نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کام‌بک‌های تاریخی جام جهانی‌ باشگاه‌ها؛ شب‌های ماندگار مسی و رونالدو
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جام جهانی باشگاه‌ها تورنمنتی کوتاه با حضور تیم‌های اندک است، اما در همین تعداد بازی‌های اندک هم شاهد نبردهای تماشایی و کامبک‌های ماندگار بوده‌ایم.

خبرورزشی/ جام جهانی‌ باشگاه‌ها؛ سوت آغاز جام جهانی باشگاه‌ها در قطر به صدا درآمده و ۶ تیم در این تورنمنت به مصاف رقبا خواهند رفت. این تورنمنت شاید کوتاه باشد اما سال‌های قبل دیدارهای پرهیجانی دیده‌ایم. ۵ کام‌بک ماندگار تاریخ جام جهانی‌ باشگاه‌ها را یادآوری خواهیم کرد. 

الاهلی – پاچوکا (یک‌چهارم نهایی سال ۲۰۰۸)
نتیجه نیمه اول: ۲ بر صفر به سود الاهلی
نتیجه نهایی: ۴ بر ۲ به سود پاچوکا

پاچوکا تیمی بود که در آن بازی بهتر شروع کرد ولی تیمی که نیمه نخست به گل رسید الاهلی بود. مصری‌ها به دنبال گل‌به‌خودی پینتو و ضربه فلاویو ۲ بر صفر پیش افتادند. حتی در اوایل نیمه دوم هم به گل رسیدند که آفساید اعلام شد. با این حال پاچوکا به بازی برگشت. ضربه آزاد مونتس فاصله را کمتر کرد و خیمنس با ضربه آزاد دیگری در دقیقه ۷۲ کار را به تساوی کشاند. مکزیکی‌ها در وقت‌های اضافه تیم بهتر میدان بودند و با گل‌های آلوارس و خیمنس به یک برد شیرین رسیدند. پاچوکا در نهایت با شکست مقابل گامبا اوزاکا تیم چهارم آن دوره شد. 

استودیانتس – بارسلونا (فینال سال ۲۰۰۹)
نتیجه تا دقیقه ۸۸: یک بر صفر به سود استودیانتس
نتیجه نهایی: ۲ بر یک به سود بارسلونا

تیم گواردیولا مثل همیشه عطش پیروزی و قهرمانی داشت و بازی را بالا شروع کرد ولی در ضدحملات ضربه خوردند. ضربه سر بوسلی بعد از گذشت ۳۷ دقیقه از بازی تیم استودیانتس را پیش انداخت. استودیانتس بعد از این گل باز هم عقب نشست و تلاش کرد از گل زده‌اش محافظت کند. به نظر می‌رسید برنامه‌شان نتیجه می‌دهد ولی پدرو از روی نیمکت آمد و دقیقه ۸۹ تیمش را به گل تساوی رساند. بارسایی‌ها آرامش پیدا کردند و دقیقه ۱۱۰ توسط شماره ۱۰ مسی به گل دوم رسیدند تا جام را بالای سر ببرند. 

استودیانتس - بارسلونا (جام جهانی باشگاه‌های 2009)

پاچوکا – الوحده (پنجمی سال ۲۰۱۰)
نتیجه تا دقیقه ۸۱: ۲ بر صفر به سود الوحده
نتیجه نهایی: ۲-۲ (۴ بر ۲ در ضربات پنالتی) به سود پاچوکا

دو سال بعد از آن بازی تاریخی مقابل الاهلی، تیم مکزیکی یک کام‌بک دیگر هم زد. گل‌های مطر و خمیس تیم الوحده که نماینده کشور میزبان بود را پیش انداخت و تا حدود ۱۵ دقیقه قبل از پایان بازی با شایستگی برنده شده بودند اما به یک‌باره ورق به سود پاچوکا برگشت. سویتانیچ در دقایق ۸۲ و ۸۹ تیمش را به دو گل رساند و بازی به تساوی کشید. در نهایت در ضربات پنالتی هم این تیم مکزیکی بود که موفق نشان داد و ۴ بر ۲ برنده شد تا تیم پنجم مسابقات شود. 

رئال‌مادرید – کاشیما آنتلرز (فینال سال ۲۰۱۶)
نتیجه تا دقیقه ۵۹: ۲ بر یک به سود کاشیما
نتیجه نهایی: ۴ بر ۲ به سود رئال‌مادرید

درست مثل مسی هفت سال قبل، این بار رونالدو برنده و ستاره فینال جام جهانی‌ باشگاه‌ها بود. بن‌زما دقیقه ۹ استارت پیروزی مقابل حریف ژاپنی را زد اما شیباساکی با عملکرد درخشانش ورزشگاه ۷۰ هزار نفری یوکوهاما را منفجر کرد. او ۲ مرتبه در دقایق ۴۴ و ۵۲ به قهرمان لیگ قهرمانان اروپا گل زد. سپس نمایش رونالدو در دقیقه ۶۰ شروع شد. از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند تا مسابقه به وقت‌های اضافه برسد. در این وقت‌ها هم ۲ گل دیگر به ثمر رساند تا با هت‌تریک در فینال تیمش را جام‌دار کند. 

العین – تیم‌ولینگتون (دور اول سال ۲۰۱۸)
نتیجه تا دقیقه ۴۴: ۳ بر صفر به سود تیم‌ولینگتون
نتیجه نهایی: ۳-۳ (۴ بر ۳ در ضربات پنالتی) به سود العین

العین که میزبان رقابت‌ها بود انتظار نداشت تیم نیوزیلند آن‌طور نیمه نخست غافلگیرشان کند. تا دقیقه ۴۴ به لطف گل‌های بارسیا، کلاپام و ایلیچ ولینگتون پیش افتاد اما کولاک العین اواخر نیمه نخست شروع شد. شیوتانی فاصله را کمتر کرد. دومبیا دقیقه ۴۹ امیدواری را به اردوی العین آورد. سرانجام دقیقه ۸۵ برگ موفق شد العین را از شکست نجات دهد. این بازی به ضربات پنالتی کشید و در این ضربات هم تیم اماراتی موفق بود. العین تا فینال آن دوره هم پیش رفت اما به رئال‌مادرید ۴ بر یک باخت و نایب‌قهرمان شد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی