نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
اتحاد ورزشکاران المپیکی کانادا؛ واکسن کرونا را اول به مردم بزنید نه به ما
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اتفاق جالبی در کانادا رخ داده و ورزشکاران المپیکی همگی متحد شده‌اند تا واکسن کرونا را قبل از خودشان به مردم زده شود.

خبرورزشی/ المپیک؛ ورزشکاران المپیکی کشور کانادا از اینکه قرار است آنها زودتر از سایر مردم کشورشان به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند ناراحت هستند و اعتقاد دارند این اتفاق معنی و روح ورزشکار بودن و از آن مهم‌تر، المپین بودن را از بین می‌برد. 

زدن واکسن کووید ۱۹ برای ورزشکاران و اعضای تیم‌هایی که قرار است در بازی‌های المپیک توکیو شرکت کنند اجباری نیست چون در آنجا قرار است تست‌های مرتب و استاندارد انجام شود. با این وجود دیک پاند، یکی از اعضای کانادایی و قدیمی کمیته جهانی المپیک گفته ورزشکاران باید نسبت به سایر مردم جهت دریافت واکسن کرونا اولویت داشته باشند تا رقابت‌های المپیک بدون هیچ مشکلی طبق برنامه‌ریزی قبلی انجام شود. 

خود کمیته المپیک جهانی هم اعلام کرده اینکه ورزشکاران بخواهند خارج از صف به واکسن کرونا در کشورهایشان دست پیدا کنند علیه روح ورزشکاری است و کمیته ملی المپیک کانادا هم گفته آنها ورزشکاران خود را با این فرض برای المپیک توکیو آماده می‌کنند که قرار نیست واکسن کرونا برای آنها در دسترس باشد. 

اریکا ویبه، کشتی‌گیر زن کانادایی و قهرمان المپیک در وزن ۷۵ کیلوگرم، در این مورد گفت: «نیاز واقعی در حال حاضر این است که واکسن به دست مردمی برسد که بیشترین خطر را از نظر بیماری کرونا تجربه می‌کنند، آنهایی که مدت‌هاست در بیمارستان‌ها هستند و آنهایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند.»

ویبه، که ماه گذشته برای شرکت در جام جهانی‌ انفرادی به صربستان سفر کرده بود گفت حرکت او در رقابت‌های المپیک توکیو به واکسینه شدن او علیه بیماری کووید ۱۹ ربطی ندارد حتی با وجودی که ورزش او یعنی کشتی، نیاز به برخورد مستقیم و تنه به تنه با حریف دارد. 

بعضی کشورها پیش از این، واکسینه کردن ورزشکاران خود را یا شروع کرده‌اند یا برای این کار برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند. در کانادا اما ورزشکارانی مثل ایوان دانفی از این نگران هستند که اگر ورزشکاران برای دریافت واکسن در اولویت قرار گیرند مردم علیه آنها شوند: «این کار باعث ناراحتی مردم می‌شود و کل جامعه را رودرروی ورزشکاران قرار می‌دهد. به نظرم با این کار ورزشکاران توانایی الهام‌بخش بودن و الگو بودن برای مردم را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توانیم از قدرت ورزش برای روحیه بخشیدن به مردم استفاده کنیم.»

او گفت امیدوار است نوبت واکسینه شدن او بعد از همه ورزشکاران دیگر باشد و البته امیدوار است مردم نیازمند در اولویت قرار گیرند: «ارزش ما به عنوان ورزشکاران به سلامت و قدرت جامعه ما بستگی دارد. بدون جامعه و مردم ما هیچ چیزی نیستیم.»

ورزشکاران بسیاری از دیگر کشورها نیز خواستار دریافت واکسن برای مردم کشورشان شده‌اند و اولویت را با کادر درمان، بیماران و مردم عادی و سپس خود ورزشکاران دانسته‌اند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • MGH IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    اِ چه جالب. مثل مسئولین ما.
  • حقیقت تلخه IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    اینجا هم اگه واکسنی باشه اول برای مردمه. چرایی ماجرا هم دقیقا از خودگذشتگی هستتتت!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی