نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
لغو جام باشگاه‌های جهان، دغدغه جدید کشتی‌گیران 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زمزمه احتمال عدم‌برگزاری برای بعضی کشتی‌گیران به ویژه آنهایی که هیچ منبع درآمدی به‌ جز کشتی‌ شغلی ندارند، باعث نگرانی و دغدغه فکری شده است. 

خبرورزشی/ کشتی؛ مخالفت شفاهی کادر فنی تیم‌های‌ ملی کشتی با برگزاری جام باشگاه‌های جهان در بهمن‌ماه، دغدغه جدید کشتی‌گیران است. چندی‌ قبل، رئیس سازمان‌ لیگ فدراسیون‌ کشتی از آمادگی کامل برای برگزاری جام باشگاه‌های‌جهان خبر داده بود اما گویا کادر فنی تیم‌های ‌ملی، به‌دلیل تداخل این رقابت‌ها با بقیه برنامه‌های تیم ملی، به انجام این رقابت‌ها، یا حداقل حضور نفرات مد نظرشان در انتخابی المپیک، قهرمانی‌آسیا و... برای جام باشگاه‌های ‌جهان، روی خوش نشان نداده و غیررسمی با آن مخالفت کرده‌اند. 

هر چند هنوز هیچ‌ چیز در مورد برگزاری یا عدم‌برگزاری این رقابت‌ها قطعی نشده و جلسه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل نشده، ولی همین زمزمه احتمال عدم‌برگزاری برای بعضی کشتی‌گیران به ویژه آنهایی که هیچ منبع درآمدی به‌ جز کشتی‌ شغلی ندارند، باعث نگرانی و دغدغه فکری شده است. 

البته اگر زمینه حضور تیم‌های خارجی با کشتی‌گیران مطرح‌شان را در جام باشگاه‌ها به میزبانی کشورمان فراهم کرد، قطعاً کادر فنی تیم‌های ملی نیز تاحدود زیادی به اهداف و برنامه‌هایشان قبل از انتخابی المپیک نزدیک می‌شوند و احتمال موافقت آنها با برگزاری این رقابت‌ها خیلی زیاد است. 

اما حالا که عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، رئیس فدراسیون پرورش اندام شده، نمی‌توان انتظار داشت برای برگزاری جام باشگاه‌های جهان و زمینه حضور نامداران کشتی دنیا در این رقابت‌ها، مثل سابق باتمام وجود تلاش کند. 

بدون شک  کادر فنی تیم‌های‌ ملی به ‌دنبال سهمیه، تکمیل سهمیه المپیک تیم‌های ملی و کسب مدال از معتبرترین میدان ورزشی دنیا هستند و کشتی‌گیرانی (که شانس کمتری برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارند هم با احترام به ‌این هدف مهم و تلاش برای رسیدن به آن، نیم‌نگاهی هم به کسب درآمد از حضور در جام باشگاه‌های ‌جهان برای تأمین زندگی خانواده دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی