نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
رضا حسن‌زاده: فکری باید انتقادپذیر باشد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاپیتان اسبق استقلال گفت: استقلال خوب بازی نمی‌کند و اگر برنامه‌ خوبی هم داشته باشد، در زمین دیده نمی‌شود.

خبرورزشی - رضا حسن‌زاده، کاپیتان اسبق استقلال معتقد است بازیکنان فکرشان جایی دیگر است و آن‌طور که لازم است تمرکز روی فوتبال و اجرای فرامین سرمربی را داخل زمین ندارند. با هم نظرات مدافع سال‌های نه‌چندان دور استقلال را می‌خوانیم:

استقلال در آخرین بازی دور رفت باخت و صدر جدول را از دست داد.
بله، ۱۵ بازی تمام شد اما بازی‌ها هنوز ادامه دارد. محمود فکری انسان خوبی است و سال‌هاست رفیق من است اما واقعیت اینکه تیم او خوب بازی نمی‌کند. گرچه استقلال هفته‌ها صدرنشین بوده اما در روزهایی که بازی را می‌برد هم بازی دل‌بخواه را انجام نمی‌داد. متأسفانه بچه‌ها در زمین سردرگم ظاهر می‌شوند و این موضوع کاملاً مشهود است. الان 15 هفته از بازی‌ها گذشته و هر بار ترکیبی تازه را شاهد هستیم و هنوز نمی‌دانیم باید با سه دفاع کار کنیم یا چهار دفاع. وقتی چیدمان دلخواه و تأثیرگذار نباشد، این می‌شود که امروزه می‌بینیم. بازی با سپاهان که اصلاً قابل قبول نبود. در داخل زمین انگار همه به دنبال کری با حریف بودند و کارهای انفرادی انجام می‌دادند و از کار گروهی هیچ خبری نبود. بازیکنان فراموش کرده بودند در زمین باید اهداف و تاکتیک‌های سرمربی را اجرا کنند. البته انتقاد کردن هم خوب است و هم راحت. من و فکری سال‌ها با همدیگر بوده‌ایم و بی‌شک دوست ندارم محمود و استقلال روزهای پرحاشیه را شاهد باشند اما باید ایرادات رفع شود و در بازی‌های بعدی شاهد رشد و شکوفایی و کسب حداکثری امتیازات باشیم. نکته‌ای که باید به آن توجه شود، کاهش قابلیت‌ها و کارآمدی بازیکنان باکیفیتی چون قایدی، وریا و مظاهری است. چرا باید محمد دانشگر به آن سادگی توپ را راهی کرنر کند؟ معلوم است این بچه‌ها مشکلی دارند و باید با آنان طوری رفتار شود تا ضمن رفع ایرادات فنی از لحاظ روحی نیز در شرایط مناسبی قرار بگیرند. 

محمود فکری این روزها کمی عصبی به نظر می‌رسد. دلیل این نوع رفتارهای سرمربی استقلال را در چه می‌دانید؟
باید ببینم او در چه شرایطی قرار دارد و چه می‌کشد از فشارهایی که روی اوست. من محمود را به خوبی می‌شناسم ولی باید انتقادپذیر باشد. استقلال خوب بازی نمی‌کند و اگر برنامه‌ خوبی هم داشته باشد، در زمین دیده نمی‌شود. بازیکنان اصلاً انگیزه ندارند و تلاش، شادابی و نشاطی از سوی بازیکنان مشاهده نمی‌کنیم. مگر می‌شود تیم عقب باشد و بازیکنی به نام فلاح وارد زمین شود؟ بیست دقیقه آخر در این شرایط بازیکن باتجربه می‌خواهد تا بتواند تأثیرگذار باشد.

از وریا غفوری و رشید مظاهری و کاهش توان فنی آنان یاد کردید و جالب اینکه هر دو نفر در چند وقت گذشته چالش‌هایی با سرمربی داشتند.
این نوع رفتارها مناسب نیست. وریا را همه دوست دارند و بازیکن باغیرتی برای استقلال بوده. برایم سؤال است چرا پس از هفته‌ها نمایش قابل قبول از سوی رشید مظاهری اکنون تأثیرگذاری گذشته را ندارد؟ کار وریا قابل قبول نبوده و کار مدیریت هم بی‌اشکال نیست. وریا را می‌شناسیم و به یاد داریم وقتی تیم سرمربی نداشت،‌ او تمرینات را هدایت می‌کرد و سعی در آرامش تیم داشت اما آنچه مشخص است بازیکنان انگار فکرشان جایی دیگر است که تمرکز لازم را روی فوتبال از دست داده‌اند و باید هر چه سریع‌تر برای خروج از این بحران تصمیمات تأثیرگذار گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی