سایه سیاه شرط‌بندی بر سر والیبال 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرونده شرط‌بندی در والیبال دوباره روی میز آمد؛ این بار با انتشار خبر دستگیری دو نفر در سالن ملوان و همزمان با بازی لیگ یک والیبال.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ دقیقاً ۴۳ روز پیش بود که ساسان خداپرست سرمربی تیم والیبال آذرباتری ارومیه با استعفا از تیمش حرف شرط‌بندی در والیبال را پیش کشید. او گفته بود: «شرط‌بندی پدر والیبال را درآورده است. دو، سه سالی است که نتایج بعضی از بازی‌ها تعجب‌آور است. مثلاً تیمی که ۲۵-۱۴ می‌بازد. حالا این مسائل شائبه شرط‌بندی را به وجود می‌آورد و ما که والیبالی هستیم متوجه این قضیه می‌شویم.» او حتی همان موقع هم مدعی شده یک‌سری از مربیان و بازیکنان هم درگیر این قضیه هستند: «سایت‌هایی هستند که روی یک مسابقه دست می‌گذارند. افراد آنها در جایگاه می‌نشینند و روی برد یا باخت فلان تیم شرط می‌بندند و پول‌های زیادی جابه‌جا می‌شود.» همان موقع حرف‌های خداپرست واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. بعضی‌ها تنها به اینکه شنیده‌اند اکتفا می‌کردند و بعضی‌ها هم می‌گفتند نمی‌دانند. البته خیلی‌ها معتقد بودند شرط‌بندی در لیگ یک والیبال زیاد است. بعضی‌ها شرط‌بندی را رد نمی‌کردند اما معتقد بودند سند و مدرک قابل استناد برای اثباتش وجود ندارد. 

علیرضا نادی سرعتی‌زن سابق تیم ملی که این فصل برای تیم هوادار در لیگ یک بازی می‌کند، با تأیید شرط‌بندی در لیگ یک می‌گوید: «نمی‌توانم بگویم شرط‌بندی نیست. صددرصد هست، حتی در لیگ برتر که فدراسیون باید جلوی آن را بگیرد چراکه شرط‌بندی به ضرر تیم‌ها و والیبال است.»

به نظر او این قضیه ریشه در بدقولی باشگاه‌ها برای پرداخت قرارداد بازیکنان دارد: «فکر می‌کنم یکی از دلایل شرط‌بندی در لیگ والیبال تأمین نبودن بازیکنان و خلف وعده تیم‌ها برای پرداخت قرارداد بازیکنان است. اگر تیم‌ها شرایط مالی خوب داشته باشند، بازیکنان نیاز به شرط‌بندی ندارند. متأسفانه بازیکنی که تعیین‌کننده باشد، در این مواقع نتیجه را عوض می‌کند.» 

اما با اتفاق روز پنج‌شنبه دوباره شرط‌بندی در والیبال سوژه روز شده است. باز هم یک‌سری مثل مصطفی کارخانه حرف از شنیده‌هایشان می‌زنند و بعضی‌ها هم معتقدند باید فدراسیون با این معضل برخورد کند. ظاهراً پنج‌شنبه پاسور تیم ملوان و گزارشگری که کانتر می‌انداخته درباره این قضیه را نیروی انتظامی دستگیر کرده است. ناخدا مهری سرمربی تیم ملوان هم این قضیه را تأیید می‌کند. او می‌گوید: «اینکه می‌گویند کسی دستگیر شده شایعه است اما شرط‌بندی در والیبال هست ولی کسی بازداشت نشده است. بازیکن مشکوک ما هم یک پای این قضیه است که دیگر جایی در تیم ندارد. فعلاً این قضیه در دست بررسی است.» البته به نظر او مقصر فدراسیون است: «فدراسیون مقصر است چراکه وقتی بازیکنان تیم‌ها را با کارت بازی بیرون می‌کنند، چطور ممکن است یک غریبه بدون کارت راحت وارد سالن شود؟»

تیم والیبال ملوان برای این قضیه به فدراسیون شکایت می‌کند: «ما به فدراسیون شکایت کرده‌ایم و مستنداتمان را هم به فدراسیون می‌دهیم. حتی بازیکنانمان را توجیه کرده‌ایم و توسط مراجع داخلی باشگاه به آنها شرایط را گفته‌ایم.»

سرمربی تیم ملوان از اخراج بازیکنش می‌گوید: «من روی همان بازی، بازیکن مشکوکم را بیرون انداختم و برایم مهم نیست که تیم ببرد یا ببازد. مهم بازی پاک است.»

ظاهراً شرط‌بندی در بازی‌های والیبال تنها روی برد و باخت‌ها نیست و حتی به پوئن‌های باخت و برد و باخت ست‌ها هم می‌رسد. 

میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال با تأیید دستگیری دو نفر در رابطه با شرط‌بندی در لیگ یک می‌گوید: «دو نفر خارج از بازی دستگیر شده‌اند اما تا امروز هیچ مستندی به فدراسیون داده نشده است. ما مخالف این کار هستیم و تدابیری اتخاذ می‌کنیم تا جلوی آن را بگیریم چراکه باید به سرمایه‌گذاران در والیبال احترام گذاشت.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی