نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
یک پیشنهاد برای کمیل و رحیمی، دو قهرمان پرافتخار کشتی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حتماً کمیل قاسمی و حسن رحیمی توجه دارند که تمایل به‌حضور در المپیک با انجام یک دیدار غیررسمی و تک کشتی، آن‌هم بعد ۶ ماه تمرین مدون و منظم، بسیار متفاوت است.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ ابراز تمایل حسن رحیمی و کمیل قاسمی دو قهرمان المپیک و جهان برای بازگشت به‌روی تشک قهرمانی، بازتاب گسترده و مختلفی در محافل‌کشتی و رسانه‌ای داشت. انتشار خبر تمرین و ابراز تمایل آنها برای حضور درالمپیک، مورد استقبال و بعضاً انتقاد یا تعجب قرار گرفت. بدون‌شک هیچ‌کس بهتر از این دو قهرمان پرافتخار سالهای نه‌چندان دور از وضعیت حال‌حاضر و شرایط جسمی و روحی آنها برای بازگشت روی تشک‌قهرمانی مطلع و باخبر نیست. به‌همین دلیل بدون هیچ ذهنیت منفی یا حمایت جانبدارانه از اتخاذ تصمیم بسیارسخت و حساس از سوی کمیل و رحیمی، نکاتی را متذکر و امید است مورد توجه قرار گیرد. 

دو قهرمان قابل‌احترام، می‌دانند بعد ۲ سال (قطعاً بیش‌از ۲ سال) دوری از میادین و مسابقات، بدون تمرین جدی و سنگین، نمی‌توان برای مهم‌ترین رویداد جهان‌ورزش (المپیک که حدود ۷ ماه دیگر برگزار خواهد شد) ، به‌حدی از آمادگی رسید که هم بتوان از سد مدعیان دوبنده تیم‌ملی این اوزان گذشت و هم صاحب مدال و افتخار در المپیک ۲۰۲۱ توکیو شد.

چندروز قبل بود که احسان لشگری یکی‌از بزرگانِ افتخارآفرین کشتی که با دنیای قهرمانی وداع کرده، درپاسخ به کری‌خوانی‌ها و شامورتی‌بازی‌های دیوید تیلور گفته بود به‌رغم مدتها دوری از میادین می‌تواند با چهار تا شش ماه تمرین، مهیای برگزاری یک تک مسابقه با او شود و مثل دفعه قبل بازهم او را مغلوب کند. حتماً کمیل قاسمی و حسن رحیمی توجه دارند که تمایل به‌حضور در المپیک با انجام یک دیدار غیررسمی و تک کشتی، آن‌هم بعد ۶ ماه تمرین مدون و منظم، بسیار متفاوت است. به‌رغم این‌که محسن کاوه مدیر تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد اعلام کرده از حضورتان برای بازگشت به کشتی استقبال می‌کند ولی حتماً می‌دانید منظورش در اعلام استقبال، این نیست که دوبنده تیم‌ملی را به شما خواهد داد و قطعاً شما نیز خواستار رسیدن به تیم‌ملی بدون طی کردن مراحل مدنظر نیستید ولی چه بهتر قبل از هراقدام عملی، به پیشنهاد نگارنده توجه کنید. 

حتماً به‌خاطر دارید چندوقت پیش، مهدی تقوی یکی‌دیگر از بزرگان و افتخارآفرینان کشتی، تصمیم گرفت دوباره کشتی بگیرد. به اردو هم دعوت شد و پابه‌پای اردونشینان تیم‌ملی تمرین کرد ولی اواسط همان اردو این واقعیت را پذیرفت در کسوت مربیگری بیشتر و بهتر می‌تواند به کشتی خدمت کند و الان هم عضو کادرفنی تیم‌ملی است.

نگارنده به شما عزیزان و بزرگواران افتخارآفرین پیشنهاد می‌دهد قبل‌از انجام هرکاری، ضمن هماهنگی با کادرفنی، یک تمرین مسابقه‌ای در اردوی تیم‌ملی با رضا اطری و رحمان عموزادخلیلی در ۵۷ کیلو، امین طاهری و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلو برگزار کنید. قطعاً بعداز این تمرین مسابقه‌ای و اطلاع از وضعیت فعلی، هم شما منطقی‌ترین تصمیم را می‌گیرید و هم کادرفنی تیم‌ملی، سایر مدعیان و علاقمندان دلسوز جایگاه رفیع افتخارآفرینان کشتی، نگران حوادث بعدی نخواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی