سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
۰ |
۵
ستاره‌ها به نیمه‌نهایی اپن استرالیا رسیدند
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرد شماره یک جهان به همراه تنیسور ژاپنی و آمریکایی به نیمه نهایی اپن استرالیا راه یافتند اما سیمونا هالپ از صعود بازماند.

خبرورزشی - مرحله یک چهارم نهایی تنیس اپن استرالیا بامداد سه شنبه با دیدار نائومی اوساکا و وی هسیه آغاز شد. تنیسور ژاپنی به راحتی و با نتیجه ۲ بر صفر حریف تایوانی اش را شکست داد. بانوی شماره سه جهان هر دو ست را با نتایج مشابه ۶ بر ۲ به نفع خود اختصاص داد تا نخستین تنیسور راه یافته به نیمه نهایی لقب بگیرد. 

در دیگر دیدار بخش زنان، ظهر امروز سرنا ویلیامز برابر سیمونا هالپ قرار گرفت. در این دیدار تماشایی تنیسور آمریکایی با نتیجه ۲ بر صفر بانوی شماره دو جهان را شکست داد. ویلیامز در شروع بازی پس از پیروزی در گیم نخست یک بریک کرد و توانست ۲ بر صفر پیش بیفتد اما هالپ در ادامه بازی را مساوی کرد. بانوی شماره  یازده جهان سه گیم بعدی را به خود اختصاص داد و ۵ بر ۲ پیش افتاد. هالپ تنها در یک گیم دیگر پیروز شد و ویلیامز ست اول را با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع خود به پایان رساند. 

هالپ در ست دوم شروع خوبی داشت و پس از پیروزی در گیم نخست یک بریک کرد و ۲ بر صفر پیش افتاد اما در ادامه ویلیامز با یک بریک پاسخ بانوی شماره دو جهان را داد. این بار نوبت تنیسور رومانیایی بود که بریک کند. در حالی که بانوی شماره سه جهان ۳ بر یک پیش افتاده و در گیم بعدی با در اختیار داشتن سرو می توانست نتیجه را ۴ بر یک کند و به راحتی پیروز ست دوم شود گیم پنجم را واگذار کرد. ویلیامز پر قدرت ظاهر شد و توانست چهار گیم بعدی را به خود اختصاص دهد و با پیروزی ۶ بر ۳ به نیمه نهایی صعود کند. 

در بخش مردان نواک جوکوویچ و الکساندر زورف برابر هم قرار گرفتند و در رقابت ۳ ساعت و ۳۴ دقیقه ای مرد شماره یک جهان ۳ بر یک پیروزی پیروز شد. 

در آخرین دیدار روز نهم زورف با یک بریک شروع کرد و در ادامه توانست نتیجه را ۲ بر صفر کند. در ادامه هر یک از تنیسور های گیم های سرو خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا اینکه جوکوویچ در گیم دهم بریک کرد و نتیجه ۵ بر ۵ شد. در ادامه برنده باید در تای بریک مشخص می شد که زورف توانست مرد شماره یک جهان را شکست دهد و ست اول را ۷ بر ۶ به نفع خود پایان دهد. 

جوکوویچ در ست دوم پر قدرت ظاهر شد و توانست در کمتر از ۳۰ دقیقه تنیسور آلمانی را ۶ بر ۲ شکست دهد. ست سوم با بازگشت تماشایی نوله همراه شد. تنیسور صربستانی در حالی که ۴ بر یک عقب بود پنج گیم بعدی را با پیروزی به پایان رساند تا ۶ بر ۴ برنده شود و در مجموع ۲ بر یک پیش بیفتد. 

شروع ست چهارم برای مرد شماره یک جهان مانند ست قبلی بود و او ۳ بر صفر از زورف عقب افتاد. با این حال در ادامه جبران کرد و دو تنیسور ۳ بر ۳ مساوی شدند. رقابت نزدیک مرد شماره یک و هفت جهان ادامه داشت و دو تنیسور در امتیاز ۶ بر ۶ برابر شدند تا برنده در تای بریک مشخص شود. در گیم پایانی جوکوویچ ۸ بر ۶ زورف را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. 

صبح سه شنبه اسلان کاراتسف روس تاریخ سازی کرد و توانست ۳ بر یک گریگور دیمیتروف را شکست دهد. تنیسور روس در ست نخست ۶ بر ۲ مغلوب شد اما در ست دوم با پیروزی ۶ بر ۴ نتیجه را یک بر یک کرد. در جریان ست سوم دیمیتروف دچار مشکل جسمانی شد و مرد شماره ۱۱۴ جهان از این فرصت بهره کامل را برد. کاراتسف در دو ست بعدی با نتایج ۶ بر یک و ۶ بر ۲ پیروز شد تا نخستین تنیسور در بخش مردان لقب بگیرد که در اولین حضورش در گرند اسلم به نیمه نهایی مسابقات اپن صعود می‌کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی