چرا فقط به یک نفر توصیه می‌شود از انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف بدهد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریمی با آگاهی از شرایط و بازی‌های پشت پرده فوتبال وارد این عرصه شده است. چطور او نمی‌داند در این انتخابات که غالباً کاندیداهای حاضر در فدراسیون فوتبال، فرصت ائتلاف با اعضای مجمع را دارند شاید به نتیجه لازم نرسد؟

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ تحلیل آنچه در انتخابات فدراسسیون فوتبال در جریان است نه تنها هیچ ایرادی ندارد که مایه خوشحالی است. از دل همین بحث‌هاست که منتقدان به نتایجی می‌رسند و جامعه فوتبال نیز در معرض قضاوت قرار می‌گیرد.

تنها ایرادی که می‌توان از نقدهای ارائه شده گرفت این است که بعضی‌ها تصور می‌کنند علی کریمی به اندازه آنها نمی‌داند چه کار سختی در انتخابات فوتبال دارد و چقدر در این زمینه می‌تواند شانس اندکی هم داشته باشد!

کریمی با آگاهی از شرایط و بازی‌های پشت پرده فوتبال وارد این عرصه شده است. چطور او نمی‌داند در این انتخابات که غالباً کاندیداهای حاضر در فدراسیون فوتبال، فرصت ائتلاف با اعضای مجمع را دارند شاید به نتیجه لازم نرسد؟ کریمی می‌داند و حتی بهتر از خیلی‌ها خبر دارد که بازی چگونه پیش می‌رود.

بنابراین سوالی که بی‌پاسخ می‌ماند این است چرا او با این وجود، وارد عرصه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شده است؟ پاسخ را می‌توان به سادگی خلاصه کرد؛ علی کریمی و دوستانش، باید به همه ثابت می‌کردند مادامی که چهره‌های فوتبالی در خانه بنشینند و منتظر تصمیم اعضای مجمع بمانند (مثل همان کاری که خیلی‌ها تا امروز انجام داده‌اند و حتی یک کدام از انتخاباتی که در فوتبال برگزار شده را از نزدیک ندیده‌اند)، یک رئیس غیرفوتبالی دوباره انتخاب و انتقادها از سر گرفته می‌شود. در واقع همان سیکل معیوبی که طی این سالها دیده‌ایم و در آخر چند انتقاد، فرمایش تکراری و غر و لندهای پیرمردی و فراموشی همه ماجرا!

وقتی فرصتی کوتاه برای حضور در انتخابات وجود دارد، چرا از آن استفاده نکنیم؟ چه کسی این حق را می‌تواند از دیگران سلب کند؟ علی کریمی با این حضور برای اعضای مجمع پیام ویژه‌ای دارد و همه آنها را به یک چالش بزرگ دعوت می‌کند؛ رای شما به کیست؟ به تخصص و دانش کدام مدیر؟ راستی برنامه‌های شما برای فدراسیون فوتبال چیست؟ چهره‌های فوتبالی در تمام ادواری که انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد، هرگز نماینده‌ای نداشتند. حالا که یک نفر قرار است حرف فوتبال را در مجمع فدراسیون فوتبال بزند، او را تشویق به چه کاری می‌کنیم؟

علی کریمی از همه آنهایی که برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌اند فوتبالی‌تر و حضورش در انتخابات نیز یک حق مسلم و بدیهی است. حالا حتی اگر از نظر امیر عابدینی که روزگاری طراح مجامع انتخاباتی بود، بهاروند و عزیزی خادم شانس زیادی برای ریاست در فدراسیون فوتبال دارند، این مسئله از حق و حقوق مسلم فوتبالی‌ها که نماینده‌شان در انتخابات علی کریمی است کم نمی‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فواد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    من یه سوالی داشتم. آیا این اعضای مجمع هستند که رای میدن؟ و اگر اینطوره اعضای مجمع رو کی انتخاب میکنه؟ اونی که اعضای مجمع رو انتخاب میکنه کی انتخاب میکنه؟ من اینجا ردپای نظر و رای مردم رو نمیبینم!
    • مولر از برلین ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      شما اول بفرماید هیت های فوتبال شهرستان ها را کی انتخاب می کند . تا بعد!!! قضیه از این جا شروع می شود.. مشکل فوتبال ایران هیت های فوتبال هست!! لیگ ایران 16 تیم دارد.از 8 استان. ... در انتخاب ریس چقدر باشگاها دخیل هستند و چقدر افراد خارج از گود. که فوتبال ندارند یا نمی دانند!! پس ریس توسط کسانی انتخاب می شود که استان شان فوتبال ندارد ...ندارد...ندارد..
    • ... IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      اونها انتصابی هستند نه انتخابی
    • مانی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      اوضاع خراب و بد فعلی نتیجه مدیریت و عملکرد همین مدیرانیست که کاندید شده اند . و ادعا تجربه دارن . لطفا دستاورد د نتیجه سالها مدیریت اینها رو هم بگید
    • هوادار IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      چون کریمی هم مثل بقیه اینکاره نیست فقط فرقش با بقیه اینه که کریمی فوتبال بازی کرده اونای دیگه مدیریت کردن کریمی رو رسانه ها و هواداران پرسپولیس حمایت میکنند فقط بخاطر لابی بازی های آینده شون اونای دیگه رو کسان دیگه حمایت میکنند در نتیجه هیچکدامشان به درد این فوتبال نمیخورند اگر شرایط خوبی بود مطمئن باشید افرادی که صلاحیت داشتن و کاندید نشدن حتما جلو می آمدند در هر صورت هر کسی چه کریمی باشه چه استاد اسدی میتونن کاندید باشن
  • شاهین ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    چون ان یک نفر از باند این اقایان نیست.. با امدن کریمی ریخت پاش هم از بین می رود . هتل کیش . لژ خانوادگی .هیت های.......
  • کی روش IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    امیر عابدینی خودش از بدترین روسای فدراسیون بود
  • صادق IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    دوستان عزیز در این چند دهه ی اخیر انتخابات در فدراسیونها و بویژه فوتبال همواره نمایشی ، فرمایشی و فرمالیته بوده و به تعبیر درستش جشنواره ی انتصابات بوده و مهمتر از همه ی اینها اینکه انتصاب افراد با دستور از بیرون از اون فدراسیونها که نه نامی از ایشان برده می شود و نه دیده می شوند و خارج از تخصصهای ورزشی و مدیریتی بوده انجام می یافته ، امروز فردی از تبار و جایگاه مردم اما چهره ی فوتبالی بین المللی با ادعای بحق برای بدست گرفتن سکان هدایت فوتبال کشورمان اعلام آمادگی کرده است شرافت حرفه ای ، رفتار مسئولانه در قبال فوتبال و بپاس چشم در چشم شدن با مردم حکم می کند کسانیکه حق رای دارند ،امانت مردم -ولی نعمت های خودشان - را به صاحب حق فوتبال یعنی کریمی واگذار کنند تا دینشان را به مردم ادا کرده باشند البته با احترام.به سایر کاندیداها، به امید ، سربلندی ،پیشرفت، موفقیت، پیروزی فوتبال کشورمان در عرصه های بین المللی
  • شمسعلی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    چرا فقط به یک نفر توصیه می‌شود از انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف بدهد؟ چون همون یک نفر بدرد این کار میخوره
    • حمید علوی CA ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      خیلی قشنگ بود . دمت گرم
  • پارسه IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    انتخابات فدراسیون فوتبال مشت است نمونه خروار، یک ماکت کوچک که واقعیت های تلخ بزرگتری رو یادآوری میکنه.
  • ....... US ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    بنظر من بهترین فرد برای ریاست فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک ٬ یک نفر می باشد و آنهم آقای عباس جدیدی هستند .
  • محمد زمانی IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    احسنت به آرتین زهرابی عزیز ، خدا پدرت را بیامرزد . من ۴۴ سالمه و از ۷ سالگی برای پدرم تو صف یک مغازه در یکی از شهر های گیلان ، یکشنبه ها کیهان ورزشی می گرفتم .( شنبه چاپ می شد) .هیچ نسبتی با آرتین زهرابی ندارم . فقط سالهاست که نظراتش رو تو ابرار و کیهان و خبر ورزشی می خونم و می دونم پدرش برای فوتبال گیلان زحمات زیادی کشیده و خدایش بیامرزد . نظر ایشان در این مقاله بی نظیر بود و نظر من هم دقیقا همین است . قبل اینکه این پست رو بخونم زیر مصاحبه عابدینی نظری فرستادم و بعد این نظر آرتین عزیز رو دیدم. اون نظرو همین نظر آرتین در این پست است با این تفاوت که ایشان تجربه روزنامه نگاری دارد . یا حق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی