محرم، الگو و نماد مربیان جدید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نسل تازه‌ای از مربیان فوتبال ایران در حال شکوفا شدن است. در واقع همان اتفاقی که سال‌هاست همه به دنبالش بودیم و چنین روزهایی را در ذهن‌مان مجسم می‌کردیم. 

خبرورزشی - فراموش نکردیم روزهایی که لیگ برتر در در تمام سال‌های گذشته روی کاکل چند مربی می‌چرخید. مردانی که حضورشان در هر تیمی به تکرار مکررات رسیده بود؛ فوتبالی که در حصار اسم‌هایی مانند فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، شادروان محمود یاوری، اکبر میثاقیان، رسول کربکندی، غلامحسین پیروانی و امثالهم بود. فوتبال ما از این همه تکرار خسته نمی‌شد و به دنبال کشف و شهود هم نبود. انگار نه انگار که قرار است تحولی در این فوتبال رخ بدهد و نسلی از مربیان تازه و جوان فرصتی برای ابراز وجود داشته باشند. 

در شرایطی که فوتبال ایران در آن قرار گرفته بود و به ندرت مدیرانی پیدا می‌شدند که قدرت ریسک و ایجاد تحول را داشتند، پدیده‌ای در عالم مربیگری کشف نمی‌شد و همه چیز بر مدار تکرار می‌چرخید و هرگز کاشف به عمل نمی‌آمد که نسل جوان و جدید مربیانی ایرانی سرانجام کی قرار است ظهور کند؟

حضور محرم نویدکیا در کادر فنی سپاهان و نحوه حرف زدن و توضیح دادن او اما نشان می‌دهد اتفاق تازه‌ای در عرصه مربیگری رخ داده است. ادبیات مربیان جوان شبیه هم شده و دانش مربیگری در ایران نیز وارد مرحله‌ای تازه شده است. فوتبال ایران دیگر حول محور اسامی تکراری نمی‌چرخد. این فوتبال حالا مربیانی نظیر پیروز قربانی دارد. محمد ربیعی در مس رفسنجان دیده شده، مسعود شجاعی در تراکتور کارش را چند وقت است آغاز کرده و سرانجام همان اتفاقی که همه منتظرش بودیم رخ داده است. 

نسل تازه‌ای از مربیان ایرانی با ادبیات متفاوت و عملکردی که نیاز به گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر دارد، ظهور کرده است. نسلی که آینده‌ساز نیمکت‌های مربیگری خواهد بود و از یادگیری و کسب دانش هم نباید غافل شود...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی ادیب IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    بله! نسل جدیدی از مربیان که امیدواریم از توهم دوری و بار فنی خودشون رو روز به روز افزایش بدن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی