عیسی! اینجا پرسپولیس است مراقب شادی کردنت باش
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به آل‌کثیر هشدار داده بود: «عیسی! مراقب شادی‌های پس از گل و رفتار خودت باش. اینجا پرسپولیس است.

خبرورزشی - سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه‌ای در خصوص اینکه با محرومیت عیسی آل‌کثیر خط حمله این تیم شرایط خوبی ندارد، گفت:‌ «یک اشتباه بچگانه از طرف عیسی باعث شد تیم به مشکل بخورد. وقتی او محروم شد فشار زیادی روی مهاجمان تیم به وجود آمد. آرمان رمضانی نتوانست آن‌طور که باید خودش را نشان بدهد، کار اشتباه عیسی کل تیم را تحت فشار گذاشت. روزهای خیلی سختی را گذراندیم. امیدوارم آرمان، شجاعی و... شرایط خوبی پیدا کنند. کار برایشان سخت شده اما بازیکنان جوان باید بدانند کجا هستند و امیدوارم این را درک کنند.»


شاید خیلی‌ها از شنیدن یا دیدن مصاحبه سیدجلال حسینی در خصوص عیسی آل‌کثیر تعجب کرده باشند اما این موضوع جدیدی نیست. کاپیتان پرسپولیس مدت‌هاست بابت کار اشتباه عیسی آل‌کثیر مهاجم تیم از دست او ناراحت است. چرا؟ دلیل آن را می‌توانید در زیر بخوانید. 

در این زمینه بیشتر بخوانید: سیدجلال حسینی: اشتباه بچگانه عیسی آل‌کثیر به همه فشار آورد

وقتی گل پرسپولیس سانسور شد!

تیم پرسپولیس درمرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در قطر مقابل السد به میدان رفت و یک بازی تماشایی را از خود به نمایش گذاشت به طوری که پیروز میدان شد و توانست به مرحله بعد صعود کند اما در جریان بازی و درست در موقع گل زدن تیم پرسپولیس، صدا و سیما با اقدام عجیبش شوک بزرگی به تماشاچیان این دیدار وارد کرد. ماجرا از این قرار است که این بازی تا دقیقه ۸۹ بدون گل مساوی ادامه داشت اما در دقیقه ۸۹ با ارسال توپ از روی نقطه کرنر، عیسی آل‌کثیر توانست با ضربه سر توپ را وارد دروازه کند. درست در این لحظه تماشایی که تماشاگران در حال خوشحالی کردن بودند صدا و سیما با سانسور صحنه گل، ضدحالی بزرگ به تماشاچیان زد و کام‌شان را تلخ کرد. اقدامی که انتقادهای زیادی را در پی داشت اما علت این سانسور این بود که آل‌کثیر بعد از به ثمر رساندن گل، پیراهن خود را درآورد و به خوشحالی پرداخت. 

عیسی مراقب رفتارت باش! اینجا پرسپولیس است

پس از اتمام بازی با السد قطر، بازیکنان پرسپولیس شاد و خوشحال به هتل محل اقامت خود برگشته برای صرف شام وارد رستوران شدند. سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس، عیسی آل‌کثیر زننده گل صعود تیمش به یک چهارم نهایی را صدا زد و درگوشه‌ای خلوت به او هشدار داد: «عیسی! مراقب شادی‌های پس از گل و رفتار خودت باش. اینجا پرسپولیس است. تو با یک حرکت بچگانه پیراهن خودت را درآوردی و همین کار تو باعث شد تلویزیون صحنه گل تیم ما را سانسور کند. تو تماشاگران و هواداران را از دیدن گل پرسپولیس محروم کردی و این کار تو اشتباه بزرگی بود. مراقب رفتارت باش که دیگر چنین حرکاتی انجام ندهی و...»

آل‌کثیر هشدار کاپیتان را جدی نگرفت

در حالی که سیدجلال هشدار لازم را به آل‌کثیر داده بود اما ظاهراً مهاجم تازه‌وارد پرسپولیس آن را جدی نگرفت. عیسی در دیدار با پاختاکور وقتی گلزنی کرد با انگشت گوشه چشمانش را کشید که این‌طور تلقی شد که او رقیب و البته بازیکنان شرق آسیا را به سخره گرفته است. طبق ماده ۱-۵۸ کمیته انضباطی‌ AFC، این رفتار نوعی توهین نژادی تلقی می‌شود و به همین خاطر ستاره این روزهای پرسپولیس با محرومیتی سنگین و شش ماهه روبه‌رو شد.  در حالی که خیلی‌ها از جمله مربیان پرسپولیس و همبازیان آل‌کثیر به او دلداری می‌دادند سیدجلال از اشتباه عجیب همبازی خود آن هم به رغم هشدار قبلی شاکی و ناراحت بود. سیدجلال که دو مرتبه تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و ناکامی در این دیدار حساس را داشت خوب می‌دانست غیبت مهاجم اول پرسپولیس چقدر می‌تواند به تیم لطمه بزند. 

حضور در شبکه‌های تلویزیونی پس از محرومیت

آل‌کثیر بلافاصله پس از بازگشت تیم به ایران و در دوران محرومیت در شبکه‌های مختلف تلویزیونی حاضر شد. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «می‌توانید از آنهایی که سال‌هاست من را می‌شناسند بپرسید. اصلاً اهل این نیستم که بخواهم باعث ناراحتی دیگران شوم. این مدل شادی که که با چشم انجام می‌دهم از چند سال قبل با من بوده و برای الان نیست. فکر نمی‌کنم اصلاً توضیح لازم داشته باشد که ربطی به بازی با پاختاکور نداشت. در همین مسابقات هم در بازی‌های قبلی مقابل الشارجه و السد انجام دادم. حرف و حدیث و حساسیتی نبود. به هر حال من این شادی را به خاطر برادرزاده‌ام انجام می‌دهم که واقعاً دوستش دارم و چشم‌های کوچکی دارد. از سال‌های قبل، گل که می‌زدم به افتخارش، چشم‌هایم را مثل او می‌کردم، همین!»

این صحبت‌ها و توجیه یک اشتباه ولو سهوی بیشتر کاپیتان تیم را عصبانی کرد. 

این توی تلویزیون چه کار می‌کرد؟!

عیسی در روزی که پرسپولیس درفینال لیگ قهرمانان آسیا با اولسان کره‌جنوبی بازی داشت، به تلویزیون رفته و با کاپشن چرم قرمزرنگ (‌که تبدیل به کت شد!) مهمان شبکه ۳ بود. وقتی پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا خبر این حضور آل‌کثیر در تلویزیون به گوش سیدجلال حسینی رسید کاپیتان پرسپولیس برآشفت و گفت: «این توی تلویزیون ‌چه کار می‌کرد؟!»

*نکته‌: سیدجلال حسینی واقعاً یک کاپیتان معمولی نیست. او کاپیتان و لیدری است که حواسش به همه چیز هست. بازیکنی که خوب می‌داند چگونه باید نفرات جوان‌تر و تازه‌واردان پرسپولیس را راهنمایی و کمک کند. ناراحتی و عصبانیت کاپیتان سیدجلال بیشتر به خاطر بی‌توجهی عیسی آل‌کثیر به هشداری بود که پس از بازی السد قطر داد اما...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    واقعا سید جلال بی نظیره . قاطعانه میشه گفت فقط مهدی مهدوی کیا و سیدجلال تنها بازیکنان واقعا حرفه ای فوتبال ما بودن و هستن
  • ویتوریا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    یجور میگه پرسپولیس است آدم فکر میکنه یوونتوسه.
    • ارتش سرخ IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      هیس آرع از یوونتوس خیلی بالاترع حرفی دارین حسودای کیسه کش
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    واقعا از آقای سیدجلال حسینی دفاع می کنم اما آل کثیر هم فکر نمی کرد این شادی گل براش دردسر ساز شه
  • امیر IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    چرت نگو چرا از قول سید و عیسی حرف بیخود میزنی ؟حالا میبینی کم کم محرومیت عیسی داره تموم میشه شروع کردی به کرم ریختن که رابطشونو خراب کنی ؟عجب پدرسوخته هایی هستین
  • مجید IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    خبر کیسه خودتی
  • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    بنده خدا یک کاری کرد نمیدونست طبعاتش اینه اینقدر بازیکنارو تحقیر نکنید . جلو دوربین به بازیکن تیم ملی سیلی میزنن همه تحسینش میکنن من نمیگم تذکر و تنبیه نباید باشه ولی رسانه ای کردنش کار خوبی نیست واقعا تو فوتبال ما همه چی فرق میکنه
  • gaber IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    قابل توجه مدیران پرسپولیس اگر همان موقع از طرف باشگاه که الانه هم دیر نیست نامه عذر خواهی و فیلمهای بازی قبل عیسی را با ازبکستانی ها در میان میگذاشتیم و از اونها می‌خواستیم با کنفدراسیون آسیا در میان بگذارند و بگویند توهینی به ما نشده و این رفتارش قبلاً هم بوده بیشتر در بخشش عیسی اثر گذار بود تا مستقیما با وکلای تا آشنا پیگیری میکردیم . لطفا باشگاه عذرخواهی و دلایل خود را با ازبکها در میان بگذارند تا اونها هم فکر نکنند توهینی شده . و تبدیل به خصومت ما و ازبکها بشه . این بهترین راه هست
  • مصطفی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    بابا کمتر حاشیه سازی کنید چی میخواین از جون پرسپولیس اخه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی