نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
بازیکنانی که با تاکتیک فرانک لمپارد در چلسی سوختند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برخی بازیکنان چلسی که ستاره‌های تیم بودند یا قرار بود شوند، هیچ نشانی از یک بازیکن باکیفیت در تیم فرانک لمپارد نداشتند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ بالاخره آنچه باید در مورد فرانک لمپارد اتفاق می‌افتاد به دست رومن آبراموویچ رقم خورد. این مربی جوان که سال ۲۰۱۶ کفش‌هایش را آویخته بود حالا پس از ۱۸ ماه کار در قامت سرمربی چلسی حکم اخراج را دریافت کرد تا اولین تجربه لیگ برتری‌اش با ناکامی همراه شود. در تیم لمپارد کم نبودند بازیکنانی که زیرنظرش نتوانستند آینده درخشانی برای خود دست و پا کنند. بازیکنانی که لمپارد دلیل افت‌شان بود.

کپا آریسابالاگا
در تیم چلسی که لمپارد مربی‌اش بود برای جذب کپا از اتلتیک بیلبائو در سال ۲۰۱۸ هزینه زیادی صرف شد و او گرانقیمت‌ترین گلر تاریخ باشگاه هم لقب گرفت. عملکرد کپا اما در تیم لمپارد به حدی ناامیدکننده بود که سرمربی جوان تصمیم به خرید دروازه‌بان دیگری گرفت. این گلر ۲۶ ساله در ۱۲ بازی تنها ۵۶ درصد سیو داشت که پایین‌ترین حد برای یک سنگربان لیگ برتری بود. اعتماد به نفس کپا در زمان لمپارد خراب شد و حالا با رفتنش دوباره فرصت برای خودنمایی دارد. 

تیمو ورنر
از همان بدو ورودش در تیم لمپارد نتوانست جا بیفتد. این مهاجم گلزن که با درخشش در لایپزیش چشم‌ها را به خود خیره کرده بود در لندن هیچ حرفی برای گفتن نداشت. انتظارات بزرگی از او هنگام امضای قرارداد با چلسی می‌رفت که نتوانست آن را برآورده کند. او در حال حاضر از عدم اعتماد به نفس در مقابل دروازه برخوردار است و روحیه خوبی ندارد. ناکامی ورنر در امر گلزنی شاید زیرنظر توماس توخل به پایان برسد. 

کای هاورتس
اوضاع برای او از زمان ورودش به این باشگاه به شدت سخت بوده است. کای هاورتس با به نمایش گذاشتن توانایی‌های خود و شکستن رکوردهای بیشماری در بوندس‌لیگا با بایرلورکوزن، به عنوان یک ستاره برای آینده باشگاه چلسی خریداری شد. با این حال، ملی‌پوش آلمانی تا اینجا موفق به اثبات توانایی‌های خود در لیگ برتر نشده است. کار حتی به طلسم نیمکت‌نشینی در چلسی هم کشیده شد. او در ۶ بازی اخیر خود در لیگ فقط یک خلق موقعیت و یک شوت داشته که آماری فاجعه‌آمیز است. این بازیکن ۲۱ ساله هم مثل ورنر امیدوار است کابوس لمپارد با حضور توخل به اتمام برسد و کنار مربی آلمانی احیا شود. 

آندریاس کریستنسن
بعد از تجربه ۲ سال حضور قرضی در مونشن گلادباخ تصمیم گرفت برای گرفتن جایگاهش در چلسی بماند و بجنگد. او در فصل نخست حضور لمپارد در ۶ مسابقه از ۷ تقابل به طول ثابت بازی کرد و سپس با مصدومیت روبه‌رو شد. حضور کورت زوما و تیاگو سیلوا هم به خودی خود در نیمکت‌نشین شدن آندریاس در فصل جاری بی‌تأثیر نبود. انجام ۵ بازی در این فصل نشان از بی‌اعتمادی لمپارد نسبت به کریستنسن داشت که حالا امیدوار است زیرنظر سرمربی جدید تیم این طرز تفکر را تغییر دهد. 

مارکوس آلونسو
سال ۲۰۱۶ از فیورنتینا به چلسی آمد و همه چیز تا قبل از آمدن لمپارد خوب بود. فرانکی در فصل دوم فقط ۳ بازی در تمام تورنمنت‌ها از مارکوس استفاده کرد تا نشان دهد اعتقادی به او ندارد. بدون شک  این بازیکن ۳۰ ساله یکی از مدافعان باتجربه است اما در فصل نخست لمپارد هم فقط ۱۸ حضور در لیگ برتر داشت. ورود بن چیلول را هم البته نباید در این نیمکت‌نشینی بی‌تأثیر دانست. آلونسو باید کیفیت از دست رفته خود را کنار توخل بازیابی کند. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی