رکوردهای لیگ برتری که شاید این فصل شکسته شوند/ از بیشترین تیم لیگ قهرمانان تا بزرگ‌ترین دبل تاریخ 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیگ برتر انگلیس همیشه پر از عجایب بوده و اگر در پایان این فصل هم چند اتفاق عجیب دیگر رخ داد، خیلی نباید تعجب کنید.

خبرورزشی - لیگ برتر انگلیس همیشه پر از شگفتی است و در هر بازی‌اش ممکن است اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد. بدیهی است که تعجب نکنیم اگر برخی رکوردها هم در این فصل جابه‌جا شوند. 

۶ تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا

برای اینکه ۶ تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد حاضر شوند سه اتفاق باید رخ بدهد: اول اینکه یک تیم انگلیسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، دوم اینکه یک تیم انگلیسی دیگر قهرمان لیگ اروپا شود و سوم اینکه هیچ‌کدام از دو تیم قهرمان در جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر انگلیس قرار نگیرند. بیشترین تعداد تیمی که تا به ‌حال لیگ برتر در یک فصل لیگ قهرمانان داشته ۵ تیم بوده. وقتی لیورپول سال ۲۰۰۵ در لیگ قهرمانان جام گرفت بین ۴ تیم برتر لیگ برتر قرار نگرفته بود. یک مرتبه دیگر هم منچستریونایتد سال ۲۰۱۸ قهرمان لیگ اروپا شد و آنها هم در لیگ ششم شدند. آرسنال و تاتنهام شانس خوبی برای قهرمانی در لیگ اروپا دارند، در حالی که در لیگ برتر شرایط‌شان خوب نیست و احتمال قرار گرفتن‌شان بین ۴ تیم برتر کم به نظر می‌رسد. از طرفی لیورپول و چلسی هم در لیگ قهرمانان می‌توانند جام بگیرند، در حالی که شرایط فعلی نشان می‌دهد شاید آنها هم بین ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر نباشند. 

لندنی‌ها خارج از ۴ تیم بالای جدول

فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ وقتی منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر انگلیس شد، نیوکاسل، لیورپول و استون‌ویلا در رده‌های بعدی قرار گرفتند. آرسنال پنجم شد و این آخرین فصلی بود که تا سال ۲۰۱۶ آنها بین ۴ تیم برتر لیگ قرار نگرفتند. البته بعد از آنها همواره تاتنهام و چلسی بین بالانشینان بوده‌اند و جایگاه لندنی‌ها را بین بالای جدولی‌ها حفظ کرده‌اند. با این حال در حال حاضر چلسی، تاتنهام و آرسنال همگی جایگاهی دارند که احتمال دارد به جمع ۴ تیم بالای جدول در پایان فصل نرسند. البته وستهم را دست‌کم نگیرید، شاید این معادلات را آنها به هم زدند. 

هری کین در پی رکورد تیری آنری

فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ تیری آنری رکورد شگفت‌انگیز ۲۰ پاس‌گل در یک فصل را زد. با این حال آن فصل آرسنال نتوانست منچستریونایتد را بگیرد و قهرمان لیگ برتر نشد. آن رکورد همچنان پابرجاست. کوین دبروینه هم به رکورد ۲۰ پاس‌گل رسید اما نتوانست از آن گذر کند. هری کین به عنوان یک مهاجم نوک جالب است که تا اینجای فصل ۱۱ مرتبه پاس‌گل داده. کاپیتان انگلیس به ۱۰ پاس‌گل دیگر برای شکستن رکورد آنری نیاز دارد. البته دبروینه هم که ۱۰ پاس‌گل داده اگر مصدوم نشود شانس دارد به این رکورد برسد. 

بازیکنان چلسی در دیدار مقابل نیوکاسل

بزرگ‌ترین دبل تاریخ لیگ برتر

یکی از رکوردهای جالب تاریخ لیگ برتر برد در مجموع است. منچسترسیتی مقابل واتفورد با بردهای ۸-صفر و ۴-صفر یعنی در مجموع ۱۲-صفر بهترین دبل تاریخ لیگ را به ثبت رسانده. منچستریونایتد اگر در بازی رفت ۲ گل از ساوتهمپتون نمی‌خورد و به جای ۳-۲، ۳-صفر می‌برد، به این رکورد می‌رسید چراکه آنها بازی برگشت را ۹-صفر بردند. لیورپول که ۷ گل به کریستال‌پالاس زده اگر در بازی برگشت ۶-صفر ببرد این رکورد را می‌شکند. البته وست‌برومویچ هم که به منچسترسیتی و لیدزیونایتد ۵- صفر باخته، اگر ۸- صفر بازی برگشت را به یکی از این دو تیم ببازد، این رکورد منفی را ثبت خواهد کرد. با این حال فکر نمی‌کنید که استون‌ویلا پس از برد ۷-۲ مقابل لیورپول بتواند در بازی برگشت در آنفیلد به این تیم ۸ گل بزند؟!

چلسی جای آرسنال را می‌گیرد

چلسی همچنان در پی رسیدن به رکوردهای همشهری قرمزپوش در لیگ برتر است. آبی‌های لندن از سال ۱۹۹۲ تاکنون دو قهرمانی بیش از آرسنال در لیگ برتر کسب کرده‌اند اما در حال حاضر ۲۰۰۰ امتیاز دارند، در حالی که آرسنال ۲۰۱۴ امتیازی است. فقط ۶ امتیاز از این فاصله در هفته‌های اخیر جبران شده است. ۱۴ امتیاز فاصله دارند و بعید نیست در این فصل فاصله دو تیم بیشتر شود تا از لحاظ امتیازی هم چلسی از آرسنال جلو بیفتد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    این فصل سیتی قهرمانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی