئولین دید المپیکی ندارند در حالی که کشتی ورزش المپیکی است و بیشترین مدال ما را در المپیک ها کشتی به‌دست آورده، این انصاف نیست از ورزش‌هایی که در المپیک مدال‌آور هستند حمایت لازم بعمل نیاید. هزینه های برگزاری اردو در شرایط قرنطینه بسیار بالاست. حدود ۹۰ نفر کشتی گیر و کادر فنی در اردوهای ما حضور دارند ضمن اینکه ۱۵ نفر نیز کادر اجرایی از جمله خدمات، آشپزخانه و نگهبانی در اردو حضور دارند، و هزینه ما برای تغذیه و سایر مسائل اردویی بالاست و واقعا در این شرایط دشوار، پرداخت این هزینه کار بسیار طاقت فرسایی است. در ایران به کشتی ظلم می شود چراکه اکثر رشته‌های ورزشی وارداتی هستند. به‌عنوان مثال تکواندو برای کره است، بسکتبال برای آمریکا و فوتبال برای انگلیس، اما کشتی برای ایران است و هویت ملی ما است ولی آنطور که باید از آن حمایت نمی‌شود.

جلسه مدیریت کشتی

گزارش کامل به هیئت رییسه فدراسیون کشتی
در این جلسه علاوه بر سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران، موارد دیگری از جمله گزارش رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره)، اعزام تیم های ملی به صربستان و پرداخت بدهی ۳ میلیاردی فدراسیون به اتحادیه جهانی کشتی، افتتاح ساختمان اداری فدراسیون، بازدیدهای استانی رئیس فدراسیون، افزایش حق الزحمه داوران، طرح بیمه مربیان و گزارش آماده سازی تیم های ملی کشتی برای حضور در المپیک توکیو به اعضاء ارائه شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی