نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ادای احترام کشتی به شهدای لرستان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا دبیر رییس فدراسیون‌ کشتی درادامه سفرهای استانی خود امروز به استان لرستان سفر کرد.

خبرورزشیکشتی؛ رییس ‌فدراسیون در بدو ورود باحضور در گلزار شهدای لرستان و خرم‌آباد ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه‌گل برمزار شهیدان علی‌پناه  و شهدای ورزشکار خرم‌آباد به مقام شامخ و والای قهرمانان وطن، ادای احترام کرد. 
رییس فدراسیون‌کشتی دراولین دیدار و جلسه کاری استانی به‌دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد رفت. علیرضا دبیر دراین دیدار گفت: کشتی قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد و جوانان لرستانی به‌لحاظ فیزیکی و بدنی این توانایی را دارند که دراین رشته موفق شوند. متأسفانه کشتی استان شاهد محرومیت‌هایی از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که لازم است باکمک تمام مسئولان استانی نسبت به‌رفع آن تلاش شود. رئیس فدراسیون‌کشتی باتمجید از نماینده ولی‌فقیه به‌دلیل اطلاعات بالای ایشان درمورد ورزش‌کشتی و قهرمانان آن تصریح کرد: باتوجه به‌این‌که جنابعالی شناخت خوبی از این رشته ورزشی دارید می‌توانید کمک‌حال هیأت‌کشتی در زمینه پیشرفت این ورزش‌ملی در استان لرستان و شهر خرم‌آباد باشید.
حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده ولی‌فقیه درلرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد نیز در ادامه گفت: کشتی ورزش سنتی، مذهبی و ملی ما ایرانیان است و وظیفه ما حمایت ویژه از آن است. باید دانش‌آموزان مستعد در رشته‌های مختلف به سمت ورزش هدایت شوند چراکه هرچقدر در زمینه ورزش هزینه شود سرمایه گذاری است و پیامدهای ارزشمندی دارد و سبب می‌شود راهگشا باشد.
امام‌جمعه خرم‌آباد همچنین گفت: درکنار ورزش قهرمانی باید روحیه پهلوانی، دینی و جوانمردی نیز در بین ورزشکاران استان تقویت شود که میراث گرانقدری از خود به‌جای بگذارند. بسیای از مدال‌های ورزشی ایران در سطوح مختلف مسابقات جهانی، سهم کشتی است که درصورت غفلت و کم‌توجهی نسبت به‌این رشته، منافع ورزشی جمهوری‌اسلامی متضرر می‌شود.


رییس فدراسیون‌کشتی درادامه حضورش، ظهر امروز به دیدار سیدموسی خادمی استاندار لرستان رفت. دراین دیدار که غلامرضا محمدی سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد و فرید بهرامی رئیس هیأت‌کشتی استان نیز حضور داشتند، علیرضا دبیر گفت: جمعیت کشتی‌گیران درکشور به‌شدت نزول کرده و مانند سال‌های گذشته نیست و این مورد زنگ خطری برای پرافتخارترین رشته ورزشی ایران است. این ورزش به کمک استانداران نیاز دارد و ضروری است در شورای برنامه‌ریزی استانها به هیات‌کشتی توجه شود. استاندار، رییس‌جمهور محلی و تصمیم گیرنده نهایی درهر استان است. کشتی همانند نفت، مربوط به ایران و این آب و خاک بوده که دچار بی‌توجهی شده است.
سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این دیدار گفت: حمایت از کشتی یک وظیفه است و تمام توان خود را برای توسعه این ورزش بکار خواهیم گرفت. کشتی مربوط به ایران است و مردم روحیه نزدیک‌تری به این رشته ورزشی دارند که لرستان نیز با داشتن ورزشکاران متعدد مستعد قهرمانی در این بخش می‌باشد. محدودیت هایی وجود دارد که اگر به رشته های ورزشی کمک کنیم از اعتبارات دولت منع می‌شویم که این مشکل باید برطرف شود. خادمی در خاتمه تاکید کرد: استان‌هایی که به لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند باید در رشته‌های ورزشی حمایت شوند و نیازهای آنها از جمله در ورزش‌کشتی با همفکری برطرف ‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی