دور رفت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا؛ کار دشوار انگلیسی‌ها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا در حالی شروع خواهد شد که به نظر می‌رسد کار منچستریونایتد و آرسنال سخت است، در حالی که میلان می‌تواند خودش را در مرحله بعد ببیند.

خبرورزشی - امشب تمامی دیدارهای دور رفت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا برگزار خواهد شد. منچستریونایتد و آرسنال که از شانس‌های اول قهرمانی هستند، کار سختی در اسپانیا و ایتالیا مقابل رئال‌سوسیداد و بنفیکا خواهند داشت. از طرفی میلان باید مقابل تیم پرطرفدار صربستانی یعنی ستاره‌سرخ به میدان برود.

رئال‌سوسیداد – منچستریونایتد؛ شیاطین مقابل جان‌سخت‌ها
شاید اگر کسی خیلی با شرایط رئال‌سوسیداد آشنا نباشد، تصور کند منچستریونایتد با آن بزرگی با قرعه خوبی در یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا مواجه شده. ولی این تیم اسپانیایی سرسخت می‌تواند مانع بزرگی برای شیاطین‌سرخ باشد. یونایتد آنقدر برد و برد تا به صدر جدول لیگ برتر هم رسید، اما این صدرنشینی خیلی دوامی نداشت. تیم اوله‌گنار سولشائر در بعد از باخت مقابل شفیلدیونایتد در ۴ بازی اخیر هم ۳ تساوی داشته و بیشتر باید مراقب باشد رده دوم را از دست ندهد. شانس قهرمانی‌شان در لیگ برتر زیاد نیست و سولشائر به جام حذفی و لیگ اروپا دل بسته است. شیاطین مقابل اسپانیایی‌ها سابقه خوبی ندارند. در ۵۷ بازی فقط ۱۳ برد برای‌شان ثبت شده و ۲۲ باخت و ۲۲ مساوی هم داشته‌اند. سوسیداد این روزها اگرچه بین مدعیان قهرمانی لالیگا نیست، ولی حضور در رده پنجم کار تحسین‌آمیز ایمانول را نشان می‌دهد، مربی‌ای که همانند سولشائر به جوان‌ها خوب بها داده. نکته عجیب درباره سوسیداد در مرحله گروهی این بود که در ۶ بازی‌شان فقط ۹ گل ردوبدل شده است. نکته دیگر این که سوسیداد فقط یک فصل مقابل تیمی انگلیسی بازی کرده و آن‌هم در لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ مقابل منچستریونایتد بوده. یک بازی را شیاطین‌سرخ یک بر صفر بردند و بازی دیگر با تساوی بدون‌گل تمام شد. آیا این مرتبه اسپانیایی‌ها طلسم دروازه یونایتد را می‌شکنند؟

بنفیکا – آرسنال؛ توپچی به شکار عقاب می‌رود
یکی دیگر از دیدارهایی که درگیر ویروس کرونا شده، نبرد بنفیکا و آرسنال است. ممنوعیت سفر پرتغالی‌ها به انگلیس باعث شده بازی رفت در ایتالیا و در شهر رم و بازی برگشت در یونان برگزار شود. آرسنال خیلی خوش‌موقع از بحرانی که دوباره گریبانگیرش شده بود، درآمد. لیدزیونایتد را این هفته بردند و شرایط خوبی دارند. حریف‌شان تیم نامداری است که پرافتخارترین تیم پرتغال به شمار می‌رود. توپچی‌ها در ۱۴ بازی مقابل رقبای پرتغالی ۶ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست داشته. ۲ بازی مقابل بنفیکا بوده که در جام باشگاه‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۱ در در دور دوم پس از تساوی یک-یک در وقت‌های معمول هردو بازی، در وقت‌های اضافی بازی برگشت ۲ گل خوردند و حذف شدند. بنفیکا هم شرایطش بهتر آرسنال نیست. عقاب‌ها از کورس قهرمانی لیگ برتر پرتغال دور شده‌اند و در ۶ بازی آخرشان فقط یک برد داشته‌اند. بعد از سال ۲۰۱۴ که در لیگ اروپا فینالیست شدند هم در رقابت‌های اروپایی اصلاً عملکرد خوبی نداشته‌اند. با این حال بنفیکا تیم کوچکی نیست و احتمالاً شاید یک نبرد پایاپای خواهیم بود.

ستاره‌سرخ – میلان؛ نبرد سرخ
میلان از هفته چهارم صدرنشین سری A بود و همین هفته که باید گام به رقابت‌های اروپایی بگذارند، به اسپتسیا باختند تا صدر را به اینتر بدهند. هنوز راه طولانی باقی مانده و هفته بعد می‌توانند در دربی دلامادونینا جای‌شان را از اینتر پس بگیرند. با این حال قبل از آن بازی حساس باید کارشان را در مرحله حذفی لیگ اروپا شروع کنند. استفانو پیولی به این که تیمش حداقل یک جام این فصل بگیرد، خیلی امید دارد. تیمی که واقعاً نتایج خوبش مقطعی نبوده و راه پیروز شدن را مثل حدود ۱۵ سال پیش و روزهایی که کارلو آنچلوتی روی نیمکت‌شان بود، یاد گرفته‌اند. در ۶ نبرد با تیم‌های صربستانی ۲ برد، ۳ تساوی و یک شکست برای‌شان به ثبت رسیده. در ۴ بازی با ستاره‌سرخ هم ۲ برد و ۲ تساوی داشته‌اند. همه بازی‌ها هم در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. ستاره‌سرخ هم این فصل مثل فصول گذشته در صدر جدول لیگ برتر صربستان است. این تیم ۱۹ برد و ۲ تساوی داشته و از همین حالا فاصله گرفته. ستاره‌سرخ مقابل ایتالیایی‌ها در ۲۵ بازی فقط ۳ برد داشته، در ۸ بازی به تساوی رسیده و ۱۴ بازی را باخته. به نظر باز هم شانس میلان برای برتری مقابل این حریف بیشتر خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    میلان و آرسنال و یونایتد می برن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی