برنده‌ها و بازنده‌های اخراج فرانک لمپارد؛ از آلمانی‌ها تا آقای آبراموویچ!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باز هم آبراموویچ یک مربی را اخراج کرد و گفت رفاقتش با این مربی پابرجا خواهد بود اما مجبور است برکنارش کند! اگرچه آمار لمپارد در فصل جاری جای دفاع نداشت اما کار آبراموویچ و عجله او هم قابل دفاع نیست.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ سرانجام صبر رومن آبراموویچ به سر آمد و همانند خیلی از مربی‌های دیگری که با او کار کرده‌اند، فرانک لمپارد هم حکم اخراج گرفت. چلسی نیم‌فصل را گذرانده و با وجود هزینه‌های بسیار زیاد در رده نهم قرار گرفته. همین رتبه نازل باعث شد فرانکی اسطوره باشگاه هم بیش از یک فصل و نیم در استمفوردبریج دوام نیاورد. انتخاب باشگاه چلسی هم توماس توخل بود، کسی که سابقه خوبی در کار کردن با جوان‌ها دارد. اگرچه لمپارد هم با جوان‌ها خوب کار کرده بود اما باشگاه چلسی نیاز دارد از جوان‌هایی که او خرید بهره بیشتری ببرد. برنده‌ها و بازنده‌های اتفاق‌های مهم باشگاه چلسی را مرور خواهیم کرد.

برنده‌ها؛ آلمانی‌ها
اولین نام‌هایی که به ذهن‌مان می‌رسد تیمو ورنر و کای هاورتس است. باشگاه چلسی در تابستان وقتی موفق شد این دو ستاره آینده‌دار فوتبال آلمان را جذب کند، ژست پیروزمندانه‌ای گرفت. با این حال زوج آلمانی که بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای‌شان هزینه شد حتی درصد کوچکی از درخششی که در لایپزیش و بایرلورکوزن داشتند را در لندن نشان ندادند. ورنر در لیگ برتر فقط ۴ گل زده و مقابل تعداد گل‌های زده هاورتس عدد یک را می‌بینیم. گویی آنها اعصاب آرامی برای نشان دادن توانایی‌های‌شان ندارند. علاوه بر آنها می‌توان گفت برخی بازیکنان همیشه سکونشین و نیمکت‌نشین شانس مجددی برای بازی کردن پیدا خواهند کرد. از کپا آریسابالاگا گران‌ترین دروازه‌بان جهان گرفته تا آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی اما مهم‌ترین برنده کیست؟ واضح است توماس توخل. مربی آلمانی فقط یک ماه بیکار مانده و بعد از جدایی پرحاشیه از پاری‌سن‌ژرمن حالا هدایت یک تیم نامدار دیگر را برعهده گرفت. او ماجراجویی جدیدش را در تیمی آغاز کرد که چند بازیکن بااستعداد آلمانی دارد و مملو از بازیکنان جوان است. کادر بازیکنان چلسی باب میل توخل خواهد بود. چلسی این فصل دوجین ستاره دارد و بی‌شک آرزوی هر مربی‌ای کار کردن در این تیم است.

بازنده‌ها؛ میلیاردر روس
بی‌شک بازنده بزرگ رومن آبراموویچ است. مالک روس باشگاه چلسی اخراج کردن اسطوره باشگاه را هم به پرونده قطور اخراج مربیان اضافه کرد. باز هم آبراموویچ یک مربی را اخراج کرد و گفت رفاقتش با این مربی پابرجا خواهد بود اما مجبور است برکنارش کند! اگرچه آمار لمپارد در فصل جاری جای دفاع نداشت اما کار آبراموویچ و عجله او هم قابل دفاع نیست. وقتی یک اسطوره را برای مربیگری تیم انتخاب می‌کنید، باید آستانه صبرتان را هم بالاتر ببرید. هواداران قطعاً از این اتفاق راضی نیستند و اگر می‌توانستند به استمفوردبریج بروند، قطعاً اعتراض‌شان را حضوری اعلام می‌کردند. زمان مشخص خواهد کرد آبراموویچ کار درستی کرده یا خیر. از طرفی برخی بازیکنانی که زیر نظر لمپارد تبدیل به بازیکن بهتری شدند را هم باید به‌نوعی بازنده دانست. میسون مانتِ جوان مهم‌ترین آنهاست. او در تمامی بازی‌های فیکس بازی می‌کرد و حتی در بدترین روزهای چلسی هم ستاره تیمش بود. البته این هافبک جوان با حضور مربی دیگری مثل توخل هم می‌تواند جایگاهش را به دست بیاورد. اولیویه ژیروی باتجربه که کم‌کم از زیر سایه ورنر و آبراهام بیرون آمده بود هم بازنده دیگری است. خیلی از مربی‌ها تمایلی ندارند یک مهاجم ۳۴ ساله را به مهاجم‌های انرژیک و جوان ترجیح بدهند. شاید کم‌کم ژیرو مجبور به ترک چلسی شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی