دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۶ |
۰
حرف آخر| چه شد که هادی ساعی چنین شد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«هادی ساعی سیلی به گوش دبیر لیگ تکواندو زد و یک سال محروم شد». خبر حمله فیزیکی قهرمان المپیک به یکی از مدیران لیگ تکواندو، آنقدر مهم بود که مثل بمب در دنیای ورزش منفجر شود.

خبرورزشیعلی جوادی؛ ساعی پرافتخارترین المپین ماست که به حال خود، رهایش کرده‌ایم. دقیقاً مثل کاری که با همه ورزشکاران می‌کنیم. اصولاً جز وجه قهرمانی، هیچ خصوصیت دیگری از قهرمان برای ما مهم نیست. هادی ساعی را بعد از ورود به دنیای حرفه‌ای، در روزهای قهرمانی و در سال‌های بازنشستگی به حال خود رها کردیم تا خودش باشد و مشکلاتش. هرگاه اخم کرد، نازش را خریدیم غافل از آنکه این قبیل ناز خریدن‌های بی‌جا شاید فرزند نابغه ما را بد بار بیاورد. او را با گره‌های شخصیتی و اجتماعی زندگی‌اش تنها گذاشتیم تا گاهی اوقات به بدترین شکل ممکن کورشان کند. در تمام این سال‌ها ندانستیم او دیگر یک آدم عادی نیست و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد. ترسناکی این تنهایی در دل تاریکی‌های این راه پرخطر، به چشم‌مان نیامد و گمان نکردیم این تنهایی، ضریب خطا و اشتباه پسرمان را بالا می‌برد. 

به اینکه ساعی در آن ماجرا گناهکار بود یا خیر کاری نداریم و صدالبته معتقدیم او باید با خویشتنداری عمل می‌کرد اما چه شد که چنین آتشفشانی را دیدیم؟ چرا قهرمان دیروز ما این‌گونه برآشفته رفتار می‌کند؟ این فریادها چه حقیقتی را علنی می‌کنند؟‌ ساعی حالا یک سال محروم شد و این تنها کاری بود که فدراسیون می‌توانست انجام دهد. فدراسیونی که بخش مهمی از اعتبارش را مدیون همین نام است و در این مدت متوجه نشده این قهرمان دیروز در مخمصه قرار گرفته. شاید در زندگی شاید در کار و شاید در ارتباط با نزدیکترین کسانش‌ اما اینها برای فدراسیون و برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ما مهم نیست. مهم این است تا آنجا که می‌شود از نام و اعتبار و وزن این آدم استفاده کنیم و هر زمان که به درد نخورد، محرومش کنیم. طغیان و انفجار ساعی بی‌تردید دلایلی داشت که اگر ریشه‌یابی می‌شد، چنین رفتار زشتی از او سر نمی‌زد. او کاری کرد که از هیچ منظری قابل دفاع نیست‌ اما اگر زودتر به فریادش می‌رسیدیم، شاید هرگز چنین کاری نمی‌کرد و خودش هم منتقد چنین رفتاری می‌شد. اجازه دادیم هادی ساعی به تنهایی تا لبه پرتگاه برود. تا به ته دره سقوط نکرده او را دریابیم، البته اگر خودش دستی به سمت‌مان دراز کند و خود را بی‌نیاز از کمک نداند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مولر از برلین DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    چون امسال شجاع و احمد پور در پرسپولیس نیستند که به هر بهانه ای محروم شوند . جور دو جلسه محرومیت دروازبان . درگیری فرود گاه را یک تنه کشید.!!
  • حقیقت تلخه IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    همچنان منتظر حکم انضباطی اتفاقات فرودگاه هستیم
  • عارف IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    هادی ساعی چرا اینگونه شد برای اینکه بیشتر از حقش و با رانت ثروتمند شد برای اینکه داخل سیاست شد و احساس قدرت کرد
  • شونصد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    عزيزم! نويسنده محترم! لطفا" ماله نكشيد!
  • توفان DK ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    از همان زمان خروچ کیمیا که بجای دفاع ار او و دیگر ورزشکاران مانند او ، با قدرمت مداران هم گام شد و حتا بسیار بی ادبانه به او و دیگان تهمت ناروا زد نشان داد چگونه بابرخی قدرت مداران سودجو هم گام شده و امتیازات و نامی دیگر گونه می جوید. بلاخره باید جایی سرش به سنگ می خورد. تنی چند مثلن ورزشکاران نامی دیگر هم هستند که چون او از مسیر ورزش و پهلوان منشی به خاکی رفته اند و نام و زندگی دیگر می جویند. باید در انتظار فرود امدن ایشان نیز از عرش قدرت بود
  • کانتونا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    حالا یکی دو ماهه دیگه به مناسبتی محرومیتش بخشیده میشه از ما گفتن بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی