نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
۰ |
۰
محمدی‌راد: چقدر باید سکوت کنیم؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم والیبال فولاد سپاهان معتقد است وقتی فدراسیون حرف از بالا بردن تحمل مربیان می‌زند، باید وظیفه‌اش را صحیح انجام دهد. 

خبرورزشی - رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم والیبال فولاد سپاهان کارد بزنی خونش درنمی‌آید، آن هم بعد از بخشش پوریا یلی در کمیته استیناف بدون اطلاع‌رسانی. او معتقد است همه دادهایش برای دفاع از حق و حقوق تیم و بازیکنانش است. سرمربی جوان اصفهانی‌ها معتقد است وقتی فدراسیون حرف از بالا بردن تحمل مربیان می‌زند، باید وظیفه‌اش را صحیح انجام دهد. 

شما از قضیه بخشش یلی خبر داشتید؟
واقعیت این است که ما مرجع نیستیم که به احکام کمیته انضباطی و استیناف ایراد بگیریم اما امیدوارم کسی باشد که به تصمیمات و تخلفاتی که صورت می‌گیرد، رسیدگی کند. ما معترض هستیم به این روش که کمیته استیناف برگزار شد و بازیکن محروم ارومیه را بخشید، بدون اینکه اعلام شود. حق باشگاه سپاهان، خبرنگاران و ناظر بازی است که از این خبر مطلع باشند. حتی ناظر بازی گفت به من سر بازی شفاهی خبر دادند. مسئول کمیته روابط عمومی ناراحت بود که نمی‌دانست. 

پس شما چه وقت متوجه شدید؟
من وقتی او را دیدم که یلی لباس پوشیده و بازی قبل از ما را در سالن تماشا می‌کند، فکر کردم قضیه جنگ روانی است. وقتی پیگیری کردم همه گفتند محال است و اما او را دیدم که با بقیه تمرین می‌کند، متوجه شدم قضیه جدی است. به نظرم برد حق ارومیه بود و فوق‌العاده بازی کرد و این حرف‌ها بابت برد و باخت نیست و خدا را شکر جایگاه تیم ما خوب است و هیچ اتفاقی با این باخت برای تیمم در جدول نیفتاد اما بحث من، بحث بی‌قانونی و عدم انجام درست وظایف است. 

شما به فدراسیون اعتراض کردید؟
باشگاه نامه اعتراض به فدراسیون داده و توضیح خواسته‌ایم. متأسفم که کسی جواب نمی‌دهد، تا حرف می‌زنی می‌گویند زبان رسمی، نامه‌نگاری است، ما بارها در موارد مختلف نامه زده‌ایم اما جواب نه. امیدوارم این بار جواب ما را بدهند تا ما به همه بگوییم. خسته شده‌ایم از این اتفاقات. چقدر باید سکوت کنیم؟ فدراسیون شورش را با تصمیمات و بی‌احترامی‌ها درمی‌آورد. از ما خواسته‌اند تا آستانه تحملشان را بالا ببرند، اگر واقعاً مهم است باید مربیان حمایت شوند که این اتفاق نیفتد. فدراسیون باید نظارت داشته باشد و وظیفه‌اش را درست انجام دهد، نه اینکه از ترس بعضی‌ها گزارش نکنند. امروز داور را از سکو پایین می‌کشند، بعد توی گوش تصویربردار می‌زنند اما چرا قانون اجرا نمی‌شود؟ هر نوع الفاظ رکیک را می‌گویند، ناظر بازی گزارش نمی‌کند و حتی فلیم‌هایش را پاک می‌کنند و جالب‌تر اینکه هیچ اتفاقی نمی‌افتد. همین افراد طلبکار و تصمیم‌گیرنده هستند. ما فقط قانونمداری می‌خواهیم. 

این مسائل بیشتر بدآموزی دارد. 
دقیقاً، شما به من یاد می‌دهید اگر داد و بیداد کنی و زندگی همه را به هم بریزی شما برنده‌ای. چیزی که حالا رواج پیدا کرده. قهرمان المپیک ما بابت سیلی یک ‌سال از حضور در سالن محروم می‌شود، نمی‌دانم در والیبال چه اتفاقی می‌افتد که ما باید سکوت کنیم؟ در حالی که حق داریم به این قضیه اعتراض کنیم. من حق دارم بدانم حریفمان در چه شرایطی است؟

درست است که با شما از ارومیه تماس گرفتند و مسیج زده‌اند؟
متأسفانه بعد از مسابقه تا حالا از شماره‌های ناشناس زیادی تلفن‌ها و مسیج‌های زیبایی به من از ارومیه رسیده. نمی‌خواهم درگیر خیلی مسائل شویم. همه می‌دانند چه اتفاقی می‌افتد، اگر کسی حرفی نمی‌زند و احترام می‌گذارد تنها سعی می‌کند روی کار خودش تمرکز کند، شما ادای خوب‌ها را درنیاورید. یکسری آدم‌های ترسو که من ۵ سال نان و نمکشان را خوردم اما وقتی پای حق و حقوقم وسط آمد، به دادگاه و وکیل متوسل شدم. ۵ سال من به والیبال ارومیه کمک کردم نه آنها به من. می‌دانم قضاوت آنها از روی تعصبشان است. امروز که من از حق و حقوق تیمم و بازیکنانم دفاع می‌کنم، آدم بد هستم اما مهم نیست. 

تقوی دبیر فدراسیون معتقد است از باشگاه شما عذرخواهی کرده؟
من قصد بزرگنمایی قضیه را ندارم، چرا که نیازی به آن ندارم. آقای تقوی که حالا این‌طور توجیه می‌کند، قبل از بازی اصلاً در جریان نبود و حالا اطلاعات جمع کرده است. توقع من این بود که در سایت فدراسیون این خبر منتشر می‌شد تا من اعتراض نمی‌کردم. بحث من بحث باشگاه نیست که همه مخاطبان والیبال این توقع را دارند. این عذرخواهی کافی است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی