اف‌سی هالیوود ۶ ستاره
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سال ۲۰۲۰ و در ادامه ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ را بایرنی‌ها هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد، چرا که ۶ جام در چند ماه به افتخارات‌شان اضافه کردند.

خبرورزشی/ بوندس‌لیگا آلمان؛ یک سال رؤیایی برای بایرن‌مونیخ! باواریایی‌ها حال رسماً همه جام‌هایی که می‌شد در سال ۲۰۲۰ فتح کرد را از آن خود کرده‌اند. اولین آن بوندس‌لیگا بود که تابستان گذشته کسب کردند و آخرینش هم جام جهانی‌ باشگاه‌ها بود که همین هفته گذشته موفق به فتح آن شدند. 

بوندس‌لیگا آلمان، ۲۸ خرداد ۹۹
تا نوامبر ۲۰۱۹، بایرن زیر نظر نیکو کواچ مربی وقت تیم، نوسان زیادی داشت و نتایج خوبی نمی‌گرفت تا اینکه بعد از شکست ۵-یک مقابل آینتراخت فرانکفورت، کواچ از سمت خود استعفا داد. هانسی فلیک دستیار او، به عنوان سرمربی موقت تیم انتخاب شد و با یک برد ۴- صفر مقابل دورتموند مدعی قهرمانی، کار خود را شروع کرد. او سپس بایرن را تا پایان فصل روی همین روند برد نگه داشت و به جز دو شکست و یک تساوی در تک‌تک مسابقات برنده شد و در نهایت هم دو هفته مانده به پایان مسابقات، قهرمانی بایرن با ۱۰۰ گل زده که ۳۴ گل سهم لواندوفسکی بود، قطعی شد. 

بایرن‌مونیخ (قهرمان بوندس‌لیگا آلمان 2020)

جام حذفی آلمان، ۱۴ تیر ۹۹
روند بایرن‌مونیخ در جام‌حذفی به خوبی نمایش این تیم در لیگ نبود. به‌جز برد ۳-یک در بازی ابتدایی مقابل انرژی کوتبوس، بقیه بازی‌های تیم تا رسیدن به فینال همگی با یک گل اختلاف به نفع باواریایی‌ها به پایان رسید و این تیم با دردسر زیادی تا فینال خودش را کشاند اما بازی فینال برخلاف انتظار برای بایرن خیلی آسان‌تر از کار درآمد و این تیم با نتیجه ۴-۲ لورکوزن را در یک بازی تماشایی شکست داد و قهرمان شد. لواندوفسکی در این جام هم با ۶ گل آقای گل جام ‌حذفی شد. 

بایرن‌مونیخ (قهرمان جام حذفی آلمان 2020)

لیگ قهرمانان اروپا، ۲ شهریور ۹۹
بایرن‌مونیخ مرحله گروهی را با ۶ برد در ۶ بازی قاطعانه به پایان رساند. آنها سپس این برتری را با برد ۷-یک در مجموع دو دیدار مقابل چلسی در مرحله یک‌هشتم نهایی ادامه دادند اما بلایی که بایرن بر سر بارسلونا آورد با هیچ‌کدام از بازی‌های قبلی قابل مقایسه نبود. بعد از برتری ۸-۲ مقابل کاتالان‌ها در یک‌چهارم نهایی، بایرن در نیمه‌نهایی هم از سد المپیک لیون گذشت تا در فینال رودرروی پاری‌سن‌ژرمن قرار گیرد. تقدیر این‌طور بود که کینگزلی کومن بازیکن متولد پاریس تیم بایرن‌مونیخ مقابل تیم پاریسی گل بزند تا بایرن‌مونیخ ششمین قهرمانی اروپایی خود را در لیسبون کسب کند. اینجا هم لواندوفسکی آقای گل شد. 

بایرن‌مونیخ (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا 2020)

سوپرجام اروپا، ۳ مهر ۹۹
قهرمانی در لیگ قهرمانان به این معنی بود که بایرن‌مونیخ در سوپر جام اروپا باید به مصاف برنده لیگ اروپا یعنی سویا برود. بایرن ابتدا یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرد اما لئون گورتسکا گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. خاوی مارتینس که به‌عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شده بود با یک ضربه سر عالی تاریخ را تکرار کرد و مثل هفت سال قبل قهرمانی در سوپرجام اروپا را برای بایرن به ارمغان آورد. 

بایرن‌مونیخ (قهرمان سوپرجام اروپا 2020)

سوپرجام آلمان، ۹ مهر ۹۹
کمتر از یک هفته بعد از به دست‌ آوردن سوپرجام اروپا در بوداپست مجارستان، بایرن‌مونیخ در یک سوپرجام دیگر به میدان رفت، این بار سوپرجام داخلی. حریف آنها بوروسیا دورتموند تیم دوم لیگ بود. بایرن با گل‌های زودهنگام تولیسو و مولر از حریف پیش افتاد اما برانت و هولاند بازی را به تساوی کشاندند. با این وجود بایرن تسلیم نشد و جاشوا کیمیش گل برتری تیمش را زد تا بایرن به پنجمین جام در یک سال دست پیدا کند.

بایرن‌مونیخ (قهرمان سوپرجام آلمان 2020)

جام جهانی‌ باشگاه‌ها، ۲۳ بهمن ۹۹
آخرین قطعه از پازل باشکوه قدرت‌نمایی بایرن‌مونیخ، در جام جهانی‌ باشگاه‌ها تکمیل می‌شد. تورنمنتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ میلادی منتقل شده بود. راه بایرن برای رسیدن به قهرمانی این جام اما اصلاً آسان نبود. آنها با پروازی که ۹ ساعت تأخیر داشت و بازیکنانی که خسته شده بودند به قطر رسیدند. ضمن اینکه چند مورد از کرونای مثبت هم در اردوی باواریایی‌ها مشاهده شده بود. اوضاع برای این تیم خوب نبود اما شاگردان هانسی فلیک دنبال بهانه‌جویی نبودند و مقابل قهرمان آفریقا یعنی الاهلی مصر در نیمه‌نهایی برنده شدند تا در فینال رودرروی تیگرس نماینده آمریکای شمالی قرار گیرند. بازی فینال هم با تک‌گل بنژامن پاوار به نفع بایرن به پایان رسید تا ششگانه قهرمانی برای فلیک و شاگردانش تکمیل شد. بایرن بر قله جهان ایستاد و فیلک مأموریت غیرممکن را ممکن کرد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی