نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۵
تصاویر| جنجال در بازی‌های بومی؛ یک مسئول برکنار شد/ دادستان بجنورد: با عوامل حرمت‌شکن برخورد می‌شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد اعتراضات و واکنش‌های زیادی جمع زیادی را به همراه داشت که منجر به ورود مقام قضایی به موضوع و برکناری یک مسئول شد.

خبرورزشی۸۰ نفر از روستاییان در ۲ بخش آقایان و بانوان در رشته‌های دال پلان انفرادی، هفت‌سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، کلاف چینی و لنگ روز دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی به رقابت پرداختند. 

«زیور نعمتی» که عهده‌دار ریاست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی بود، در گفت‌وگویی با ایرنا هدف از برگزاری بازی‌های بومی و محلی را ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم به‌ویژه روستاییان بیان کرده بود.

این جشنواره که به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زهرا(س) روز دوشنبه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار شد، بدون حاشیه نبود و دردسرساز شد؛ طوری که مقام قضایی به موضوع ورود کرد و رئیس هیات نیز برکنار شد.

براساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی در سالروز شهادت امام هادی (ع) برگزار شد و موسیقی و رقص محلی آیین آغازین این جشنواره بود؛ همین موضوع واکنش‌های جمع زیادی از افراد جامعه را در پی داشت. پس از فراگیر شدن اعتراضات، ابتدا سازمان بسیج ورزشکاران در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و سپس اداره کل ورزش و جوانان در اطلاعیه‌ای عذرخواهی و اعلام کرد با خاطیان برخورد می‌کند. ساعتی بعد نیز استاندار خراسان شمالی دستور برکناری فوری رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی را صادر کرد.

دادستان بجنورد هم از برخورد قضایی با عوامل حرمت‌شکن جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد خبر داد. به گفته ایلالی حرمت‌شکنی و اقدامات قبیحانه با اعتقادات اسلامی و مقدسات مردم جرم است و خواسته مردم برخورد جدی با این قبح‌شکنی‌هاست.

بر اساس گزارش تسنیم، صادق اسپیدکار معاون اجتماعی دادگستری خراسان شمالی نیز از برخورد با برگزارکنندگان جشنواره بازی‌های بومی و محلی خبر داد و گفت: مسئولان ورزش و جوانان استان و برگزارکنندگان جشنواره برای ادای توضیحات به دادگستری فراخوانده شدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کمال خوش سخن IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    گریه برای سلامتی مفید است. اشک بریزیم فقط
  • امید IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    گریه کنید... فقط گریه، مردم ایران فقط گریه کنید
  • کامل پرسپولیسی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    دوستان عزیز مسئله گریه و خنده نیست هر چیزی جایی داره و مکانی خداوند هم گریه رو آفریده و هم خنده رو ، هر کدام هم به وقت خودش لازم و ضروریه انسان عاقل و خردمند باید بدونه که چی کی و کجا مناسب هست مثلا ما در موقع حادثه عزیزان رقص و پایکوبی نمیکنیم و در مجالس عروسی و تولد گریه و زاری برای عزیزان از دست رفته نمیکنیم اگر در هر حالتی عکس اون ر انجام دادیم باید به سلامتی عقل خود شک کنیم البته در اینکه توی این مملکت شیوه افراط و تفریط مستولی شده هم شکی نیست ولی ما خودمون باید رعایت حداقل ها رو کنیم به قول قیمی ها (( هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد )) خود کرده را تدبیر نیست ما اگر درست رفتار نکنیم افراد نان به نرخ روز خور کسب و کارشان رونق تر میشود
    • مانی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      میشه بگی خانومایی که در عکس هستن چه حداقلی رو رعایت نکردن؟ باور اگه حرفی نزنی نمیگن لالی
    • کامل پرسپولیسی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      ماندنی اینطور که از ظاهر امر مشخصه مثل خیلی ها عقل شما به چشم شماست من اصلا کاری به عکس ندارم این رو باید میفهمیدی که اگر هم چیز خاصی اتفاق افتاده که اینها با عکس که نمیتونن چاپش کنن و نشون بدن ولی حداقلی که گفتم منظورم این بود که در سالروز شهادت رقص و پایکوبی نبایست کرد معلومه مطلب رو خوب نخوندی اگر خونده بودی مودب تر حرف میزدی ولی اشکال نداره به کوچکی خودت میبخشمت ما به قول لقمان حکیم عمل میکنیم که در جواب سوال گفته بود : ادب را از کی اموختی فرمود از بی ادبان ، یا اینکه ادب مرد به ز دولت اوست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی