نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
۱ |
۵
بزرگانی که طرفدار تیم رقیب بودند؛ توبه‌کنندگان!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید برای طرفداران فوتبال خیلی دردناک باشد که بشنوند اسطوره باشگاه‌شان زمانی در کودکی طرفدار دشمن دیرینه تیمشان بوده است.

خبرورزشی - هیچ‌وقت نمی‌دانید اگر فوتبالیست شدید برای تیمی بازی خواهید کرد که بچگی طرفدارش بوده‌اید. خیلی از بزرگان فوتبال که حتی اسطوره هم شده‌اند، فاش کرده‌اند زمانی طرفدار تیم دیگری یا حتی دشمن دیرینه بوده‌اند. آخرین کسی که یک راز بزرگ را فاش کرد و همه غافلگیر شدند، روی کین بود. کاپیتان پیشین منچستریونایتد گفت در ایرلند خیلی‌ها یا طرفدار منچستریونایتد بودند یا لیورپول. حتی برخی از سلتیک حمایت می‌کردند اما به طرز عجیبی خودش هوادار تاتنهام بوده است. چند نمونه جالب از این طرفداری‌های بچگی بین فوتبالیست‌های بزرگ را مرور خواهیم کرد.

هری کین

این روزها هیچ‌کس بیشتر از هری کین عاشق تاتنهام نیست. احتمالاً خون او سفید است. کین هر وقت برای تاتنهام بازی کرده با تمام وجود بوده است. با این حال او در کودکی با افتخار هوادار بزرگ آرسنال بود و حتی پیراهن توپچی‌ها را هم برتن کرد. مدتی پیش از اینکه راهی آکادمی تاتنهام شود، در آکادمی رقیب دیرینه شمال لندنی عضویت داشت.

کوین دبروینه

هافبک بلژیکی این روزها بسیار نامدار شده و در منچسترسیتی می‌درخشد اما در بچگی توجهی به تیم فعلی‌اش نداشت. با این حال به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای خودش را وقف سیتیزن‌ها کرده است. داستان کوین دبروینه در کودکی تفاوت داشت و او یک هوادار بزرگ لیورپول بود. گفته می‌شود او در حالی به خواب می‌رفته که پیراهن لیورپول را برتن داشته. او پیراهن مایکل اوون را می‌پوشید.

جان تری

آقای چلسی در چلسی همه جام‌ها را برده و کاپیتان الهام‌بخش تیم به شمار می‌رفت. جان تری به نوعی با تعصب بازی می‌کرد گویی از بچگی عاشق چلسی بوده است. با این حال تیم محبوبش در دوران جوانی، چلسی نبود و او حامی منچستریونایتد به شمار می‌رفت. تری پیش از این در این‌باره توضیح داده است: «در حال بزرگ شدن طرفدار منچستریونایتد بودم. می‌دانید وقتی یک پسربچه هستید این مسئله چگونه است. شما می‌خواهید از تیمی حمایت کنید که جام‌ها را می‌برند و البته پدر و مادربزرگ من طرفدار منچستریونایتد بودند.»

گرت بیل

گرت بیل این فصل برای مرتبه دوم پیراهن اسپرز را پوشیده. آیا دلیلش این است که از کودکی هوادار تیم شمال لندنی بوده؟ نه، بیل از بچگی طرفدار آرسنال بود و علاقه زیادی به تیری آنری و دنیس برگکمپ داشت. او سال گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «من قبلاً خیلی بازی‌های آرسنال را تماشا می‌کردم و واقعاً از بازی بازیکنی مثل آنری لذت می‌بردم. قبلاً دوست داشتم بازی‌های برگکمپ را هم ببینم. هواداران تاتنهام از اینکه بفهمند من در بچگی پیراهن آرسنال را داشتم، خوشحال نخواهند شد.»

جیمی کرگر

اسطوره لیورپول ۷۳۷ مرتبه پیراهن این تیم را برتن کرد و دوران درخشانی در آنفیلد داشت. جیمی کرگر با تیمش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، جام‌حذفی انگلیس و جام اتحادیه انگلیس شد اما او همه این کارها را در تیم رقیب تیمی انجام داده که بچگی هوادارش بوده. کرگر سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای گفت: «زندگی من در کودکی حوالی اورتون می‌چرخید. سال ۱۹۸۵ تنها چیزی که برایم مهم بود، اورتون بود. جام جهانی‌ ۱۹۸۶ را تماشا می‌کردم. آن زمان اورتون رفت و برگشت به لیورپول باخت. اگر از من می‌پرسیدید ترجیح می‌دادم اورتون پیروز شود و انگلیس هم قهرمان جام جهانی‌ شود!»

رحیم استرلینگ

وفاداری رحیم استرلینگ به منچسترسیتی همچنان زیر سؤال است. آیا می‌توان تصور کرد او راهی منچستریونایتد شود؟ این احتمال وجود دارد که او روزی پیراهن رقیب منچسترسیتی را برتن کند، چراکه از بچگی هوادارش بوده است. جالب اینکه استرلینگ در لیورپول دیگر رقیب یونایتد هم بازی کرده. او زمانی در این باره گفت: «واقعاً نباید این حرف را بزنم. قطعاً الان نباید بزنم! ولی وقتی بچه بودم طرفدار پروپاقرص منچستریونایتد به شمار می‌رفتم.»

پل پوگبا

به عنوان یک فرانسوی، برای پوگبا سخت بود که بازیکنان موردعلاقه‌اش را در لیگ برتر دنبال نکند و اکثر آنها برای رقیب منچستریونایتد در لیگ برتر یعنی آرسنال بازی می‌کردند. امثال پاتریک ویرا، تیری آنری و رابرت پیرس، همه قهرمان‌های پوگبای هوادار توپچی‌ها بودند. او در این باره بیان کرده است: «صادقانه خواهم گفت، ابتدا هوادار آرسنال بودم. بدیهی است، به خاطر این‌همه بازیکن فرانسوی.» با این حال پوگبا از ۱۶ سالگی به منچستریونایتد پیوست و رابطه خوبش با آرسنالی‌ها را هم به دست فراموشی سپرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    در لیگ ایران هم برادران مجیدی از بچگی هوادار پرسپولیس بودن و حتی گفته میشه فرهاد تا پای امضا قرارداد هم رفت ولی بنظر میرسه در همان روز امضای قرارداد پیشنهاد بهتری از استقلال بهش میرسه و نهایتا به استقلال رفت، جالبه این بازیکنان در اروپا راحت و صادقانه اعتراف میکنن ولی در ایران فقط علی کریمی صادقانه گفت که قرار بوده به استقلال بره و بعد از اعترافش اتفاق خاصی هم نیفتاد چیزی از محبوبیتش در پرسپولیس کم که نکرد شاید بخاطر صادق بودنش بیشتر هم شد ولی حالا چرا یه عده واقعیت رو نمیگن جای تعجب داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی