نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پالمیراس – سانتوس‌؛ جام سائوپائولویی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امشب قهرمان برزیلی کوپا لیبرتادورس را در نبرد بین تیم‌های پالمیراس و سانتوس در ورزشگاه ماراکانا خواهیم شناخت.

خبرورزشی/ فوتبال جهان؛ فینال کوپا لیبرتادورس شاخص‌ترین رقابت باشگاهی آمریکای جنوبی امشب ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران میان پالمیراس و سانتوس برگزار می‌شود. دیداری تمام برزیلی که در خانه معنوی فوتبال برزیل یعنی ورزشگاه ماراکانا قرار است برگزار و قهرمان این فصل قاره مشخص شود. این شنبه نگاه‌ها از فوتبال اروپا به سمت سرزمین قهوه خواهد رفت. در حال حاضر فقط یک چیز تعیین شده است. اینکه پیروزی هر دو طرف در ماراکانا شاهد بازگشت جام کوپا به سائوپائولو خواهد بود. 

پالمیراس
پالمیراس بیش از ۲۰ سال است که موفق به کسب لیبرتادورس نشده است. جدا از یک طلسم کوتاه در آغاز قرن که پالمیراس قهرمان شد و فصل بعدش به فینال رسید، موفقیت در کوپا لیبرتادورس از پالمیراس در قرن ۲۱ دور مانده است. پیروزی این تیم در سال ۱۹۹۹، تنها زمانی است که وردائو در لیبرتادورس به پیروزی رسیده است. در سال ۲۰۰۰ رقیب آرژانتینی یعنی بوکا جونیورز دومین قهرمانی پیاپی را از وردائو دور کرد. امسال تیم پالمیراس با هدایت آبل فریرا توانست در نیمه‌نهایی از رقیب همیشگی خود یعنی بوکا و ریورپلاته عبور کند تا جای پای خود را در فینال بگذارد. این اولین فینال کوپا در دو دهه گذشته برای پالمیراس است. مهاجمان وردائو، لوئیز آدریانو و رونی خطرناک به نظر می‌رسند و امید گلزنی این تیم هستند. 

سانتوس
تلاش‌های سانتوس برای فتح کوپا یک دهه بدون سرانجام بوده است. سانتوس نیز مانند پالمیراس در یک اوضاع ناخوشایند قرار دارد. شاگردان کوکا در سه بازی قبلی خود در لیگ شکست خورده‌اند که باعث شده آنها در مکان دهم با ۷ امتیاز پایین‌تر از وردائو درجا بزنند. سانتوس به‌رغم فرم ضعیف خود در لیگ، وقتی صحبت از کوپا لیبرتادورس می‌شود قدرتش را به رخ می‌کشد. سانتوس دقیقاً مانند پالمیراس در طول تاریخ خود ۴ بار به فینال کوپا لیبرتادورس رسیده است اما برخلاف وردائو بیش از باخت، در فینال‌ها پیروز شده است. ۳ قهرمانی سانتوس به این معنی است که تیم تحت هدایت کوکا با فتح چهارمین جام می‌تواند پرافتخارترین تیم برزیلی این جام شود. رسیدن به فینال برای سانتوس ساده نبوده است. مردان کوکا مجبور شدند یک شب سخت را در ورزشگاه بومبونرا تحمل کنند، وقتی در اولین بازی نیمه‌نهایی خود با بوکا روبه‌رو شدند و بازی بدون گل به پایان رسید. با این حال سفر بوکا به اوربانو کالدیرا برای سانتوس بسیار خوش‌یمن تمام شد. سانتوس به لطف گل‌های دیگو پیتوکا، جفرسون سوتلدو و لوکاس براگا توانست بوکا را به زیر تیغ بکشد و قهرمان ۶ دوره کوپا را با دلی شکسته به آرژانتین بازگرداند. 

مصدومان و محرومان
مجموعاً ۶ بازیکن در این بازی غایب هستند که سهم پالمیراس ۲ بازیکن و سانتوس ۴ بازیکن است. وسلی و جین از پالمیراس با آسیب‌دیدگی روبه‌رو هستند. رافائل، کارلوس، یابسون و رانیل هم دیگر آسیب‌دیدگانی هستند که در تیم سانتوس حضور نخواهند داشت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی