لیورپول – منچستریونایتد؛ اینجا شاید جام بدهند!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نبرد لیورپول – منچستریونایتد امشب از تمامی دیدارهای دو تیم در سال‌های اخیر حساس‌تر است، چرا که شیاطین‌سرخ هم مدعی قهرمانی شده‌اند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ ساعت ۲۰ در آنفیلد، لیگ برتر به اوج هیجان خواهد رسید. بعد از مدت‌ها منچستریونایتد رقیب بزرگ‌تری برای لیورپول شده و حالا هردو تیم در آستانه نبرد رودررو مدعی قهرمانی هستند. این دیدار لیگ برتر انگلیس را پل تیرنی سوت خواهد زد.

لیورپول؛ جای خودت را پس بگیر!
یورگن کلوپ نگران نیست! سرمربی آلمانی لیورپول بارها در مصاحبه‌هایش اشاره کرده که راه طولانی در پیش است و حتی ۳ بازی متوالی نبردن هم او را نگران نکرده است. تنها چیزی که این ماه‌های اخیر باعث ناراحتی کلوپ شده مصدومیت پرتعداد شاگردانش بوده. حالا لیورپول فرصت دارد ناکامی‌های روزهای کریسمس و سال نو را مقابل رقیب دیرینه جبران کند. این فصل تیمی نبوده که از دیگران فاصله بگیرد و به نظر می‌رسد در کنار لیورپول، منچستریونایتد و منچسترسیتی هم شانس قهرمانی دارند و نباید از تاتنهام و لسترسیتی هم غافل شد. حتی اورتون هم خودش را بین بالای جدولی‌های جای داده است. وقتی امتیازها نزدیک می‌شود، سرنوشت لیگ به همین نبردهای بزرگ بستگی خواهد داشت. ۳ امتیاز این بازی نه فقط برای بازپس‌گیری صدر، بلکه برای ادامه مسیر لیورپول اهمیت دارد.

منچستریونایتد؛ نمایش شایستگی
اوله‌گنار سولشائر بعد از برتری مقابل برنلی و قبل از نبرد با لیورپول در ۲ کنفرانس خبری تأکید کرد دیدار در آنفیلد نمایشی برای شایستگی تیمش خواهد بود. منچستریونایتد بعد از چند سال دوباره مدعی قهرمانی شده و به نظر می‌رسد سرانجام رمز پیروزی را سولشائر به دست گرفته است. جالب است که تا ۲ ماه پیش هم زمزمه برکناری مربی نروژی به گوش می‌رسید، اما حالا سران منچستریونایتد مزد اعتمادشان به این مربی را می‌گیرند. شیاطین‌سرخ اگرچه مثل لیورپول و منچستریونایتد تیم مالک توپ و میدان نیستند، اما برای هر دقیقه بازی برنامه دارند. کمی تیزهوشی می‌تواند برای‌شان با امتیازگیری در آنفیلد همراه شود. شاید در لیگی ماراتن‌گونه، کسب یک امتیاز در خانه حریفی که مدعی قهرمانی هم هست، راضی‌کننده باشد.

آخرین جدال
در دیدار برگشت فصل قبل که قبل از شیوع کرونا بود، لیورپول ۲ بر صفر منچستریونایتد را در آنفیلد مغلوب کرد. فان‌دایک و صلاح گل‌های قرمزهای مرسی‌ساید را زدند.

آمار بازی
۲۰۴) تاریخ نبردهای لیورپول و منچستریونایتد طولانی است. ۲۰۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم لیورپول ۶۷ برد و سهم منچستریونایتد ۸۰ برد بوده. ۵۷ بازی هم مساوی شده است.
۵۶) در تاریخ لیگ برتر انگلیس ۵۶ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند. لیورپولی‌ها ۱۵ برد و منچستری‌ها ۲۸ برد داشته‌اند. ۱۳ بازی هم مساوی شده است.
۴) لیورپول در ۴ دیدار اخیر یعنی در ۲ فصل متوالی مقابل منچستریونایتد شکست نخورده است. ۲ برد و ۲ تساوی برای‌شان در این بازی‌ها ثبت شده.
۲) از آخرین برد منچستریونایتد مقابل لیورپول دقیقاً ۲ سال و ۱۰ ماه می‌گذرد. ۱۷ مارس ۲۰۱۸ در اولدترافورد، شیاطین‌سرخ ۲ بر یک برنده شدند.
۵) نکته جالب این است که آخرین برد منچستریونایتد در آنفیلد دقیقاً ۵ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۷ ژانویه ثبت شد. سال ۲۰۱۶ شیاطین‌سرخ با تک‌گل وین رونی برنده شدند.
۳) لیورپول در حالی ۲ بازی آخرش در آنفیلد مقابل منچستریونایتد را برده که از سال ۲۰۱۱ به بعد موفق نشده تعداد بردهای متوالی خانگی‌اش مقابل این رقیب را به عدد ۳ برساند.
۸) برای اولین مرتبه بعد از ۸ سال است که منچستریونایتد پیش از نبرد با لیورپول بالاتر از این تیم قرار گرفته. مرتبه قبلی ژانویه ۲۰۱۳ تحت هدایت سرالکس فرگوسن چنین اتفاقی رخ داده بود.
۱۸) لیورپول سال ۲۰۲۱ را با باخت شروع کرد. از سال ۱۹۹۳ به بعد هیچ‌گاه لیورپول در ۲ بازی ابتدایی سال بازنده نبوده است.
۶۷) شکست‌ناپذیری لیورپول در آنفیلد به ۶۷ بازی رسیده است. ۵۵ برد و در ۱۲ تساوی ثبت شده به دنبال بهبود این رکورد هستند.
۲۰۰) این دویستمین حضور یورگن کلوپ در لیگ برتر انگلیس خواهد بود. در ۱۹۹ دیدار قبلی تیمش ۱۲۷ برد کسب کرده که در این تعداد بازی فقط ژوزه مورینیو با ۱۳۷ برد عملکرد بهتری نسبت به کلوپ داشته. کلوپ دهمین مربی لیورپول است که به مرز ۲۰۰ بازی مربیگری در سطح اول لیگ می‌رسد و آمارش هم از همه مربیان قبلی بهتر بوده.
۳) اوله‌گنار سولشائر در لیگ برتر انگلیس ۳ مرتبه تیمش را به میدان فرستاده و هیچ‌گاه برنده نبوده. آخرین مربی منچستریونایتد که ۴ بازی ابتدایی‌اش مقابل لیورپول را نبرده تامی دوچرتی بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ بود. قبل از او هم جان چپمن بین سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۶ چنین رکورد بدی را به جای گذاشت.
۳) مارکوس رشفورد در ۴ بازی آخرش مقابل لیورپول ۳ گل زده است. فقط وین رونی (۶ گل)، اندی کول (۴ گل) و رایان گیگز (۴ گل) بیش از او در لیگ برتر به لیورپول گل زده‌اند.

مصدومان و محرومان
ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، دیوگو ژوتا و کاستاس سیمیکاس به طور قطعی در ترکیب لیورپول قرار نخواهند گرفت. جوئل ماتیپ و نبی کیتا با رفع مصدومیت شاید به این دیدار مهم برسند. مارکوس روخو و فیل جونز هم مصدومان منچستریونایتد هستند. ویکتور لیندلوف بهبود پیدا کرده و شاید به بازی در آنفیلد برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ویلیامز، فابینیو، رابرتسون، هندرسون، تیاگو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، بایی، مگوایر، شاو، مک‌تامینی، فرد، رشفورد، فرناندس، پوگبا و مارسیال
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تئاتر رویا ها IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    ایشالا میزنیم
    • رئئئ IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      مگه شما طرفدار کدوم تیمی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی