اتحادیه مدیران باشگاه‌ها در انتخابات فدراسیون به کدام نامزد رأی می‌دهد؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس اتحادیه مدیران باشگاه‌ها درباره عدم حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه رأی این اتحادیه در روز ۱۰ اسفند چه خواهد بود توضیحاتی ارائه کرد.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ عزیز الله محمدی در خصوص ارزیابی‌اش از انتخابات فدراسیون فوتبال پس از اعلام تأیید صلاحیت‌ها اظهار داشت: از تمام نامزدهایی که تأیید صلاحیت شده‌اند، برنامه خواسته‌ایم و حتی درخواست داشتیم که به صورت حضوری بیایند و برنامه خود را ارائه دهند. کادر اجرایی خود را معرفی کنند و نفرات را سبک و سنگین کنیم تا برای انتخابات تصمیم درستی بگیریم.

وی افزود: آنچه کاملاً روشن و شفاف است، کار سختی پیش‌روی رئیس بعدی و هیئت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال خواهد بود. علت آن یک حساب سر انگشتی است که همه می‌توانند انجام دهند. فدراسیون برای پرداخت پول ویلموتس، دو میلیون یورو از شستا قرض گرفت که قسمتی از آن را داده، اما شستا می‌گوید باید این مبلغ با نرخ روز پرداخت شود و برای این حرف خود حکم دادگاه را گرفته است. آنها حتی حکم توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال را برای مزایده گرفته‌اند که این اولین بدهی فدراسیون فوتبال می‌شود.

نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: علاوه بر بدهی شستا، مارک ویلموتس ۶.۲۵ میلیون یورو فدراسیون را محکوم کرده که با جریمه آن ۶.۵ میلیون یورو باید به این مربی پرداخت شود. این درست که فدراسیون به این حکم اعتراض کرده، اما مشخص نیست که بتوانند کاری انجام دهند یا نه و از همین‌رو باید روی همین عدد به عنوان بدهی حساب کرد. آنطور که پیداست، چیزی حدود ۳ میلیون یورو هم غرامتی است که باید به دستیاران مارک ویلموتس پرداخت شود که آنها دنبال حکم هستند. روی هم رفته همین یک فقره ۱۱.۵ میلیون یورو یا به عبارتی حدود ۳۳۰ میلیارد تومان بدهی برای فدراسیون فوتبال خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال هزینه‌های جاری هم دارد، گفت: دستمزد پرسنل و هزینه‌های جانبی فدراسیون فوتبال در بخش اداری، سالیانه چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان است و حدود ۱۰ میلیارد تومان هم بدهی به هتل‌ها، آژانس‌ها و... خواهد بود که با این حساب فدراسیون ۴۰۰ میلیارد تومان بدهکاری جاری دارد. در کنار این موضوع، ما ۱۸ تیم ملی در رده‌ها و رشته‌های مختلف داریم که به طور میانگین هر کدام ۱۰ میلیارد هزینه سالیانه خواهند داشت که شاید یکی کمتر و یکی بیشتر به این مبلغ نیاز داشته باشند. بودجه مورد نیاز برای تیم‌های ملی هم چیزی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال در بدو ورود رئیس جدید به حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: چالش بعدی، بازی‌های تیم ملی است. از فروردین ماه بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی آغاز خواهد شد و تا خرداد مرحله نخست ادامه دارد. اگر هم قرار باشد بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار شود و میزبانی را به ایران ندهند، این هم چالش دیگری خواهد بود. با تمام این اوصاف اگر ما نتوانیم نتیجه بگیریم و حتی با یک مساوی حذف شویم، این مسئله فوتبال را به حاشیه می‌کشاند.

رئیس اتحادیه  مدیران باشگاه‌ها اظهار داشت: پس از انتخابات، فیفا یک سال زمان داده که فدراسیون فوتبال اساسنامه خود را به تأیید دولت برساند و برای بند یک آن، از دولت و مجلس مصوبه بگیرد. این سومین چالش بزرگ فدراسیون با هیئت رئیسه جدید خواهد بود. من فقط به چالش‌های اصلی اشاره کردم و چالش‌های ریز و درشت بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد. باید دید هیئت رئیسه‌ای که قصد آمدن دارد، می‌تواند از عهده تمام این کارها برآید؟ با خودم فکر کردم و شاید پیش خودم گفتم با سابقه‌ای که در لیگ دارم بتوانم از طریق اسپانسرها و موارد مالی دیگر، مشکل مالی را حل کنم. در این خصوص هم باید همه از جمله دولت، مجلس، فوتبالی‌ها، باشگاه‌ها و اعضای مجمع کمک کنند، اما وقتی تمام موارد را کنار هم گذاشتم و بررسی کردم، به این نتیجه رسیدم که وارد انتخابات نشوم.

محمدی در پاسخ به این سؤال که اتحادیه مدیران باشگاه‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال به کدام گزینه رأی خواهد داد، گفت: این رأی برای اتحادیه باشگاه‌هاست و برای شخص نیست. پس شخص درباره آن تصمیم گیری نمی‌کند. همانطور که گفتم باید برنامه‌ها را ببینیم و در این خصوص با نامزدها صحبت کنیم. از سوی دیگر شورای مرکزی ما باشگاه‌ها هستند و پس از مشورت با باشگاه‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی