نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
بایرن‌مونیخ – تیگرس؛ جام ششم یا شگفتی؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بایرنی‌ها امشب در قطر و در فینال جام جهانی باشگاه‌ها به ششمین جام در یک سال فکر می‌کنند، در حالی که تیگرس می‌خواهد همه معادلات را برهم بزند.

خبرورزشی/ جام جهانی باشگاه‌ها؛ امشب قهرمان جهان را خواهیم شناخت. از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی، بایرن‌مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا برای این که افتخاراتش در سالی که گذشت را کامل کند تشنه پیروزی مقابل تیگرس قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف است. آیا بایرن به ششمین قهرمانی خواهد رسید یا ببرهای مکزیکی شگفتی‌ساز خواهند شد؟

بایرن‌مونیخ؛ رؤیای ۶
بایرنی‌ها با «FinalMissi6n#» به استقبال جام ششم رفته‌اند. بارسایی‌ها دوست ندارند باواریایی‌ها قهرمان شوند و به رکورد خاص‌شان برسند، اما واقعیت این است که بایرن به جام خیلی نزدیک شده. تیم آماده فلیک که مثل فصل پیش بی‌نظیر بوده، این فصل هم شانس اول درو کردن همه جام‌هاست، به جز جام حذفی آلمان! تیمی آماده که به راحتی آب خوردن رقبا را می‌برد و غیرممکن است گل نزند. در نتیجه حریف مکزیکی‌شان اگر می‌خواهد بازنده نباشد، باید به حمله کردن هم فکر کند. رؤیای ششمین جام برای بایرن در قطر چیزی بوده که در تمامی مصاحبه‌ها فلیک و شاگردانش به آن اشاره کرده‌اند. آیا امشب بایرن تاریخ‌ساز می‌شود؟

تیگرس؛ یک شگفتی
هر اتفاقی که رخ بدهد ببرها باعث افتخار هواداران‌شان خواهند بود. تیگرس اولین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان کونکاکاف را جشن گرفت و چند هفته بعد به قطر رفت. با نمایش فوق‌العاده و جانانه مقابل پالمیراس، حریف قدرتمند برزیلی را از پیش رو برداشتند. آخرین مرحله خیلی خیلی سخت است، اما فوتبال است و شگفتی‌هایش. تیگرس اگر به این جام برسد، برای‌شان جامی ارزشمندتر از قهرمانی در قاره خواهد بود. بردن تیم‌هایی که روی کاغذ از آن‌ها قوی‌تر بودند این مسئله را اثبات می‌کند. آیا مأموریت شاگردان فرتی امشب در اجوکیشن‌سیتی با موفقیت به پایان خواهد رسید؟

آمار بازی
۱) تنها حضور بایرن‌مونیخ در فینال جام جهانی باشگاه‌ها با قهرمانی همراه شده است. باواریایی‌ها سال ۲۰۱۳ در مراکش مقابل راجا کازابلانکا پیروز و قهرمان شدند.
۱) این نخستین حضور تیگرس در جام جهانی باشگاه‌ها بود که با فینالیست شدن برای خودشان اعتباری دست‌وپا کردند. ببرها نخستین تیم از کونکاکاف هم هستند که فینالیست می‌شوند.
۲) بایرنی‌ها قبل از ظهور مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها ۲ مرتبه در سال‌های ۱۹۷۶ و ۲۰۰۱ قهرمان جام بین‌قاره‌ای شده‌اند.
۳۱) بایرن یک رکورد شگفت‌انگیز این فصل داشته. شاگردان فلیک در ۳۱ بازی در تمامی رقابت‌ها دروازه رقبا را باز کرده‌اند.
۵) هانسی فلیک علاوه بر ۵ قهرمانی در یک سال و حدود ۳ ماهی که مربی بایرن‌مونیخ بوده، آمار بی‌نظیر ۸۵ درصد برد را به جای گذاشته است.
۰) ریکاردو فرتی مربی برزیلی تیگرس در مکزیک و کونکاکاف افتخارات پرشماری دارد، اما هیچ‌گاه به جامی خارج از این قاره دست پیدا نکرده است. نکته جالب این که این مربی ۶۶ ساله برزیلی فقط در مکزیک کار کرده است.
۲۹) بریس روبرت لواندوفسکی مقابل الأهلی تعداد گل‌های او در ۲۷ بازی در تمامی رقابت‌های این فصل را به عدد ۲۹ رساند.
۵) مانوئل نویر، توماس مولر، داوید آلابا، ژروم بواتنگ و خاوی مارتینس ۵ بازیکنی هستند که در تیم قهرمان سال ۲۰۱۳ هم عضویت داشتند.
۶) بایرن‌مونیخ در پی ثبت یک رکورد شگفت‌انگیز است: ۶ جام در یک سال. این رکورد را فقط بارسلونا در سال ۲۰۱۰ زد.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، زوله، آلابا، دیویس، کیمیش، روکا، گنبری، سانه، کومان و لواندوفسکی
تیگرس: گوسمان، رودریگس، رِیس، سالسدو، دوئنیاس، کینیونس، پیسارو، کاریوکا، آکینو، گونسالس و ژینیاک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی