نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
امین طاهری: برای رسیدن به مدال‌المپیک، هرجا بگویند کشتی می‌گیرم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نفر اول سنگین‌وزن انتخابی تیم‌ملی کشتی ‌آزاد به خبرورزشی گفت: برای من هیچ فرقی ندارد چه‌کسی به اردو دعوت شده یا نشده، چه‌کسی در تمرینات اردویی شرکت می‌کند یا نمی‌کند. من کار خودم را انجام می‌دهم و فقط تمرین می‌کنم.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ اردونشینان کشتی با تمرینات منظم، مهیای حضور در پیکارهای‌گزینشی و قهرمانی‌آسیا می‌شوند. مرحله سوم اردوی آماده‌سازی تیم ‌ملی کشتی ‌آزاد در حالی برگزار شده که اردونشینان کم‌کم به شرایط مناسب رسیده و ماهها دوری از تمرین به‌دلیل شیوع کرونا را فراموش می‌کنند. امین طاهری دارنده دو مدال برنز امیدهای جهان نیز باانگیزه و پرتلاش در تمرینات حضور دارد. در آستانه اعلام اسامی نفرات اعزامی به رقابتهای بین‌المللی جام پلیکونه ایتالیا، گزینشی المپیک و قهرمانی‌آسیا با سنگین‌وزن بذله‌گوی تهرانی به گفتگو نشستیم (این‌مصاحبه قبل‌از معرفی امروزِ امین طاهری به‌عنوان یکی‌از ۳ کشتی‌گیر اعزامی به ایتالیا انجام شده است) که نفر اول سنگین‌وزن انتخابی تیم‌ملی کشتی‌آزاد و مسافر ایتالیا در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

* الحمدالله مشکل خاصی ندارم. موضوع ابتلا به کرونا را پشت سر گذاشتم و الان ازاین بابت هم مشکلی نیست. همراه با بقیه اردونشینان، مرتب و منظم در تمرینات شرکت می‌کنیم تا میزان آمادگی خودمان را بالا ببریم.

* به‌خاطر ابتلا به‌کرونا، مجبور بودم در قرنطینه باشم و فقط به‌همین دلیل نتوانستم در لیگ‌برتر حضور کامل داشته باشم. هیچ موضوع خاصی نبود، اگر کرونا نگرفته بودم حتماً درهرمسابقه‌ای که کادرفنی تیم دانشگاه‌آزاد تصمیم می‌گرفت، کشتی می‌گرفتم.

* برگزاری لیگ درشرایط کرونا واقعاً یکی‌از اقدامات مثبت فدراسیون‌کشتی بود. همین‌که تلاش کردند به‌هر شکل ممکن لیگ را برگزار کنند، بسیار ارزشمند و قبال تقدیر است. به‌خصوص که تعداد زیادی از قهرمانان با دریافت مبالغی از باشگاهها، گرهی از مشکلات زندگی‌شان باز شد. وظیفه خودم می‌دانم از علیرضا دبیر و همه آنهایی که درفدراسیون و باشگاهها، زحمت کشیدند و چراغ‌کشتی را در ایام کرونا، روشن نگه داشتند، صمیمانه تشکر کنم.

* دانشگاه‌آزاد بیشتر مبلغ قرارداد بچه‌ها را داده، یک‌مقدار هم مانده که قرار شده کمتر از یک‌ماه دیگر پرداخت شود و با همه بچه‌ها تسویه کامل انجام بدهند. امیدوارم همه باشگاهها به تعهدات‌شان عمل کنند تا اردونشینان تیم‌ملی با انگیزه، روحیه و بدون دغدغه برای موفقیت تیم‌ملی بهتر تلاش و تمرین کنند.

* شنیدم جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون و باشگاه استقلال، برای برطرف کردن مشکل کشتی‌گیران این تیم برگزار شده، امیدوارم هرچه زودتر این مشکل حل شود تا بچه‌ها با روحیه‌ای مناسب در تمرین شرکت کنند. واقعاً اکثرکشتی‌گیران به غیر از همین مبلغ قرارداد لیگ، هیچ منبع درآمد دیگری ندارند و پرداخت این پول در عملکرد آنها خیلی مهم و تاثیرگذار است.

* برای من هیچ فرقی ندارد چه‌کسی به اردو دعوت شده یا نشده، چه‌کسی در تمرینات اردویی شرکت می‌کند یا نمی‌کند. من کار خودم را انجام می‌دهم و فقط تمرین می‌کنم. منتظر تصمیم و برنامه‌های کادرفنی تیم‌ملی هستم تا ببینم چه می‌گویند. کادرفنی هر تصمیمی بگیرند، تابع نظر و  تصمیم‌ آنها هستم. 

* قطعاً برگزاری مسابقه انتخابی تیم‌ملی، بهترین تصمیمی است که کادرفنی می‌گیرد. چند ماه قبل هم با برگزاری مسابقه انتخابی همه حاشیه‌ها تمام شد. وقتی مسابقه انتخابی عادلانه برگزار شود و بهترین نفر برای المپیک انتخاب شود، دیگر هیچ حرف و حدیثی پیش نمی‌آید و کسی هم نمی‌تواند ادعای بی‌دلیل داشته باشد.

* برای شرکت در انتخابی تیم‌ملی هر زمانی که کادرفنی اعلام کند، هیچ مشکلی ندارم و فقط منتظر اعلام تصمیم مربیان تیم‌ملی هستم. برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی و مدال المپیک ۲۰۲۱ توکیو با جان‌ودل زحمت می‌کشم و هرجا بگویند، کشتی می‌گیرم.

* حدود ۷ سال است در اردوهای مختلف تیم‌ملی حضور دارم، شرایطی که الان فراهم شده، واقعاً عالی و باعث بالابردن روحیه و ارزش گذاشتن به کشتی‌گیران شده است. نوسازی خانه‌کشتی، تجهیزات و امکانات اقامتی، تمرینی، تنوع غذایی و ..... که برای کشتی‌گیران فراهم شده کاملاً محسوس و در روحیه و عملکرد اردونشینان خیلی تاثیرگذار است. 

* به نظر من بهترین کشتی‌گیر ایرانی دهه اخیر حسن یزدانی است که به او خیلی علاقه‌مند هستم و برایش احترام خیلی زیادی قائلم. در کشتی‌گیران خارجی هم محمود دمیر ترکیه‌ای یکی از سنگین‌وزنهای موردعلاقه من است.

* حضور حسن یزدانی به‌عنوان قهرمان بزرگ المپیک و جهان کنار تیم‌ملی، قوت قلب اردونشینان است و حضورش در تمرینات به بچه‌ها خیلی انگیزه و روحیه می دهد تا برای رسیدن به افتخارات او، مثل یزدانی زحمت بکشند و تلاش کنند.

* وقتی گلایه‌ها و درددل رضا اطری را خواندم خیلی ناراحت شدم. واقعاً حل این مشکلات برای کشور ما سخت است؟! امیدوارم مسئولان محترم کشوری و استانی هرچه زودتر مشکل استخدامی رضا اطری را برطرف کنند تا او باخیال راحت و روحیه مضاعف، برای موفقیت در المپیک تلاش کند، زحمت بکشد و انشاءالله در المپیک به حقش برسد و با مدال به میهن برگردد.   

* در اردوی تیم‌ملی با علی کریمی و یونس امامی دوتن از بهترین، بااخلاق‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین کشتی‌گیران هم اتاق هستم، که از دوستی و رفاقت با آنها خیلی خوشحالم و سعی می‌کنم از تلاش، روحیه و تجربیات این هم‌اتاقی‌های خوب و بقیه اردونشینان بهره ببرم. 

* بعداز مدتها، در مرحله سوم اردوی تیم‌ملی، اولین تمرین‌کشتی خودم را با مجتبی گلیج یکی از خوبهای ایران، کشتی گرفتم. در ۴ تایم ۴ دقیقه‌ای کار کردیم که برای هردوی ما خوب بود. الان چیزی یادم آمد لازم است بگویم، یکی دیگر از کارهای خوب علیرضا دبیر، حضورش کنار  بچه‌ها و هم صحبتی با آنهاست. همین که به درددل بچه ها گوش می‌کند و درحد توان برای برطرف کردن آنها تلاش می‌کند خیلی ارزشمند است. بعضی وقتها هم لخت می‌شود با بچه ها تمرین می‌کند و بعضی ریزه‌کاریها را یادآوری و گوشزد می‌کند. 

* در پایان از همه آنهایی که برای اعتلا و سربلندی کشتی در گذشته، حال و آینده، زحمت کشیده و می کشند تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه عزتمند و سربلند باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی