سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
۴ |
۰
سهیل مهدی: برنامه‌ریزی فیفا و AFC نابه‌سامان است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت که این کمیته در نظر دارد بخشی از تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر را به نوروز و نیم زمان بازی‌های فیفا و AFC انتقال دهد.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ سهیل مهدی درباره برنامه اعلام شده تا پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: مطابق همین زمان‌بندی‌ها باید پیش برویم و امیدوارم تعطیلات نیم‌فصل را به گونه‌ای طراحی کنیم که تیم‌ها حداکثر استفاده را ببرند. برای پنجره نقل و انتقالاتی محدودیت زمانی داریم و زمان‌بندی فوق، صددرصد جای خودش باقی است. برگزاری چهار بازی معوقه در چهار، پنج هفته سخت بود که با همکاری دوستان و تیم‌ها مسجل شد. انتظار داشتیم یک هفته زودتر تمام شود که با شرایط جدول و مناسبت‌ها، این شیوه بهترین حالت بود که به آن رسیدیم.

وی درباره برنامه فشرده بازی‌های ملی و لیگ قهرمانان آسیا در بهار ۱۴۰۰ گفت: علاوه بر بازی‌ها، جام حذفی را هم داریم و اگر تیم‌های ایرانی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، AFC تا ۳۰ آذر سال آینده، فینال بازی‌ها را برنامه‌ریزی کرده است. شرایطی از سوی فیفا و AFC ایجاد شده و اولین بار است اینقدر تقویم نابسامانی داده‌اند. مشکلاتی برای میزبانی مسابقات جام جهانی پایه و فوتسال به‌خاطر کرونا ایجاد شد که دامنگیر ما شده است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ که با برنامه «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، درباره نقل و انتقالات نیم‌فصل اظهار داشت: نقل و انتقالات مطابق قانون، پس از هفته پانزدهم آغاز می‌شود. تلاش می‌کنیم تعطیلات را به صورتی طراحی کنیم که از بخشی از آن، این طرف  سال باشد و بقیه آن را به روزهای فیفا و عید منتقل کنیم. شرایط اقامت و سفرها در تعطیلات نوروزی مشکل است.

مهدی با بیان اینکه هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده، خاطرنشان کرد: باید چند هفته قانونی برای نقل و انتقالات قائل شویم که این زمان رسماً اعلام می‌شود. حداقل باید سه هفته زمان نقل و انتقالات داشته باشیم. ممکن است تعطیلات در این سه هفته به‌صورت کامل فیکس نشود و شناور باشد. شاید بخشی از نیم‌فصل به آن‌طرف سال منتقل شود تا تیم‌ها به نقل و انتقالات خود برسند و استراحت کنند. به تأییدهای دیگری هم نیاز داریم و باید آن را با تیم‌ها در میان بگذاریم.

وی با اشاره مجدد به فشردگی تقویم بازی‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۰ گفت: در ماه‌های فروردین و خرداد، سرمربی تیم ملی چند روز قبل از فیفادی برای هماهنگی بازیکنان و اردوی تیم درخواست زمان داشت. تیم ملی چند روز قبل از فیفادی به اردو برود. این هم تعطیلات اجباری است که به ما تحمیل شده و باید آن را بپذیریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرشید IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    شما که تخصص دارید بفرمایید سامانش بدید البته از مشاوره های پرویز و سایر علما در این زمینه حتما بهره ببرید
    • مولر از برلین DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      ایشان یک استقلالی هستند . برنامه نیم فصل را می خواهد به عقب باندازد. مثلا هفته بیست تعطیلات نیم فصل.!!! چرا چون از ال کثیر می ترسند. پرسپولیسی ها به هوش باشید. اسفند ماه باید تعطیلات نیم فصل برگزار شود . و یار گیری!!
  • دانیال IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    تقویم afc براساس کره و ژاپنه که از اول نوروز بازیهای لیگشون شروه میشه. بنظرم بهتر کشورهای غرب و چین و استرالیا با هم متحد بشن تا این تقویم تغییر کنه و مثل بقیه دنیا بشه. بعنوان مثال نیمه نهایی و فینال اسیا در زمانیه که تیمای کره و ژاپن هفته های اخر لیگشونه و در اوج امادگی هستن اما تیمای غرب در ابتدای فصلشونه و هنوز تیما اماده کامل نیستن
  • فوتبالی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    طرف رو تو ده راه نمیدادن سراغ کدخدارو میگرفت استاد شمارو کی قبول داره که دارین از فیفا ایراد میگیرین خیال میکنین اینکه تحت هر شرایطی بازی برگزار بشه شق القمره ؟! این رویه فشار بر ادامه بازی تحت هر شرایطی فقط بخاطر قهرمان کردن یه تیم خاص بوده که خیلی هم خاص هست ! این رویه بخصوص از فصل دوفصل قبل سرعت بیشتری گرفت البته اینجور وقتها آب بیشتر گل آلود میشه و اون ماهی که میخواین بهتر میگیرین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی