نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
بیانیه انتخاباتی کریمی و مهدوی‌کیا/ از معادلات پشت پرده کاملاً آگاهیم اما ...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی بیانیه انتخاباتی خود را در کارزار انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال منتشر کردند.

خبرورزشی - علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا که نامزد ریاست و نایب رییسی فدراسیون فوتبال هستند بیانیه‌ای در خصوص حضورشان در انتخابات منتشر کردند که به شرح زیر است:

بدون تعارف می‌خواهیم برخی مسائل فوتبال ایران را با مردم سرزمین‌مان، از هواداران و عاشقان فوتبالی و پیشکسوتان و رسانه‌ها گرفته تا مدیران فوتبالی اعم از رؤسای هیئت‌ها و مدیران باشگاه‌ها در میان بگذاریم. با اینکه در هفته‌های گذشته غم از دست دادن دوستان عزیزمان مهرداد میناوند و علی انصاریان قلب ما را شکست و دل ما، خانواده‌های‌شان و هواداران قدرشناس فوتبال را به  درد آورد اما ما را در تصمیمان برای ورود به عرصه مدیریت فوتبال و کمک به آینده پرطرفدارترین ورزش ایران مصمم‌تر از قبل کرده است.

علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا مانند خیلی از پیشکسوتان فوتبالی که سال‌ها با گوشت و پوست و استخوان‌شان فوتبال را لمس کرده‌اند، خیلی خوب می‌دانیم که فوتبال از معدود دلخوشی‌های مردم این مرز و بوم است؛ مردمانی که با افتخارآفرینی و موفقیت‌های فوتبالی اشک شوق می‌ریزند و در شکست‌ها وناکامی‌ها روزها افسرده و سرخورده می‌شوند و ما اهالی فوتبال، سال‌ها این غم‌ها و شادی‌ها را از نزدیک شاهد بوده‌ایم و در کنار مردم خندیدیم و اشک ریخته‌ایم . امثال مهدوی‌کیا و کریمی‌ها اعتبارشان را از لطف و محبت همین مردم به دست آورده‌اند و ‌یقیناً به خاطر همین لطف مردم بود که بعد از تغییرات اساسی در اساسنامه فدراسیون  و فرصتی که فراهم شد تا فوتبالی‌ها هم وارد انتخابات  فوتبال شوند، ما نیز مجاب شدیم تا وارد انتخابات ۱۰ اسفند شویم. از معادلات پشت پرده کاملاً آگاهیم اما داوطلب شدیم تا ثابت کنیم، انتقادهای چند سال گذشته فقط شعار نبوده و با کسی هم حب و بغض شخصی نداریم بلکه معتقدیم  این فوتبال باید عاری از فساد و کاملاً پاک و شفاف باشد. 

فوتبال برای ما و خیلی از پیشکسوتان، خط قرمز است پس نباید فوتبال قربانی زد و بندهای ناسالم شود، زد و بندهایی که  در آن حق داوران، بانوان، پیشکسوتان، هواداران و استعدادهای ناب و ... نادیده گرفته و فقط عده‌ای خاص و بعضاً چهره‌های غیرفوتبالی از آن بهره‌مند شوند.

پس ثبت‌نام کردیم تا بلکه بتوانیم از انتقادهای‌مان ‌دفاع کنیم و ثابت کنیم نقدهایم صرفاً حرف نیست و حالا که آمده‌ایم شعارمان خیلی واضح و روشن فوتبال پاک و مبارزه علیه فساد فوتبالی است. 

این شعار هیچ‌تضادی با رایزنی و گفت‌وگو با افراد سالم و دلسوز ندارد چرا که همچنان معتقدیم در این فوتبال ورشکسته با بدهی‌های میلیون دلاری، هستند افرادی که خون و دل فوتبال را می‌خورند تا بلکه بتوانند این کشتی به گل نشسته را نجات دهند.

برای ما مسیر و نقشه راه با تدوین یک برنامه استراتژیک و مدون مشخص است، برنامه‌ای که به کمک افراد متخصص در حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، امور مربوط به داوری و مسایل بین‌المللی و ... آماده شده تا هر مدیری که توان حرکت در چارچوب برنامه تدوین شده را داشته باشد، ما را همراهی کند. برنامه‌هایی که تمامی فعالیت‌هایش شفاف و روشن است، مسیری که فرد ناسالم نمی‌تواند همراهش باشد و مدیر سالم قادر خواهد بود تا خط پایان ما را همراهی کند، بنابراین مقابل هیچ فرد یا هیئتی گارد بسته نداشته و نداریم مگر اینکه فردی علاقه‌ای به همراهی در این برنامه شفاف نداشته باشد.

در این برنامه جایی برای ارائه گزارش دروغین وجود ندارد و نمی‌توان با آمار نادرست باشگاه‌های‌مان را به سازمان داخلی و خارجی درآمدزا معرفی کنیم در حالی که این فوتبال چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی کاملاً ورشکسته است.

در این برنامه استراتژیک توسعه فوتبال از پایه تا رده‌های بالا در اولویت قرار دارد، به مسائل فوتبال بانوان ریشه‌ای توجه شده و برای داوران مصونیت و استقلال بیشتری در نظر گرفته شده است.

پاک‌سازی فوتبال صرفا یک شعار نیست بلکه برای ما یک هدف است، هدفی که با زد و بندهای همیشگی محقق نخواهد شد، چون معتقدیم سرانجام زد و بندهای نادرست ختم می‌شود به قراداد ننگین با ویلموتس، شعار و عوام‌فریبی به استفاده از VAR و سوءاستفاده از احساسات هواداران، هدیه دادن پست‌های مختلف به دوستان، وضعیت مبهم و دردآور فوتبال بانوان، مشکلات فراوان ورزشگاه‌ها، بدهی‌های کلان و صدها معضل دیگر.

با  کریمی و مهدوی‌کیا یا بدون ما، امیدواریم در انتخابات ١٠ اسفند فضا همانی نباشد که سال‌ها فوتبال ایران از آن لطمه خورده و در کنار ۸۵ میلیون جمعیت فقط عده ای خاص از آن بهره برده‌اند و فوتبال هم قربانی شعارهای بی‌پایه و اساس شده است. 

فوتبال پاکم آرزوست 
دوستدار شما
علی کریمی - مهدی مهدوی کیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غریب اشنا IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    با سلام چقدر برنامه ریزی خوبی شده بودن علی کریمی هم دهن مردم را میبندد هم دهن اینفانتینو بسته میشود انتخاب چه کسی.هست همه هستند جز کریمی تمام ما ساده لو هستیم با تشکر از خبرورزشی
    • ایران IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      اگه کسی عاشق فوتباله و دوست داره از این منجلاب بیاد بیرون الان وقتشه بدون تعصب و رنگ همه باهم حمایت کنند. ترس از باندبازی و پیش کشیدن رنگها آب در آسیاب لابی گرا ریختنه!!!
  • مولر از برلین DE ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    انتخابات این دوره فوتبال ما یک فرق اساسی با سالیان گذشته دارد. تقابل سیاست و ورزش!!! این حرف را چندین بار گفتیم و شنیدیم که.. ورزش را به ورزشکاران بسپاریم. سیاست را به سیاستمداران.وووووتمام زمینه ها. من با بقیه موارد کاری ندارم. بحث من فوتبال هست. شاید گفته شود که کریمی و مهدوی کیا مدیریت و ریاست نداشته اند. این تنها علامت سوالی روی کاغذ باشد که می توان ایراد گرفت. ولی در عوض اینها از گوشت و پوست فوتبال ایران هستند . عملا تمام مشکلات فوتبال ایران لمس و تجربه کرده اند. و می توانند نقصان مدیریتی را در کابینه یر به یر کنند. ولی سوال این هست که اینهایی که سالیان سال پز مدیر بودن را داده اند چه افتخاری به فوتبال ایران اوردند. شما حساب کنید در ای اف سی کریمی بهتر لابی می کند . یا مثلا کفاشیان!!! فیفا هم همینطور.... انهایی که اب نیامده استین بالا زده اند می فرمایند کریمی نمی تواند. اتفاقا خود انها نا تنی این فوتبال هستند. خلاصه کلام این باشد اهایی فوتبالی ها جادوگر فوتبال شما را می خواند. روز رای گیری مشخص می شود به جنس مرغوب فوتبال چقدر بها داده می شود !!!!!!!!!!!
    • مجید علیان NL ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      دقیقا افتادی وسط بازی که دوستان نقشه کشیدند . دوست گرامی چرا فکر می کنید فقط علی کریمی و گروهش که همه مال یه تیم خاص هستند فوتبالی هستند این دقیفا چیزیه که فرهاداشراقی و کاوه علی اسماعیلی و نویسنده های خبرورزشی که حامی اصلی پرسپولیس هستند دوست دارند القا کنند .به نظرت اگر به فرض علی منصوریان اومده بود رسانه ها سریع می چسبیدند بهش که ای وای خدا رو شکر یه نفر از فوتبالی ها اومده ای خداروشکر فوتبال باید دست فوتبالی ها میفته بلاخره .نخیر خبرورزشی سریع یه مقاله می نوشت که منصوریان تا سوم راهنمایی بیشتر سواد نداره و بقیه روزنامه ها هم طی یک هفته هر روز رو صفحه اول خودشون در مورد مدرک سیکل داشتن یا نداشتن او بحث می کردند هبچی جو جوری میشد که خودش انصراف میداد یا اصلا تاییدش نمی کردند .همه چبز حتی نوع تفکر جامعه به رسانه ها برمیگرده که متاسفانه بد جوری رنگی عمل می کنند
  • کیسه‌ مافیا ورزش IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    علی کریمی و مهدی مهدوی کیا عشق هستند به انید خدا علی کریمی رئیس فدراسیون می شود . با حضور علی کریمی فساد از بین می رود
  • کیسه مافیا ورزش IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    مطمعنم با بودن کریمی و مهدوی کیا فوتبال ایران در جایگاه دنیا پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت . علی کریمی و مهدی مهدوی کیا سلاطین ایران❤❤❤⭐⭐⭐
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    ما‌فوتبالی ها کاملا حمایت خود را از علی کریمی و مهدوی‌کیا فخر فوتبال ایران رو ابراز می داریم وکسانی که آنان را حمایت نکنند متاسفانه کوته‌ بین و ..‌.هستند اگر دوست ندارید به عقب برگردید حمایت کنید
    • آشنا DE ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      ستاره خانم سرخ یا بریان شده، اولا کوته بین خودتان هستید و اشخاصی که مثل شما فکر میکنند. هر شخصی اگر موافق شما فکر نمیکند، دلیلی برای توهین نیست. اگر آقای محمد علی پاشاکی کریمی هم رییس فدراسیون بشود، مطمئنا به خاطر حمایت من و شما نیست.
  • هوشمند NO ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    الان برای انتخاب هر دو نفر شما رایزنی شده چون شرط ای اف سی و فیفا مدرک حداقلی برای ملی پوش های اسبق دیپلم اعلام شده و علی کریمی مدرک تحصیلیش اول راهنمایی هست و چهار ماه تمام وزیر و وکیل دنبال این بودند تا با رایزنی مدرک معادلی به ایشون بدن. اگر شعار مبارزه با تبعیض و رانت و فساد دارید از خودتون شروع می کردید و وقتی دیدید قانونا نمی تونید نامزد بشید و باید مهدوی کیا ( بخاطر داشتن دیپلم) به عنوان رئیس به فیفا معرفی بشه با شجاعت این رو اعلام می کردید و می گفتید بنده هم به عنوان مشاور دوستم آقای مهدوی کیا رو کمک خواهم داد و همواره کنارش خواهم بود .باز هم دیر نشده این کار رو انجام بدهید مطمئن باشید محبوبیت فرا باشگاهی پیدا خواهید کرد البته همین الان هم محبوبیت فراباشگاهی دارید ولی مسلما چندین برابر خواهد شد .بلاخره ماه پشت ابر نمی مونه و به نظر من کار اگر از اول بر مبنا و ستون دروغ و جعل و جابجایی عناوین شروع بشه عاقبت خوبی نخواهد داشت .ارادتمند شما حمدالله هوشمند
    • عشق فوتبال IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      آقای ب قول خودتون هوشمند اینهایی ک مثلا مدرک داشتند و اصلا اهل فوتبال نبودن و و داستان فوتبال کشور رو ب اینجا کشوندن چ گلی ب سر فوتبال کشور زدن ک حالا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بیش از دو دهه اخیر ایران بخاطر داشتن یا نداشتن مدرک رو تقبیح میکنی ک شرکت نکنه. بنظرت حرف کریمی تاثیر بهتری توی ای اف سی و فیفا داره یا امثال بهاروند و کفاشیان و امثالهم. متاسفم براتون…واقعا راس گفتن ک فوتبال پاک هم آرزوست اما ن برای شما ک هوشمند عمل میکنید…
  • علی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    بیشتر شعار هست تا عملیاتی شدن درضمن این نگاه رنگی هنوز به طور کامل شفاف نشده آیا در آینده واقعا با همه! تیم‌ها یکسان برخورد خواهد شد یا نه دچار مصلحت اندیشی از نوع رنگی میشین.آیا از همه تیم ها خواستید که نظر بدن درباره این شعارهای انتخاباتی. واینکه صداوسیما آقایون به هیچ عنوان حریفش نخواهید شد چون مافیای حکومتی اجازه نخواهد داد شما از صداوسیما پولی خرج فوتبال گل گرفته بکنید.. بیشتر شبیه شعارهای ریاست جمهوری بود تا واقعا نگاه دقیق. درضمن واقعا جرات در افتادن با هوادارهای پرسپولیس واستقلال دارین یا نه نگاه خاصی میخواید بکنید اگر تونستید مردونه قول بدین عدالت رو برای همه تیم ها اجرا وجلوی تخلف ازهرتیم ورده بگیرین تازه میشه رو شما حساب کرد اگه زیرآب تون رو نزنن. آقایون نگاه رنگی... نداشته باشید
    • محسنیان US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      اگر می خواست حداقل رنگی نبودن خودشو نشون بده تو گروهی که معرفی کرده بود یه استقلالی یه سپاهانی و یه نفر از تیم های جنوبی معرفی میکرد نه اینکه همه پرسپولیسی باشن .همین ۵ سال گذشته هم تمام ارکان فدراسیون از تاج و عابدینی و شکوری و محمد نبی اعضای فعال داخل باشگاه پرسپولیس بودند و تمام تیم های لیگ برتر و حذفی تو این ۵ سال از بی عدالتی به تنگ اومده بودند .
  • رضا صدری US ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    اینم چون پرسپولیسی بوده گذاشتند بیاد تو انتخابات آخرشم می کنندش رئیس .چون وزیر عاشق پرسپولیس اول که اومد تاج که عضو هیئت مدیره پرسپولیس بود رو گذاشت رئیس فدراسیون تا همه جوره تلاش کنه تیم پرسپولیس رو به موفقیت برسونه .از اونطرف پول و امکانات و مسائل مالی و زمین با وزیر بود برنامه ریزی و داوری و پنالتی های پشت سر هم و بریدن سر تیم های دیگه و جام های بدون مسابقه دادن هم با آقای تاج .حالا که همه جوره به اهدافشون رسیدند تنها گزینه زمان پساسلطانی فر و تاج و ...تو این برهه تمایل کریمی برای ورود به انتخابات بود که وزارت ورزش تو هوا گرفته و ساپورت خواهد کرد تا این انجام بشه . طبق معمول افکار عمومی رو هم پنج شش رسانه مهم رهبری و هدایت و حمایت کردند (همینجوری که داریم می بینیم ) با جمله گول زننده فوتبالی ها باید فوتبال رو اداره کنند ( از نظر رسانه های خط دهنده فقط پیشکسوت های پرسپولیس فوتبالی حساب میشن) جو رو به این سمت هدایت کردند و افراد عامه جامعه هم که جوگیر با همین یک جمله بدون بررسی هیاهویی به راه خواهند انداخت که نامزدهای دیگر قبل از انتخابات مجبور به انصراف خواهند شد .این خط اینم نشون
  • کیارش US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    هردوی شما جدای از هر تیمی که بازی میکردین خاطرات بسیار زیبایی برای نسل من و مردم دلشکسته و خسته ای که دلخوشی نداشتن ساختین با پیروزیهای که بدست میاوردین احساس غرور میکردیم و با شکستاتون هم سرمون پایین نبود چون میدونستیم لباسی که پوشیدین رو احترام میزارین و برق غیرت تعصب و جنگندگی رو توی تمام وجودتون میدیدیم اما.... لطفا اجازه بدید همون خاطرات بمونه شما بهتر از هر کسی میدونید فوتبال بازی کردن با مربی گری و مدیریت مساله جداگانه ایه شما فقط باشعارمبارزه با فساد امدید برای تحقق این شعار هیچ برنامه ای ندارین و ارائه نکردین هنوز سکوت های مهدویکیای بزرگ در قبال بعضی مسائل فراموش نشده هنوز عصبی شدنهای علی اقای کریمی گل در کنفرانسها و بی احترامیهایی که از روی سو تفاهم هایی که بعضی از خناس ها بوجود اوردن به کارلس کیروش فراموش نشده اقایان مدیریت به ۳مولفه نیاز داره ۱.شجاعت ۲. درایت۳.تخصص بعنوان مثال اقای کریمی همبازی شما الیور کان در بایرن مونیخ از ۲۰۰۸ که خداحافظی کرد بعد از ۱۰ یا ۱۱ سال با مدرک دکترای مدیریت ورزشی از هاروارد به بایرن برگشت ولی.. اجازه بدید با خاطرات خوشتون کیف کنیم
  • مهدی US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    ایشالا کریمی و مهدوی کیا رای بیارن تا فوتبال از دست یه عده دزد و کلاه بردار راحت بشه تا تیم ملی و باشگاه ها راحت بتونن توی آسیا برای ایران افتخار آفرینی کنن ومردم از فوتبال لذت ببرن
  • gaber IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    به دوستان استقلالی میگم فعلا بحث فوتبال ما خلاصی از دزدی و فسادهاست نه رنگها .فدراسیون نمیتونه در کار باشگاهها دخالت کنه . اگر مسئله را ملی نگاه کنیم بهترین گزینه هستند اگر رنگی نگاه کنیم بدرد همان مفسدها میخوره . تا کی باید پولهای مردم را به کلاشان و بی‌سوادان فوتبالی بدهیم و خنده ببینیم .بهتره یکبار برای چهار سال به تجربه مدیرانی که پاک بوده اند رای بدهیم . وگرنه فساد جایی نمیره . ضمنا زیر ساختها باید درست بشه و این کار امثال کفاشیان و تاج نیست . زیرساختها ربطی به آبی و قرمز ندارن تا کی بچه های من و شما اسیر نیرنگ ها و نبود امکانات ورزشی باشند بهتره بدون رنگی بودن نظر دهید عشق فوتبالی داشته باشید نه رنگها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی