اینتر – یوونتوس‌؛ دربی پشتِ دربی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اینتر و یوونتوس در جام حذفی به هم خوردند، اما نه در فینال. دربی ایتالیا در نیمه‌نهایی جام حذفی یکی از این بزرگان را فینالیست خواهد کرد.

خبرورزشی/ جام حذفی ایتالیا؛ نیمه‌نهایی جام‌حذفی ایتالیا از امشب استارت می‌خورد. دوباره اینتر، دوباره یوونتوس و دوباره دربی ایتالیا. با رویارویی دو تیم در جام حذفی، این نبرد بزرگ را دو مرتبه دیگر در این فصل خواهیم دید. میزبان دیدار رفت که امشب از ساعت ۲۳:۱۵ شروع می‌شود، اینتر است.

اینتر؛ این جام و آن جام
اسکودتو را می‌خواهید یا جام‌حذفی را؟ اگر از کونته بپرسید می‌گوید هیچ‌چیز به اندازه اسکودتویی که اینتر ۱۱ سال است نبرده، برای هواداران ارزش ندارد. با این حال مدعی برای اسکودتو زیاد است و شاید این فصل هم جام به آنها نرسد. حسرت قهرمانی‌شان در جام‌حذفی هم ۱۰ ساله شده. در واقع اینتر ۱۰ سال است هیچ جامی در هیچ تورنمنتی نبرده و می‌تواند این حسرت را در جام‌حذفی پایان ببرد. اینتر این روزها شرایط خوبی دارد با شکست میلان به نیمه‌نهایی رسیده. از طرفی قبل از آن یوونتوس را هم با یک بازی حساب‌شده برد. بعید نیست با حذف رقیب دیرینه یک پای فینال باشند. بازی‌ها رفت و برگشتی است و امشب در خانه باید نتیجه خوبی بگیرند.

یوونتوس‌؛ اگر به اسکودتو نرسی...  
۹ فصل است که یوونتوس نامش را روی جام قهرمانی سری A حک کرده. یووه مقتدرترین تیم ایتالیا بوده و اگر یک فصل جام نگیر باید تعجب کرد. حالا در کورس قهرمانی سری A از میلان و اینتر عقب هستند و در جام‌حذفی هم مسیر سختی خواهند داشت. با این حال انگیزه دارند باخت سری A مقابل اینتر را تلافی کنند و به فینال برسند. حداقل اگر قهرمان جام‌حذفی شوند، باشگاه ترغیب خواهد شد به آندره‌آ پیرلو حتی در صورت عدم کسب دهمین اسکودتوی متوالی یک فرصت دیگر هم بدهد. روزها و ماه‌های حساسی برای یوونتوس در پیش است.

آخرین جدال
هفدهم ژانویه، اینتر نبرد حساس دو تیم در سری A را ۲ بر صفر از یوونتوس برد. ویدال و بارلا گل‌های اینتر را در آن بازی زدند.

آمار بازی
۲۵۲) رسمی و غیررسمی، دربی ایتالیا ۲۵۲ مرتبه برگزار شده است. سهم یوونتوس ۱۱۲ برد بوده و سهم اینتر ۷۸ برد. ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۳۱) در کوپا ایتالیا یا همان جام حذفی، ۳۱ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که یووه ۱۴ بازی و اینتر ۱۰ بازی را برده‌اند. ۷ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱۳) یوونتوس با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت‌های جام‌حذفی ایتالیا است. اینتر هم با ۷ قهرمانی در جایگاه سوم قرار گرفته.
۵) ۵ سال پیش در آخرین نبرد یوونتوس و اینتر در کوپا ایتالیا، اینتر ۳ بر صفر پیروز شد. با این حال بازی رفت با یووه با همین نتیجه برده بود و در ضربات پنالتی پیروز شد تا فینالیست شود.
۷) یوونتوس در دربی ۲ هفته پیش در سری A بعد از ۷ بازی از اینتر شکست خورد.
۱) یوونتوس در فصل جاری فقط یک باخت خارج‌ازخانه داشته که در سری A مقابل اینتر بوده است.
۲) در فینال کوپا ایتالیا، یوونتوس ۲ مرتبه مقابل اینتر قرار گرفته که هر دو فینال در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۵ را برده و قهرمان شده.

مصدومان و محرومان
روملو لوکاکو برای درگیری با زلاتان ایبراهیموویچ در دربی دلامادونینا، یک جلسه محروم شده است. اشرف حکیمی هم برای این دیدار محروم است. پائولو دیبالا تنها مصدوم بزرگ و کلیدی یوونتوس خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر: هاندانوویچ، اشکرینیار، باستونی، دارمیان، بارلا، بروزوویچ، ویدال، یانگ، سانچس و مارتینس
یوونتوس: بوفون، کوادرادو، بونوچی، دی‌لیخت، ساندرو، مک‌کنی، بنتانکور، آرتور، کیزا، کولوشوسکی و رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی