نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
تمرین در کیش بهتر از آمریکاست، اینجا مثل زندان است 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران گفت: می‌خواهم کمپ پرتاب‌ها را در کیش راه‌اندازی کنم تا با حضور پرتابگران بزرگ دنیا و واقف به علم روز دنیای پرتاب هم به ایران بیاید و هم با ورود ارز جزیره رونق بگیرد.

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ احسان حدادی پرتابگر دیسک المپیکی ۵ روزی است که تمریناتش را در کمپ چولاویستای کالیفرنیا شروع کرده است. او این روزها بدجوری زیر ذره‌بین خبرنگاران است و با هر حرفش تیرهای انتقاد به طرفش پرتاب می‌شود. رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران اما معتقد است حالا فرصت ندارد به آنها توجه کند و رقم زدن بهترین نتیجه در المپیک مهمتر است اما باز هم روی حرفش اصرار دارد که تمرین در کیش بهتر ازکمپ چولاویستاست. 

تمریناتم را شروع کردم
او درباره تمریناتش می‌گوید: «من بعد از سفر ۲۶ ساعته، چهارشنبه شب رسیدم و تمریناتم را زیر نظر مک ویلکینز شروع کرده‌ام.»

تکنیکم پیشرفت کرده
حدادی از رضایت مربی‌اش خوشحال است: «مک معتقد است تکنیکم نسبت به سال قبل و حتی قبل از جراحی‌ام خیلی راضی‌کننده است و می‌گوید تکنیک پرتابم خیلی پیشرفت کرده است.»

خیلی‌ها نیامده‌اند
کرونا کمپ چولاویستا را هم از رونق انداخته است: «امسال خیلی‌ها به‌خاطر کرونا به کمپ نیامده‌اند و بیشتر پرتابگران آمریکایی اینجا هستند اما فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر یکسری دیگر از پرتابگران بیایند.»

من از تمرین در کیش راضی‌ترم تا اینجا
رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران، حرف منتقدانش درباره وضعیت خوب کمپ چولاویستا را قبول دارد: «با اینکه امکانات اینجا خیلی خوب است اما اتاق‌هایش مثل زندان است. اتاق ۶ متری که دو نفره است. البته اقامت در هتل هزینه بالایی دارد و باید در این اتاق سر کنم. ولی من از تمرین در کیش خیلی راضی‌تر هستم، چراکه همه‌جوره برایم خوب است اما خیلی‌ها وقتی من می‌گویم برای تمرین به آمریکا می‌روم، فکر می‌کنند منظورم از آمریکا لاس وگاس و میامی است و عشق و حال. البته من ۲۰ سال است این‌جوری ورزش می‌کنم و مهمترین مسئله انگیزه‌ای است که برای بهترین نتیجه دارم.»

فعلاً درباره حاشیه‌ها صحبت نمی‌کنم
او ترجیح می‌دهد به جای جواب به انتقادات فعلاً سکوت کند: «من خیلی تمایل ندارم درباره حاشیه‌ها صحبت کنم و ترجیح می‌دهم درباره پرتابم و وضعیتم صحبت کنم. المپیک هم نزدیک است فرصت ندارم و ترجیح می‌دهم همه انرژی‌ام را روی کارم بگذارم. بعد از المپیک فرصت برای صحبت زیاد است. به همین خاطر موبایلم را از دسترس خارج می‌کنم، البته مک هم تأکید دارد، ارتباطم را قطع کنم تا همه تمرکزم را روی تمریناتم بگذارم. البته من همیشه ارتباطم با خبرنگاران خوب بوده اما بعضی‌ها شیطنت می‌کنند و از جایی خط می‌گیرند.»

مک به کیش می‌آمد، خیلی خوب می‌شد
او هنوز هم ناراحت است که مربی آمریکایی‌اش برای اردوی سه ماهه به کیش نیامد: «این اردوی کیش خیلی خوب بود. همه چیز روی نظم جلو می‌رفت. همه برنامه‌ها بی‌کم و کاست، با حمایت فدراسیون انجام شد. البته من خیلی سعی کردم مربی‌ام را متقاعد کنم تا برای سه ماه به کیش بیاید اما نشد. او به خاطر سن زیادش ترسید بیاید. اگر می‌آمد خیلی خوب می‌شد چراکه امکانات بدنسازی و زمین پرتاب برایم فراهم بود و حتی به لحاظ هزینه‌ای هم اما نشد.»

کمپ پرتاب را در کیش راه‌اندازی می‌کنم
حدادی که چند سالی است طرح راه‌اندازی کمپ پرتاب‌ها در کیش را دارد، می‌خواهد بعد از المپیک آن را به سرانجام برساند: «می‌خواهم کمپ پرتاب‌ها را در کیش راه‌اندازی کنم تا با حضور پرتابگران بزرگ دنیا و واقف به علم روز دنیای پرتاب هم به ایران بیاید و هم با ورود ارز جزیره رونق بگیرد. البته همه کارهایش را دو سال پیش که مک به کیش آمد انجام دادیم، حتی نقشه و برنامه را و به سازمان مناطق آزاد کیش دادم تا زمین را مشخص کند اما هنوز هیچی نشده گفتند باید اجاره بدهی، با این وضعیت کار متوقف شد. من هم درگیر المپیک شدم اما با برگشت از توکیو کار را پیگیری می‌کنم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی