رئیس فدراسیون کشتی و تبدیلِ تهدید کرونا به ‌فرصت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سفرهای استانی علیرضا دبیر بیانگر این است که برای تفنن و خالی نبودن عریضه انجام نشده و در ایام کرونا، اهداف و آینده‌ نگری‌های خاص و ویژه‌ای را مدنظر دارد. 

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ سفرهای استانی علیرضا دبیر به ‌یکی از برنامه‌های اصلی، هفتگی و دائمی رییس فدراسیون‌ کشتی در ایام کرونا تبدیل شده است. حتی در همین هفته‌ای که گذشت شاهد بودیم سفر به دو استان کهگیلویه‌وبویراحمد و استان فارس، بلافاصله پشتِ‌ سر هم و پیاپی انجام شد، بازخوردها و نتایج این سفرها که دقیق، مدون و با برنامه انجام می‌شود، بیانگر این است که سفرها برای تفنن و خالی نبودن عریضه انجام نشده و در ایام کرونا، اهداف و آینده‌ نگری‌های خاص و ویژه‌ای را مدنظر دارد. 

اگر هجوم و حمله کرونا تمام مراحل زندگی و ارکان مختلف جوامع از جمله ورزش و کشتی را تعطیل نکرده یا تحت‌الشعاع قرار نداده بود، شاید امروز علیرضا دبیر و فدراسیون‌کشتی نیز مجبور بودند برای پاسخگویی به توقعات، انتظارات و جلوگیری از اعتراضات و انتقادات مردم، مسئولان و مخالفان، همچنین جلوگیری از وارد ساختن اتهام کم‌کاری، ضعف مدیریت، عدم توانمندی یا ناکامی در اداره ورزش‌اول کشور، همانند اسلاف خود به‌فکر کسب مدال و افتخار حتی از میادین معمولی و قاره‌ای، برای ارائه بیلان و آمار باشند و همین موضوع بسیاری از کارآیی‌های رییس‌فدراسیون‌ را به‌خود مشغول می‌ساخت.

دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه دراستانها، استانداران، فرمانداران، شهرداران، فرماندهان ارشد نظامی استانها، مسئولان و مدیران‌کل ورزش‌وجوانان، صدا وسیما، آموزش‌وپرورش، دانشگاهها، برنامه‌وبودجه، اعضای شورای‌اسلامی‌شهرها و ....... بعضی نهادهای مستقل و توانمند برای کمک به‌کشتی نظیر آستان‌قدس‌رضوی و ....... به‌منظور مجاب ساختن آنها در کمک و حمایت از کشتی، یکی‌از اقدامات ارزشمند علیرضا دبیر است که اگر طرفهای قرارداد بدقولی نکرده و به تعهدات خود برای تقویت زیرساختهای کشتی در استانهای سراسر کشور عمل کنند، نه تنها شاهد رشد و استقبال فزاینده خانواده‌ها و فرزندان‌شان از ورزش ملی، سنتی و اول کشور خواهیم بود، بلکه منافع و فواید این سفرها و انعقاد قراردادها، درسالهای آینده بیشتر و بهتر به‌بار نشسته و به‌چشم خواهد آمد.  

تامین نیازهای متعدد برای پیشرفتِ کارِ کشتی، تامین بودجه اعزام و حضور در مسابقات بین‌المللی و رسمی قاره‌ای، جهانی، تورنمنتهای برون‌مرزی برای آماده‌سازی و محک خوردن ملی‌پوشان رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان آن‌هم با دلار حداقل۲۰ هزارتومان، خواهی‌نخواهی علیرضا دبیر و فدراسیون‌کشتی او را نیز سرگرم و درگیر همین موضوعات سخت و دشوار ولی روزمره می‌کرد و فرصت انجام کارهای زیربنایی و تقویت زیرساخت‌هایی که امروز دارد آنها را اجرا می‌کند، از او می‌گرفت. همانگونه که روسای‌قبلی‌کشتی به‌آن مشغول و اجباراً از آینده‌نگری و تقویتِ زیرساختها تقریباً محروم شدند.

اگر امروز جمشید خیرآبادی یکی‌از روسای هیاتهای‌کشتی استانهای سراسر کشور (که درانتخابات تعیین رییس‌فدراسیون، یکی‌از نفراتی بود که مرحله اول به علیرضا دبیر رای نداده و در مرحله‌دوم نیز صرفاً برای مخالفت باحضور کاندیدای ناشناسِ آن‌روز برای جامعه‌کشتی و حمایت‌از کاندیدای هم‌جنس کشتی به دبیر رای داده)، می‌گوید"علیرضا دبیر رییس فدراسیون، عاشق و دیوانه کشتی است و برای خودم متاسفم که چرا او را زودتر به استان‌کردستان دعوت نکردم"، به‌خوبی بیانگر این‌موضوع است که علیرضا دبیر به‌درستی تهدیدِ کرونا در تعطیلی کشتی را به‌یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای دیدار با مقامات و مسئولان ارشد مناطق مختلف کشور، به‌منظور برطرف ساختن کمبودها، تقویت زیرساختها، تامین نیازها و ..... تبدیل کرده که این آماده‌سازی و تجهیز زیرساختها برای دوران پساکرونا، مدتی بعداز غلبه کامل و ازبین رفتن ویروس منحوس کرونا، تازه میوه سفرهای استانی، به‌بار خواهد نشست.

قطعاً مجاب ساختن نمایندگان ولی‌فقیه در استانها، استانداران، فرمانداران، شهردارها، متمولین بخش خصوصی و ...... می‌تواند در استقبال، حمایت و پشتیبانی برای برطرف ساختن نیازها و کمبودهای کشتی در همه نقاط کشور نقش بسیار زیادی داشته باشد و این حمایتها به اندازه‌ای موثر و مفید می‌باشد که تامین همه آنها از توان وزارت‌ورزش، کمیته‌ملی‌المپیک و فدراسیون‌کشتی نیز خارج است. درصورت تحقق همه وعده‌ها، اجرایی شدن همه توافقات و قول و قرارهای منعقده، مربیان و کشتی‌گیران استانها می‌توانند با تجهیزات و امکاناتی که به‌واسطه همین رایزنی‌ها و دیدارها، مسئولان استانی در ایام کرونا تدارک دیده‌اند، به‌منظور پرورش استعدادهای توانمند جهت تامین پشتوانه‌های ارزشمند و کسب افتخار برای ایران عزیز تلاش کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی