نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
امیر خوش‌خبر: بازی‌ها با فرمت قبلی، لوث می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرپرست تیم ملی والیبال به خبرورزشی گفت: سال آینده، سال المپیک است و لیگ ملت‌ها هم تدارکات خیلی خوبی برای تیم ملی است و عیارش برای المپیک مشخص می‌شود.

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال، بعد از رأی FIVB برای برگزاری لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به صورت متمرکز، هنوز صحبتی با ولادیمیر آلکنو سرمربی نکرده است. فدراسیون جهانی والیبال FIVB در جلسه آنلاین لیگ جهانی هفته قبل، با موافقت اعضای شورا، با شرایط کرونایی لیگ ملت‌ها متمرکز و با همان فرمت قبلی برگزار می‌شود. با این حساب ۱۶ تیم در یک‌ کشور جمع می‌شوند و بعد از تست کرونا تیم‌ها برای ۴۰ روز با هم رقابت می‌کنند. البته ایران، لهستان، روسیه و بلغارستان داوطلب میزبانی این رقابت‌ها هستند. 

هنوز با آلکنو صحبت نکرده‌ام
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال می‌گوید فعلاً با سرمربی تیم ملی در این باره صحبت نکرده: «من هنوز با آلکنو صحبت نکرده‌ام. منتظرم تا اوایل اسفندماه که برنامه مسابقات و میزبان مشخص شود، بعد با آلکنو صحبت کنم و برنامه‌های تیم را مشخص کنیم.»

عدم تغییر فرمت مسابقات بد است
به نظر او برگزاری لیگ ملت‌ها با همان فرمت قبلی در یک کشور کار را سخت می‌کند: «با وضعیت کرونا، معلوم بود این اتفاق می‌افتد. البته قسمت بد ماجرا عدم تغییر فرمت مسابقات است. ۱۶ تیم، برای ۵ هفته با هم در یک کشور مسابقه می‌دهند که کار را سخت می‌کند. فکر می‌کنم برای برگزاری باید تغییراتی به وجود آید وگرنه، برای میزبان صرف ندارد که ۴۰ روز هزینه تیم‌ها کند و از طرفی شرایط روز و مشکلات کرونا هم اجازه نمی‌دهد، رقابت‌ها خیلی عادی برگزار شود. به نظرم با این وضعیت بازی‌ها لوث می‌شود.»

فعلاً برنامه تیم تغییر نکرده
سرپرست تیم ملی والیبال معتقد است هنوز برنامه تیم تغییر نکرده: «برنامه تیم تغییر نکرده است. ما فعلاً صبر می‌کنیم تا آخرین جلسه FIVB برگزار شود و بعد از تغییرات برنامه و تعیین میزبان لیگ ملت‌ها، ما هم برنامه‌های‌مان را مشخص می‌کنیم.»

میزبانی روسیه به نفع ماست
خوش‌خبر میزبانی روسیه برای لیگ ملت‌ها را ترجیح می‌دهد: «روسیه میزبان شود که خیلی خوب است چراکه هم نزدیک‌تر است و هم در این شرایط سخت کرونایی دنگ و فنگ اروپا را ندارد. آلکنو هم روسیه است و خیلی به نفع تیم ما می‌شود. فکر می‌کنم روسیه میزبان باشد رقابت‌ها در یکی از دو شهر والیبالی آن برگزار می‌شود. البته ایران هم داوطلب میزبانی شده اما قطعاً باید نامه‌نگاری شود و جزئیات مشخص.»

آلکنو با آرژانتین و روسیه مذاکره کرده
به گفته او آرژانتین و روسیه از حالا دو حریف تدارکاتی ایران قبل از المپیک هستند: «تیم قرار است ۱۰ روز قبل از شروع المپیک در یکی از شهرهای ژاپن اردو بزند و آلکنو هم برای بازی تدارکاتی با تیم‌های آرژانتین و روسیه مذاکره کرده است. البته خبر ندارم تیم دیگری هم هست یا نه.» 

نمی‌شود تیم بدون بازی تدارکاتی باشد
سرپرست تیم ملی می‌داند شرایط سخت است اما می‌گوید: «با این شرایط و مربی جدیدی که آمده، نمی‌شود تیم بدون بازی تدارکاتی به المپیک برود. به هر حال باید سرمربی تیمش را بشناسد.»

فدراسیون ریسک نمی‌کند
امیر خوش‌خبر معتقد است تیم ملی با ترکیب اصلی در لیگ ملت‌ها حاضر می‌شود: «سال آینده، سال المپیک است و لیگ ملت‌ها هم تدارکات خیلی خوبی برای تیم ملی است و عیارش برای المپیک مشخص می‌شود. بعید می‌دانم فدراسیون و آلکنو با دو تیم جداگانه برای لیگ ملت‌ها و المپیک ریسک کنند. شک نکنید اسکلت اصلی تیم ملی در لیگ ملت‌ها حضور دارد و با نیم‌نگاهی هم به بازیکنان جوان. به هر حال هدفگذاری المپیک است. البته همه درآمد FIVB هم از لیگ ملت‌هاست و هیچ وقت راضی نمی‌شود تیم‌ها بدون بازیکنان اصلی‌شان در آن شرکت کنند و به همین دلیل قانون استفاده از ۹ بازیکن فیکس در این رقابت‌ها را گذاشته است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی