شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
۱۱ |
۲
فکری و استقلال؛ مات ومبهوت هم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گره‌های کور استقلال ترکیبی است مرکب از چندین اشتباه، و همه  اینها از غفلت نیمکت این تیم سر چشمه می‌گیرد! نیمکتی که در غرقاب افکار فکری و همفکرانش غوطه می‌خورد! فکری دچار خود فریبی شده و این واقعه هولناکی است!

خبرورزشی/ مجید ابونوری؛ استقلال از خوب بازی کردن فراری است و فکر این موضوع که فکری نمی تواند، به آن رنگ واقعیت بدهد، همه را آزار داده است! فکری هم به درستی به این موضوع واقف است، وگرنه به خاطرش این قدر جلز و ولز نمی زد! نمایش‌های دور افتاده و متروک استقلال، فکری وهمکرانش را «انگشت نما» کرده وسقوط شان را سرعت بخشیده است! گره‌های کور استقلال ترکیبی است مرکب از چندین اشتباه، و همه  اینها از غفلت «نیمکت» این تیم سر چشمه می گیرد! نیمکتی که در غرقاب افکار فکری و همفکرانش غوطه می‌خورد! فکری دچار خود فریبی شده و این واقعه هولناکی است!

نمی‌توان برابر روشن‌ترین خطا، خود را به کوچه علی چپ زد؛ و دانایی را یک فرضیه دست نیافتنی تصور کرد!

بازی استقلال فکری، یک کشمکش خسته کننده و بی‌حاصل است! استقلال فکری در نحوه درست بازی کردن، دچار نقصان است و فقط با یک ذهن وقاد می توان از این مخمصه به سلامت عبور کرد. بازی استقلال وارستگی ندارد، و بدتر از آن تعادل هم ندارد! این از خاصیت بازی استقلال فکری است! او بازیکنانی به میدان گسیل می‌کند، بی آنکه بداند از آن، چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد!

به خیال خودش به نظر می‌رسد آن طور که باید از داشته هایش درست و بهینه بهره‌برداری می‌کند؛ فکری اما معکوس عمل کرده و کفر نعمت می‌کند! در بیشتر بازی‌ها - همانند بازی با نفت مسجدسلیمان - تمام دارایی‌اش را در مدت خیلی کوتاه، می‌بازد! هم در بعد فنی، هم در نتیجه!

استقلال فکری بازی به بازی، خود را «تهی» می‌کند، و بازی به بازی، ما را شگفت زده! برای تکمیل شگفتی‌مان، چند پرسش بی‌پاسخ مطرح می‌کنیم؛ چرا در پس ذهنتان، افکار «کهربایی» وجود ندارد؟ چرا از درخشندگی و جذب کنندگی خبری نیست؟ چرا مشغولیت‌تان را به روزمرگی، گره زده‌اید؟ چرا هفته به هفته، و بازی به بازی، به این کابوس می‌افزاید؟ چرا حواستان را به این دقایق دلگیر نمی‌سپارید؟ چرا اشتباه، پشت اشتباه؟ چرا استقلال فکری رخوتش را در سرتاسر بازی می‌گستراند؟ این ناتوانی از چه چیزی سرچشمه می‌گیرد؟ آقای فکری بگو بدانیم؛ شما برای چه می‌جنگید؟ دلیل شما برای رویارویی با حریفان‌تان چیست؟ یا می‌خواهید ببرید، یا ببازید؟

کدام را انتخاب کرده‌اید؟ اولی یا دومی؟ یا اصلا نمی‌دانید برای چه می‌جنگید؟ هر چه هست؛ نحوه بازی کردن استقلال شما - از هفته اول تا به امروز - برای کسی معنا و مفهومی ندارد!

استقلال مات شما و شما مبهوت افکارتان شده‌اید! همان افکاری که مرغش یک پا دارد و شما و تیمتان را به ورطه‌ای بی‌بازگشت رهنمون ساخته است!

در استقلال شما، همه چیز بدین خاطر اتفاق می‌افتد که باید اتفاق بیفتد و اتفاق می‌افتد! ظاهرا خوب یا بد برای‌تان مطرح نیست؛ چون مسئولیت این اتفاقات به عهده دیگران است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هوتن IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    ممنون ... حرف دل هواداران زدی
    • حمید علوی CA ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      حرف دل هواداران استقلال رو نزد، حرف دل نوچه ها و فنای بعضیا رو زد که از خدا میخوان استقلال نتیجه نگیره تا بریزن توفضای مجازی و عرصه رو به تیم تنگ کنن بلکه اربابهای قهر قهرو و درهم دوستشون برگردن استقلال
    • Blue boyy IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      واقعا يه مقاله سراسر مضخرف.. استقلال ديكه بايد جكار ميكرد كه نكرد!!?? سه بار به تير زد كه اوج بدشانسي فكري و استقلال بود،، همونطور كه خود حاج محمود قبلا اشاره كرده ،هوادارا نبايد فريب اين به ظاهر دلسوزاي استقلال رو بخورن،كه نيتشون جزء نابودي استقلال نيست،،واقعا اينهمه هجمه به تيمي كه صدر جدوله نوبره واقعا!!!! هوادارا فقط حمايت كنيد تا.ايشالا و به اميد خدا امسال جام براي ماست
  • دامون IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    آقای ابونوری هر چقدر هم قلم بزنین مرغ کادر فنی استقلال یه پا داره و به نظر خودشون بهترین کادر فنی ایران هستن! بدتر از اون کادر فنی استقلال هیچکسی رو قبول نداره و با نون قرض دادن بهم زمان میگذرونن! حرفتونو قبول دارم نه نتیجه مهمه برای این کادر فنی ونه بازی قشنگ! چون به کسی جوابگو نیستن! درمقابل هوادار میگن آبی تر از این کادر نداریم ولی دست به شکایتشون از استقلال خوب بوده و اینو گذر زمان نشون داده! هیچ مسولی هم که نیست بهش جواب بدن چون هیچ کدوم از مسولینمون فوتبالی نیستن که متوجه بشن!! برای مسولینمون صندلی و میزشون از همه چیزمهمتره!برای این کادر هم بودن اسمشون بین مربیان لیگ برتری خودش بزرگترین امتیازه براشون!!واقعا متاسفم برای این کادر فنی
  • بهمن IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    سلام بحث هوادار و مخالفت با گزینهای داخلی برای سرمربیگری همین است متاسفانه مربیان پر مدعایی که در طول دوره زندگیشون از یادگیری و علم فراری بوده اند حالا تنها با اتکا به اسمشان و پارتی که دارند به موقعیتی دست میابند که واقعا" شایستگی اون جایگاه رو ندارند تنها بازنده این وضعیت فوتبال است و هوادارانی که نامید هستند وگرنه این آقایان حتی با نتیجه نگرفتن و اخراج از تیم هم به رزومه دست پیدا کرده اند .
  • Rezaya IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    ناموسا این لنگی چی میگه اگر کسی میفهمه بیاد برای ما تفسیر کنه البته اینکه نظرات منو تایید میکنی خودش معلومه سنگ کیو به سینه میزنی ولی وقتی تیمی ۸ موقعیت ایجاد کرده وسه تاش به تیر خورده مقصر فکریه ؟ از چی نقد میکنی از بازی که ۸ موقعیت صددرصد گل داشته و۸ تا شوت تو دروازه ؟ یا واسه پرسپولیس سنگ به سینه میزنی که از هر بازی ۱ موقعیت ایجاد میکنه ؟ نگاه سال های قبل کن پرسپولیس دست کم ۸ برد از کل فصلش ۱ به ۰ تموم میشد و کسی از بازی زیبا حرف نمیزد ومیگفتن تیم باید ببره حالا با هرشکل بازی حالا اما چون پای استقلال وسطه میگن بازی زیبا درحالی ک بهترین خط دفاع و یکی از بهترین خط حمله های لیگ رو استقلال داره و حالا به هر نحوی صدر جدوله چ باخت بقیه چه مساوی بقیه فرقی نداره و بنظر من سوختن شما از اینه ک استقلال حتی با باخت و مساوی باز صدر جدوله پرسپولیسم ۴ مساوی ک کسب کنه همون زده ۸تم یا۷تم فوقش ک بتونه بیاد بالا ولی درعجبم از مرام این مردم پست این طایفه زنده کش و مرده پرست وقتی مجیدی نتیجه نمیگرفت میگفتن بابا تیم فقط ببره با بازی یک صفر ببره حالا ک تیم نتیجه میگیره شما شدین دشمن و دایه مهربونتر ازمادر
  • اس اس IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    داستان خوبی سرهم کردین استقلال رو اتفاقا اگر از اول فصل تا به حال مرور کنین بازی به بازی اوضاع بهتری داشته چه بازیکنان و چه مربیان شناخت بهتری از هم پیدا کردن تنها ضعف تاکتیکی استقلال سرعت پائین این تیمه که با بدنساز جدید باید بهتر بشن اصلا مهم نیست شما با چه سیستمی وارد بازی میشین چیدمان عددها و سیستمها به تنهایی کارساز نیست و جای غیرت و تعصب و جنگندگی بازیکنان رو نمی گیره استراماچونی اگر تیم رو روی دور انداخت فقط بخاطر سیستم بازیش نبود بخاطر این بود که بازیکنان تیم جانفدا شده بودن فکری و کادرش باید بازیکنان تیم رو تشنه بُرد کنن استقلال یازده پلنگ گرسنه تو زمین میخواد مشکل فقط فکری نیست وقتی گلر تیم توپ رو ناشیانه میفرسته داخل گل .
  • لنگی کیسه کش با دقدقه IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    توطئه بر علیه استقلال شرو ع شد.................توی بازی با مسجدسلیمان فقط سه بار زد به تیر دروازه . کدوم تیم جلوی این تیم توی شهرش اینقدر موقعیت گل داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    اقای نویسنده خواهشا دست از سر استقلال بردارین.کدوم تیم الان خوب بازی میکنه؟چرا اینقدر بی وجدان هستین که فقط دنبال تخریب هستین؟
  • تاجی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    ما هم نمیدکنیم با خودش چندچنده!
  • خلیل مهاجر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    خیلی مقاله تند و یک جانبه نگرانه ای بود. اینگونه نوشتجات که صفحات اول یک روزنامه وزین ورزشی را به خود اختصاص میدهد به اعتبار نقد و نظریه پردازی آن لطمه میزند. واقعا مشکل است که نقد قابل اعتنایی به غیر از تخریب شخصیت یک مربی در این نوشته بتوان یافت. آقای ابو نوری در گفتاری پراکنده و نامتوازن عدم انسجام و ارائه بازی خوب به باد انتقاد و بیشتر اتهامات و اهانت میگیرد و به غیر از اشتیاق و تلاشی برای "جلز و ولز" زدن بیشتر فکری نمیتوان در این نوشته مشاهده کرد. یک نگاه اجمالی به فرهنگ غالب بر فوتبال ایران و کیفیت کادر مربیگری آن ترکیبی (ترکیب مرکب یعنی چه آقای ابو نوری؟) از درخشش های ناپایدار و ناکامی ها و تعزیه گردانی و مظلوم نمایی پایدار دست اندر کاران است. ما یا باید به پایداری، تعمیق و گستردگی دستاوردهای مثبت در چنگال فرهنگ و مدیریت نا شایست گرفتار شده دل ببندیم و یا معرکه گردان تعزیه خوانهای حرفه ای شویم. من در هیچ شرایطی تیم محبوب خود را دعوت به سقوط در فرهنگ تخریب و دیگر هیچ نخواهم کرد و با به کار گیری نقد سازنده و واقع گرایی سعی در جهت بهبود و پیشرفت روزمره آن خواهم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی