ابراهیم تهامی: تیم مجیدی خیلی بهتر بازی می‌کرد/ انگار فکری همکاری روی نیمکت ندارد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ابراهیم تهامی، پیشکسوت استقلال با خبرورزشی درباره وضعیت این هفته‌های استقلال و دیدار بعدی با نفت مسجد سلیمان حرف زد. 

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ ابراهیم تهامی از نحوه بازی تیم استقلال اصلاً رضایت نداشت و معتقد بود تیم فرهاد مجیدی خیلی بهتر از تیم محمود فکری بازی می‌کرد. او با خبرورزشی درباره وضعیت این هفته‌های استقلال و دیدار بعدی با نفت مسجد سلیمان حرف زد. 

استقلال در صدر جدول است ولی همچنان به این تیم ایراد گرفته می‌شود که خوب بازی نمی‌کند! این ایرادها به حق است؟
اینکه الان استقلال در صدر جدول است دلیل نمی‌شود که خوب بازی می‌کند. استقلال اصلاً خوب بازی نمی‌کند. من محمود فکری را به عنوان یک بازیکن با تعصب و با غیرت خیلی دوستش داشتم و برای باشگاهش هم خیلی زحمت ‌کشیده است ولی به نظرم تیم فرهاد مجیدی خیلی بهتر بازی می‌کرد. با غیرت بودن فکری دلیلی نیست که تیمش هم خوب بازی می‌کند. 

بازی با سایپا را دیدید؟
بله دیدم و به عنوان یک استقلالی خیلی حرص خوردم که چرا تیم اینقدر بد بازی می‌کرد. 

بیشتر توضیح می‌دهید؟
آنهایی که می‌گویند استقلال ۱۰ دقیقه یک ربع آخر را خوب بود اشتباه می‌کنند.‌ کاش روی نیمکت بودم و به فکری می‌گفتم که به جای بازی مستقیم و ارسال‌های مکرر باید بازی را به عمق و روی زمین ببرند. سانترهای مکرر دروازه‌بان، یا دفاع‌های چپ و راست به سایپا کمک می‌کرد تا آنها راحت‌تر توپ‌ها را برگردانند و از زیر فشار بیرون بیایند. 

استقلال مهره ندارد یا مربی؟
مربی که به فکری کمک کند روی نیمکت نیست! فکری روی نیمکت استقلال تنهاست. یک نفر نیست که تغییرات وضعیت حریف را به او بگوید. وقتی من با فیروز کریمی کار می‌کردم او لب خط می‌ایستاد و من به محض اینکه متوجه می‌شدم حریف مثلاً از ۲-۵-۳ به ۱-۳-۲-۴ تغییر وضعیت می‌داد یا بازیکنی را وارد می‌کرد که سرعتی و توزن بود به او منتقل می‌کردم. گاهی حواس سرمربی نیست. من در استقلال نمی‌بینم کسی به فکری این‌گونه کمک بدهد. 

پس استقلال از نظر تاکتیکی ایراد دارد؟
بله! کار تاکتیکی درستی در تیم دیده نمی‌شود. مربی باید سیاست مربیگری داشته باشد. محمود فکری در لیگ دسته یک مربی خوبی بود و نتیجه هم می‌گرفت ولی در لیگ برتر نشان داد هنوز باید کار کند و تجربه بیندوزد. 

فکری پس از باخت‌ها یا تساوی‌ها به داوری و وزارت ورزش ایراد می‌گیرد. به نظر شما این دو در نتایج استقلال نقشی دارند؟
چرا فکری وقتی برنده می‌شود از وزیر و داوران ایراد نمی‌گیرد؟ اینها یعنی سلب مسئولیت! پس من هم به استاندار و فرماندار و شهردار آبادان ایراد بگیرم که چرا من مربیگری نمی‌کنم؟ این رفتارها خوب نیست. مربی باید بعد از هر بازی برود و ببیند کجای کارش ایراد داشته که نتوانسته نتیجه بگیرد. 

بازی با نفت مسجد سلیمان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
نفت تیم جوان و دونده‌ای است. مجتبی حسینی هم مربی جوان و خوشفکری است که اتفاقاً روبه‌روی تیم‌های بزرگ انگیزه‌های بیشتری از خودش نشان می‌دهد. فکر می‌کنم استقلال بازی سختی در پیش دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج آسیا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    تیم اصلا تاکتیک نداره نونهالان هوادار نظر میدن تیم خوبه صدر جدولیم! آخر فصل معلوم میشه کجای جدولیم! خوش شانسی فکری اینه که فعلا رقیبان هم دارن امتیاز از دست میدن ولی معلوم نیس خوش شانسیش تا کی ادامه داره باید نیم فصل فکری بحال تیم بشه
    • مولر از برلین DE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      اقای تهامی با شما موافقم . لور مجیدی از فکری بالاتر بود.! ولی مجیدی را اسیر حاشیه کردند.. حمایتی که هیت مدیره از فکری کرد از مجیدی نکردند.
  • حمید علوی CA ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    به نظر بنده مهم‌ترین دلیل و موثرترین بازیکن بازی تاریخی ایران استرالیا انتخابی جام جهانی ۹۸، آقا ابراهیم تهامی بود. همه فقط گلها و‌گلزنها رو دیدن، اما واقعن آقا ابراهیم باعث برگشتن بازی و اون گلها شد. یاد ویرا هم بخیر.
    • کی روش IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      واقعا با اومدن تهامی به بازی ،یک مرتبه ورق برگشت ،البته حرکت اون دیوانه استرالیایی هم بی تاثیر نبودو هم چنین روحیه دادن عابدزاده
    • کامران5 IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      دقیقا گل گفتی!! عابدزاده هم اون ده دوازده دقیقه ابتدای بازی اصلا نبود، تور دروازه هم که پاره شد با خنده و پشتک های مخصوص خودش روحیه به بازیکنا نداد ، دایی هم که اصلا نبود که پاس گلی بده، بازی فوق العاده مهدوی کیا هم که هیچ . اصلا دیدی اون بازی رو؟؟ موثرترین بازیکن تهامی! شما باید بری آکادمی استعدادیابی منچستر حمید خان
  • red army IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    حالا کاری با استقلال نداریم.کلا لیگ خیلی لیگ بدی شده و هیچ مبحث فنی نداره.همش شده بیانیه و داد و بیداد.
  • کانتونا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    آقای تهامی یاد بازی استرالیا بخیر راستی الان کفش بنددار میپوشی یا بدون بند
  • تا آخرش با اسطوره ایم IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    آدمهایی که مثل شماها خیلی خیلی کارشناس و خیلی خیلی پیشکسوت هستند همشون همینجوری از استقلال انتقاد میکنند همه چیز براشون سیاهه (چون جایی در استقلال ندارند) در حالیکه تیم فکری مثل تیم فرهاد اینقدرها هم سیاه نیست شماها آدمهای کوچکی هستید که هر وقت استقلال روی زمین بازی میکنه میگید چرا استقلال همش روی زمین بازی میکنه و از قدرت سرزنی دیاباته استفاده نمیکنه و هر وقت بازی رو روی هوا میبره تا از قدرت سرزنی دیاباته استفاده کنه میگید چرا استقلال علی اصغری بازی میکنه در حالیکه اصلا وحی منزلی وجود نداره که یک تیم در دقایق آخر بازی حتما باید روی زمین بازی کنه یا حتما باید روی هوا بازی کنه همه چیز به شرایط بازی و آمادگی بازیکنان در اون شرایط بستگی داره جناب خیلی خیلی پیشکسوت
  • فقط فرهاد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    احسنت
  • مرتضی US ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    دو کلمه حرف حساب آقای تهامی عزیز مجیدی بازیکن نداشت، دروازه بان نداشت، هیات مدیره هم موش میدوند ولی از همون بازیکن ها چه بازی ای میگرفت!!!! معمولا که وزیر پرسپولیسی نذاشت مجیدی بمونه که تیم جون بگیره
  • سهراب IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    ما هم که بازی رو میدیدیم نظر شمارو داشتیم آقا ابراهیم، مدافعین سایپا همه سرزن بودن و یه بچه هم میفهمید که این تاکتیک جواب نمیده و دقیقا چیزیه که سایپا میخواد، هر چی سانتر میکردن اونا راحت جمع میکردن و بازی رو در اختیار میگرفتن ولی از اون همه آدم روی نیمکت یکی نبود که به فکری بگه این کار جواب نیست، استقلال تو هیچ بازی هیچ پلن بی نداره که وقتی تیم حریف دستشو خوند از اون استفاده کنه،
  • 6 IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    یکی مثل تو رو میخاد که 13 نفر رو دریبل کنه خخخخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی