نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سجاد استکی: لیگ ایران خوب است، حیف که پول نیست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سجاد استکی، ستاره هندبال ایران درباره شرایط کشور فرانسه به خبرورزشی گفت: اینجا انگار در سیاره دیگری زندگی می‌کنیم، دولت اینجا حتی به رستوران‌ها و مشاغل آزاد هم کمک مالی کرد اما مردم ایرانی چه؟

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ سجاد استکی، یک‌سال و ۶ ماه است که به ایران نیامده. حتی در تعطیلات کریسمس. ترس از ‌گیر نیاوردن پرواز، به خاطر کرونا او را در فرانسه ماندگار کرد. لژیونر هندبال در تیم سس رنس متروپل تا ۲۰ روز دیگر و شروع مسابقات لیگ یک فرانسه، فعلاً تمرین می‌کند. ملی‌پوش بغل چپ، معتقد است فقط مربی درجه یک به کار تیم ملی می‌آید و بس. 

از تیم فرانسوی چه خبر؟
فرانسه بد نیست، با پایان تعطیلات کریسمس تمرینات ما هم شروع شده. البته من از ترس اینکه به خاطر کرونا ‌گیر نیفتم به ایران نیامدم و در فرانسه ریکاوری کردم. البته با شروع تمرینات و به خاطر سنگینی، زانوهایم درد گرفت که دوباره مجبور به ریکاوری و فیزیوتراپی شدم و دوباره هندبال را شروع کردم. 

با این حساب خیلی وقت است که به ایران نیامده‌ای؟!
من یک‌سال و ۶ ماه است که به ایران نیامده‌ام. با شیوع کرونا و قرنطینه فرانسه مکرون گفت غیرفرانسوی‌ها بروند برای برگشت مشکل پیدا می‌کنند و من هم از ترسم نیامدم. حالا می‌فهمم آنهایی که ۱۶ سال دور از وطن مانده‌اند چرا ناله می‌کنند و نباید قضاوت‌شان کنیم. البته من این فصل لیگ فرانسه تمام شود، یعنی ۵، ۶ ماه دیگر برمی‌گردم ایران، یعنی سال ۱۴۰۰. 

وضعیت تیمت در لیگ فرانسه چطور است؟
تیم ما با اینکه دهم جدول رده‌بندی است اما شرایط خوبی دارد، فصل قبل لیگ دو بودیم و آمدیم لیگ یک. لیگ هندبال فرانسه یکی از بهترین لیگ‌های دنیاست. 

ورزشکاران در مدت قرنطینه برای تردد و تمرین مشکل ندارند؟
ما با مجوز باشگاه، برای تردد و تمرین مشکلی نداشتیم اما فکر کنم با قرنطینه کلی برای کرونای انگلیسی حتی ما هم دیگر نمی‌توانیم تردد کنیم. البته امیدوارم ما خانه‌نشین نشویم. 

چطور؟
من در قرنطینه خانگی دیوانه می‌شوم. تصور کن سه هفته در خانه باشی. من چقدر این مدت پلی‌استیشن بازی کنم و فیلم ببینم؟ خیلی اذیت می‌شوم. بیرون رفتن هم که ممنوع است و در خانه هم نمی‌شود تمرین کنی. ۸۰ تا ۱۳۰ یورو هم جریمه شکستن قرنطینه است. فکر نمی‌کنم قرنطینه در ایران خیلی سخت باشد، حتی وقتی وضعیت قرمز شد اما اینجا خیلی سختگیری می‌کنند. 

خب شاید دلیلش این باشد که آنجا دولت به مردم از نظر مالی کمک می‌کند. 
دقیقاً. اینجا انگار در سیاره دیگری زندگی می‌کنیم. دولت اینجا حتی به رستوران‌ها و مشاغل آزاد هم کمک مالی کرد اما مردم ایرانی چه؟ واقعاً در ایران تست کرونا ۸۰۰ هزار تومان آب می‌خورد؟ اینجا همه مردم با کارت بیمه می‌روند و تست رایگان می‌دهند. امیدوارم در ایران هم وضعیت بهتر شود. 

بازیکنان تیم شما هم به کرونا مبتلا شدند؟
یکی از بازیکنان بعد از بازی دوستانه‌ای که داشتیم به دلیل علائم سرماخوردگی که داشت تست کرونا داد و جوابش مثبت شد. او وقتی سر تمرین آمد با فاصله دو متری از همه ایستاد، بعد هم ۷ تا ۱۰ روز در خانه ماند و دوباره که تست داد منفی بود. 

کرونا لیگ فرانسه را تعطیل نکرد؟
لیگ به تعطیلی کشیده نشد، هر تیمی که بازیکنان مبتلا به کرونا داشت، بازی‌اش لغو می‌شد. حالا تیم ما و پاری‌سن‌ژرمن بازی‌های دور رفت را طبق برنامه کامل انجام داده‌ایم، یعنی از ۱۵ بازی ۱۱ بازی داشتیم اما بعضی تیم‌ها به دلیل بازیکن کرونایی ۴ یا ۵ بازی انجام داده‌اند. بازی‌ها برگزار شده اما تعطیل نه. اینجا اگر تیمی یک دورازه‌بان و ۱۱ بازیکن سالم داشته باشند، بازی برگزار می‌شود و در صورت تعداد زیاد بازیکن مبتلا بازی را لغو می‌کنند. 

لیگ ایران را هم دنبال می‌کنی؟
بازی‌ها را تا به حال ندیده‌ام اما نتایج را می‌بینم و بعضی مواقع هم استوری بچه‌ها از بازی‌ها را می‌بینم. نتایج نشان می‌دهد اکثر بازی‌ها خیلی نزدیک است و با این حساب لیگ خوبی باید باشد. هرچند حیف که پول نیست. بی‌پولی برای لیگ هندبال اصلاً خوب نیست، چراکه بچه‌ها وضعیت خوبی ندارند، همین می‌شود که هندبالی‌ها لژیونر می‌شوند. امیدوارم شرایط لیگ هندبال هم مثل والیبال و فوتبال شود. این همه لژیونر، مربی خوب می‌خواهد. 

به نظرت سرمربی خارجی به پیشرفت تیم ملی کمک می‌کند؟
سرمربی خارجی باید درجه یک باشد و اسمی. چراکه اکثر ملی‌پوشان ما در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و مربی سطح پایین برای آنها چیزی ندارد. پس مربی سطح بالا به پیشرفت هندبال و موفقیتش کمک می‌کند. البته بدون پول هیچ مربی خارجی نمی‌آید. به نظرم علیرضا حبیبی هم زحمت زیادی برای تیم ملی کشید و او پارسال تنها سرمربی نبود و آچار فرانسه تیم ملی بود. امیدوارم وضعیت تیم ملی بهتر از قبل شود که ته هندبال‌مان به جام جهانی‌ دیگر و المپیک برویم. 

تو پیشنهاد جدید نداری؟
اتفاقاً چند پیشنهاد از قطر، رومانی و آلمان دارم که وضعیت مالی بهتری از اینجا دارد. وسوسه شده‌ام بروم قطر. حتی با ا...کرم هم صحبت کردم و گفت خوب است برو. شاید برای ۴، ۵ ماه بروم قطر و دوباره فصل جدید برگردم. نمی‌دانم هنوز تصمیم نگرفته‌ام.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی